Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door carriebar
#2997036
Onze Bo (labrador) heeft last van een talgkliertje op haar poot. Precies op een plek waar ze bij kan, dus nu bijt ze het iedere keer open. Bij de dierenarts is deze een paar weken terug uitgeknepen en moest ze een dag of wat een kap op.. Maar nu is het weer open.. Heeft iemand tips misschien? We willen liever niet terug naar dierenarts omdat die het anders dicht wil maken met narcose... en dat willen we liever niet. Ook omdat ze begin vh jaar ook al onder het mes is geweest voor een kruisband. Hopelijk heeft iemand tips? Ze is al weer 10 en een half .. vandaar ook liever geen narcoses meer...

alvast bedankt

gr. Carla
Gebruikersavatar
Door Ashena
#2997060
Tsja enige wat ik kan bedenken is dan een kap op voorlopig.  Iig dat ze er gewoonweg niet aan kan komen.  Het inpakken lijkt me niet verstandig.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2997134
Ik zou 'm wel inpakken. Als die open is goed het vuil eruit knijpen, beetje honingzalf erin en een verbandje erom heen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2997209
Ik heb zoiets ooit eens bij de hand gehad bij een hond van een klant. Op mijn advies heeft ze het regelmatig aangestipt met een wattenstaafje met wat citroensap. Bij die hond is het daarmee over gegaan.
Door carriebar
#2997262
Inpakken werkt niet.. Dierenarts in eerste instantie ook gedaan.. maar was er zo af. Zit ook zeg maar net bij de poot vlak bij haar oksel zeg maar, maar dan aan de voorkant.. Niet echt veel houvast daar.

De tip van het citroensap: moet je dan het wondje aanstippen en erom heen of?? Is dan het idee dat ze er af blijft door de geur van de citroen of heeft het ook een helende werking. Klinkt wel aanlokkend om dit te proberen...En regelmatig deppen is dat 1x per dag of meerdere keren?

Uiteraard andere tips ook welkom.

Bedankt alvast..

Gr. Carla
Door carriebar
#2997270
Doranto schreef: Je moet alleen het talgkliertje zelf aanstippen en niet eromheen. Het werkt genezend.
Doranto .. dank je voor jouw reactie.. Ga dit uit proberen.. Vandaag maar effe citroensap kopen...

Ben zeer benieuwd.. Zal het hier ook weer neerzetten uiteraard. Maar 1x per dag is voldoende of moet dit meer?

Carla
Door D3sir33
#2997816
Waarom zou hij onder narcose moeten? Een open talgklier gaat vanzelf weer dicht. Ik zou in ieder geval de hond een kap omdoen, die kan je online kopen. Anders blijft hij toch bijten en likken.
Door tt-tjes
#2997823
Misschiem groene leem wondzalf er op doen? Hier hebben ze regelmatig zo'n talgbultje. Ik doe daar altijd groene leem op en dan is het na een paar weken weer weg. Of ik stip het aan met teatree olie.
Door carriebar
#2998401
We hebben nu inderdaad de kap er weer op. Die hadden we nog.. dus ze kan er niet aanzitten. We stippen aan met citroensap en kijken of het dicht gaat.

Ja de dierenarts had gezegd dat ze het anders kunnen weghalen en dichtmaken zeg maar. Maar liever dan maar weer de kap op. Die van de groene leem hou ik ook nog even in het achterhoofd. Daarom had ik narcose gemeld...maar dat is echt iets wat we niet willen..

Maar eerst even kijken of dit helpt. En maar even niet zwemmen..

gr. Carla
Gebruikersavatar
Door doranto
#3001396
carriebar schreef: Nog even een vraagje... Weet iemand hoe lang het duurt voordat zo'n talgkliertje dicht is? Ben benieuwd...

gr. Carla
Dat hangt er vanaf hoe groot de holte is. Het kan heel erg variëren.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3001560
carriebar schreef: Maar als ie zeker 1 cm omvang is??
Thanks
De holte zeker 1 cm?
Dan zou ik zeker eerder in weken gaan denken dan in dagen. Je zult dus wat geduld moeten hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door