Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#2997256
Wie heeft er nog een lekker recept / idee voor appelcompote?
We hebben met:
1. rozijnen/ amandel / kaneel / beetje vanillesuiker
2. veel kaneel / donkerbruine basterd suiker
3. kaneel / honing / steranijs / peper / gemberwortel

Maar we hebben nog ontelbaar kilo's appels.
We hebben ook de droogtrommel al vol met appels.

Wie heeft er nog suggesties?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2997259
Ik heb eens appel-jam gegeten. Volgens mij met citroen en kaneel, maar het is alweer zo lang geleden dat ik het niet meer weet.
Misschien is jam nog een idee?
Gebruikersavatar
Door doranto
#2997269
appeltaart  :D

Je zou misschien ook appel in blokjes in kunnen vriezen en dan gebruiken voor bijvoorbeeld door de smoothie dat doe ik hier met het overschot aan pompoen en courgette.
Of bij een vleesgerecht door de saus is ook lekker!
Laatst gewijzigd door doranto op zo 28 sep 2014, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#2997273
Ik maak in jaren van veel appels alvast de vulling klaar, en vries deze in. Dan is het de rest van het jaar nog even het deeg maken, vulling ontdooien, erin knikkeren en afbakken. Ook leuk om iemand eens cadeau te doen ipv een bosje bloemen of zo.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2997277
K&D schreef: Ik maak in jaren van veel appels alvast de vulling klaar, en vries deze in. Dan is het de rest van het jaar nog even het deeg maken, vulling ontdooien, erin knikkeren en afbakken. Ook leuk om iemand eens cadeau te doen ipv een bosje bloemen of zo.
Heee, das ook unne goeie!  :D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2997291
Lida. S schreef: Ik kan natuurlijk wel wat appels voor je meenemen Pauline, dan kan je zelf je fantasie erop loslaten :)
Lief van je Lida! Neem maar wat mee, dan maak ik wel appelcompote voor mijn vader, schoonouders en voor onszelf natuurlijk. :-*
Door Lida. S
#2997306
dreumelaartje schreef: Zelf appelstroop maken (zonder suiker)! Is bewerkelijk maar veel gezonder dan de stroop die zogenaamd gezond is uit de winkel :-)
goed idee. Heb je een recept? anders google ik wel even
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door