Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Laura W
#29961
Hoeveel Carnibest moet je per dag aan je hond geven? Op de site kon ik geen tabel vinden waar dat in staat.

Molina is een Galgo Espagnol (windhond) van acht jaar. Ze weegt nu zo'n 23 kilo, maar mag wel ietsje dikker. Ze krijgt momenteel per dag twee plakken Duck en een maatschepje (moet nog even wegen hoeveel gram dat is) brokken. De aanbevolen hoeveelheid Duck voor haar gewicht is 5-6 plakken per dag. Ze krijgt nu dus de halve hoeveelheid Duck en de halve hoeveelheid brokken, die moeten tenslotte ook op ;)
Door ine
#29964
Voor volwassen honden geef je 20 à 30gr. per kilo lichaamsgewicht per dag!
Voor een pup is dat 50gr. per kilo lichaamsgewicht!
Dus als jij 2x voert, 1x brokken en 1x vers, kun je je hond 350gr, per dag geven, om te beginnen. Dat is iets teveel, maar je wilt haar iets dikker hebben! Zodra ze is, zoals ze moet zijn, geef je wat minder, bv. 300gr.
Voeren doe je met je ogen en handen, geen enkele hond is gelijk, daarom is er ook geen vaststaand regeltje, alles is een advieshoeveelheid, die je naar je eigen hond aan kunt passen! ;)
Laatst gewijzigd door ine op do 11 dec 2003, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#30739
[quote="Angelique"]
Deze informatie staat ook gewoon op het etiket.
[/quote]
Yep, maar niet op het etiket van Duck ;) .

Hoi Laura,

Ik voer sinds kort ook carnibest, mijn hond (duitse staande kruising van 22 kilo) krijgt 400 gram per dag maar ik merk nu dat hij wel wat begint aan te komen.

Je moet gewoon beginnen met voeren en je hond goed in de gaten houden, paar keer per week ff voelen of hij nog goed op gewicht is en dan komt alles goed.

Groeten van Femke
Door Angelique
#30775
[quote="Femke"]
[quote="Angelique"]
Deze informatie staat ook gewoon op het etiket.
[/quote]
Yep, maar niet op het etiket van Duck ;) .

Hoi Laura,

Ik voer sinds kort ook carnibest, mijn hond (duitse staande kruising van 22 kilo) krijgt 400 gram per dag maar ik merk nu dat hij wel wat begint aan te komen.

Je moet gewoon beginnen met voeren en je hond goed in de gaten houden, paar keer per week ff voelen of hij nog goed op gewicht is en dan komt alles goed.

Groeten van Femke
[/quote]

Ze vraagt toch niet naar Duck?
Door sylvia
#30777
[quote="Angelique"]
[quote="Femke"]
[quote="Angelique"]
Deze informatie staat ook gewoon op het etiket.
[/quote]
Yep, maar niet op het etiket van Duck ;) .

Hoi Laura,

Ik voer sinds kort ook carnibest, mijn hond (duitse staande kruising van 22 kilo) krijgt 400 gram per dag maar ik merk nu dat hij wel wat begint aan te komen.

Je moet gewoon beginnen met voeren en je hond goed in de gaten houden, paar keer per week ff voelen of hij nog goed op gewicht is en dan komt alles goed.

Groeten van Femke
[/quote]

Ze vraagt toch niet naar Duck?
[/quote]
nee maar ze heeft alleen duck in huis en geen carnibest ;D
Door Angelique
#30800
[quote="sylvia"]
[quote="Angelique"]
[quote="Femke"]
[quote="Angelique"]
Deze informatie staat ook gewoon op het etiket.
[/quote]
Yep, maar niet op het etiket van Duck ;) .

Hoi Laura,

Ik voer sinds kort ook carnibest, mijn hond (duitse staande kruising van 22 kilo) krijgt 400 gram per dag maar ik merk nu dat hij wel wat begint aan te komen.

Je moet gewoon beginnen met voeren en je hond goed in de gaten houden, paar keer per week ff voelen of hij nog goed op gewicht is en dan komt alles goed.

Groeten van Femke
[/quote]

Ze vraagt toch niet naar Duck?
[/quote]
nee maar ze heeft alleen duck in huis en geen carnibest ;D
[/quote]

Maar daarvan weet ze blijkbaar wel wat ze moet voeren. :P
Na Duck volgt meeesstal CB, ze is nu even de restjes aan het opmaken ;D
Door Laura W
#30909
Ik heb inderdaad Duck in huis, maar aangezien dat meer granen bevat dacht ik dat de hoeveelheden die je daarvan moest voeren meer zouden zijn dan van Carnibest. Inmiddels heb ik een paar pakjes Carnibest dus nu kan ik lezen hoe veel ze hebben moet. ;D Molina moet 20-25 gram per kilo lichaamsgewicht hebben, dus dat is 440-550 gram, dat is wel minder dan Duck, maar niet zo heel veel. Die zeiden op hun site 581 gram voor 22,5 kilo hond.

