Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Elf
#2996923
Afgelopen dinsdag werd ik wakker vol muggenbulten, dacht ik. Grote dikke gezwollen witte plekken op mn benen. In de loop van de dag breidde het zich uit over mijn lichaam en begonnen mijn gewrichten te zwellen (vingers, polsen en knieën). Toch maar de huisarts gebeld en die wist me te vertellen dat het galbulten/netelroos was (zie topic van Lizzy over vlooien... ::)). Ik kreeg meteen Prednison, vanwege de uitbreidende zwellingen. Het trok snel weg en ik was heel blij!
In de nacht van woensdag op donderdag brak het echter heel heftig dwars door de Prednison heen. Ik kreeg enorme bulten op mijn hoofdhuid, alsof er met een hamer op geslagen was en uitslag en vreselijke jeuk over mijn hele lijf. En het engste vond ik dat mijn lippen, oren enz.. begonnen te zwellen. Mocht weer meteen komen bij de huisarts: Prednison verdubbeld en een zware dosis anti-histamine erbij. Nu is het op een paar plekjes op mijn benen na gedempt.
Ik doe dus puur aan symptoombestrijding. Weten jullie misschien of ik met supplementen oid mijn lichaam kan helpen deze netelroosaanval weg te laten werken? Er zijn door de apotheek druppels van Weleda besteld, die zijn er maandag. Maar ik wil meer doen  ;)
Door miik
#2996925
Mijn windhond heeft een paar weken terug een enorme allergische reactie gehad op een medicijn en kreeg daar ook grote galbult achtige schijven van.
Ik heb haar Apis en Belladonna gegeven (homeopatische granules- in overleg met een homeopaat) en binnen een half uur werd ze rustig, werd de huid kalmer en trok de koorts weg. Binnen een dag was alles weer "normaal".
Terwijl ik weet dat als ik naar de dierenarts was gegaan ze een heftige pred kuur gehad zou hebben !
Door BusKay
#2996927
Ik begrijp dat je liefst zo snel mogelijk weer op je oude niveau wilt komen maar persoonlijk zou ik wachten tot je lichaam straks tot rust gekomen is en dan weer werken aan de opbouw.
Het één zou namelijk makkelijk tegen het ander kunnen werken.
Spoedig herstel....
Door Elf
#2997005
Ik wil zo graag van die pillen af... Maar ik durf niet, bang dat mn keel ook gaat zwellen. Moet de Prednison afmaken en daarna voorlopig 1x per dag antihistamine.
Door Irish
#2997041
Misschien beetje ver gezocht van mij, maar kijk is de docu fat, sick and nearly death. Man heeft dezelfde ziekte en heeft zichzelf genezen door levensstijl qua voeding te veranderen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2997044
Als je de oorzaak wilt weten (en uiteraard nóg belangrijker; wat je eraan zou kunnen doen) zou je eens contact op kunnen nemen met dr. A. van den Bos uit Zeist. (Aycronto)
Door Elf
#2997051
K&D schreef: Heb je enig idee waar het door veroorzaakt zou kunnen zijn? Iets externs (wandeling door bos of zo) of door iets wat je hebt gegeten?
Ik denk van de vlooienspray die ik in grote hoeveelheid heb gebruikt.... Ik hoop dat het dat is ;-)
Door K&D
#2997084
Als je die vrij kort ervoor hebt rondgestrooid als pepernoten in alle hoeken en gaten, dan zou dat wellicht de oorzaak kunnen zijn. Er kan best een stofje in zitten waar je heftig op reageert.
Door Elf
#2997212
K&D schreef: Als je die vrij kort ervoor hebt rondgestrooid als pepernoten in alle hoeken en gaten, dan zou dat wellicht de oorzaak kunnen zijn. Er kan best een stofje in zitten waar je heftig op reageert.
Dat heb ik.... :-[ na een soort blinde paniek na het aantreffen van 1 vlo op een van de honden.... Heb alles gespoten, honden door de trimster met vlooienshampoo laten wassen (hier kwam dus 1 vlo tevoorschijn  ;)) enz. enz.. 'Operatie Botlek' zoals Lizzy dat zo mooi verwoord in haar vlooientopic  ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door