Morgen mag ze proeven. Voor de katten ook wat gekocht, kijken of die het lusten. ;)
Door Paul_Barte
#30917
Laura,

De aanbevolen hoeveelheden zijn richtlijnen...in de praktijk blijkt meestal dat je veel minder kunt voeren!!

Mijn grootste Schotse herder wegt 32 kg en krijgt een pondje per dag...meer als genoeg ;)
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op za 13 dec 2003, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura W
#31292
De katten moesten het niet echt. Een paar hebben er wat van gegeten, en de rest wilde het helemaal niet. Molina daarentegen vond het heerlijk. Net als de Duck eet ze haar bak er bijna bij op. ;D En dat terwijl ze bij brokken (zelfs aangemaakt met warm water) alleen maar loopt te dralen en meer dan de helft laat staan. Brokken eet ze alleen goed als er bv kip, vis of natvoer doorheen zit. :P

Duck en Carnibest eet ze hartstikke goed. Ze vindt het echt lekker, dat zie je. Ook de vertering gaat prima. Nog geen spoor van diarree. Terwijl ze toen ik haar een keer een heel i.p.v. een half kuipje natvoer door haar brokken had gegeven ze wel even kort aan de dunne was. Geeft toch te denken. ???

Ik begin nu echt te denken om maar helemaal geen brokken meer te kopen. Dan maar wat duurder, de brokken (Nutro) zijn tenslotte ook niet goedkoop en voor Molina natuurlijk alleen het beste, zeker als ze het ook nog veel lekkerder vindt. ;D
Door meesmerel1
#31652
[quote="Paul_Barte"]
Laura,

De aanbevolen hoeveelheden zijn richtlijnen...in de praktijk blijkt meestal dat je veel minder kunt voeren!!

Mijn grootste Schotse herder wegt 32 kg en krijgt een pondje per dag...meer als genoeg ;)
[/quote]

Geef je dat in tweeen? Ik wil het nl. ook gaan voeren, en heb een tengere golden van 30 kilo (dan is hij mooi op gewicht)...ga ik het ook met 500 gram p/d proberen. In wat voor verpakking zit Carnibest eigenlijk? Je kunt het toch best een paar dagen in de koelkast bewaren, nietwaar? Dit ivm het voeren aan de katten...
Mees is nu aan AHV (dat is het enige dat ik in de directe buurt kan krijgen) en hij is duidelijk een darmreiniging aan het uitvoeren!!! Maar geen diarree gelukkig.
Mijn katten krijgen nu ook alleen vers. Mijn kitten vindt het prachtig, de andere kat, van 5 jaar vindt het helemaal niks: gekookt/met vis/rauw...juch! Alleen vis wil ze wel rauw hebben...ben benieuwd of ze er aan gaat wennen...
Door ~anna~
#32028
[quote="Laura W"]
Hoeveel Carnibest moet je per dag aan je hond geven? Op de site kon ik geen tabel vinden waar dat in staat.

Molina is een Galgo Espagnol (windhond) van acht jaar. Ze weegt nu zo'n 23 kilo, maar mag wel ietsje dikker. Ze krijgt momenteel per dag twee plakken Duck en een maatschepje (moet nog even wegen hoeveel gram dat is) brokken. De aanbevolen hoeveelheid Duck voor haar gewicht is 5-6 plakken per dag. Ze krijgt nu dus de halve hoeveelheid Duck en de halve hoeveelheid brokken, die moeten tenslotte ook op ;)


[/quote]je kan ook meer Duck geven totdat je echt haar half op Duck hebt.
Door JoyceW
#32296
[quote="meesmerel1"]

In wat voor verpakking zit Carnibest eigenlijk? Je kunt het toch best een paar dagen in de koelkast bewaren, nietwaar?
[/quote]

Je kan het 2 dagen in de koelkast bewaren, maar het zit in een 'rol' dus met een scherp mes kan je er wel een plak afsnijden.
Door diana
#35216
nou... mijn honden hebben echt geen honger zijn dus 2 dobers.
ze krijgen s, morgens eigenlijk bijna niks.
heb een klein tonnetje staan van 3 kilo met wat biofood brokjes , waar ik wel 3-4 maanden mee doe , whahaa omdat lady nog wel eens last heeft van galspugen...., maar meestal volstaat een klein beetje biogarde wel...
ze krijgen ieder 1 pond carnibest per dag.
Lady woog bij de laatste controle netjes 32 kilo.
mag naar de 30 , ze is gesteriliseerd dan gaat het wat moeilijker het gewicht op peil te houden , maar ze is ooit 37 ! kilo geweest.
met BROKKEN , moest haar zo weinig voeren dat ze de hele dag liep te verrekken van de honger , omdat ze anders niet afviel!!!
Boy weegt netjes 36 kilo , maar dat is practig voor een reu van zijn formaat.
ik haal nu een heel klein beetje af van het pond dat Lady per dag krijgt en doe dat bij hem er bij.
Ze hebben er genoeg aan...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door