Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door the dude
#294976
Het word weer warm en mijn hond begint al weer te krabben (is ook aan het verharen dus dat zal het wel zijn, maar ik moet er nu ineens aan denken)

Verhogen jullie de dosis knoflook ? Kopen jullie een vlooienband ?

Ben erg benieuwd
Door Peet
#295009
Bij mij geen vlooien gelukkig......maar helaas des te meer teken >:( >:(..Ik controleer mijn honden na elke wandeling en heb steeds een tekentang paraat..... >:( :-\
Door Jolly
#295162
ik spray met een zelfgemaakt menseltje van tea tree spary met de olieën: lavendel, eucalyptus, citrus, rozemarijn, ceder en geranium, tegen vlooien en teken

Vorige jaar maar 2 teken van Chasey af gehaald en geen vlooien gehad.
Ondanks al de logeetjes.
Laatst gewijzigd door Jolly op ma 04 apr 2005, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#295186
Nee, ik geef niet meer knoflook. Ik geef ongeer 7 teentjes knoflook op 14 dagen groentemix voor 2 honden van 25 en 30 kilo. En ik heb nog geen vlo gezien. Vorig jaar in totaal 1 vlo gehad. Maar, zodra het teken-seizoen begint, spuit ik mijn honden ook in met de spray zoals Jolly die beschrijft.
Door Truus
#298894
Jolly schreef: ik spray met een zelfgemaakt menseltje van tea tree spary met de olieën: lavendel, eucalyptus, citrus, rozemarijn, ceder en geranium, tegen vlooien en teken

Vorige jaar maar 2 teken van Chasey af gehaald en geen vlooien gehad.
Ondanks al de logeetjes.
Hoe liggen de verhoudingen van dit mengsel en waar koop je dit Jol?Kun je er iets meer over vertellen?
Door 202spots
#298989
Hier receptje om zelf te maken..

FLEA SPRAY: 8 oz Water, 4-6 Drops of Tea Tree Oil, 4-6 Drops of Lavender Oil
This must be used each time your pet goes outdoors. It is not residual. Mix and place in a spray bottle and keep by the door to spritz as you or your pet go outside to deter fleas and mosquitos. Lightly spray bedding and outdoor kennels to deter fleas and mosquitos.
http://dogs.about.com/cs/fungames/a/jim_pest_spray.htm
~~~~~~~~~~~~~~
Homemade Flea Spray For Dogs
Ingredients

-1 cup Avon Skin-So-Soft -1 teaspoon of oil of citronella or -eucalyptus -2 cups of white vinegar -2 cups of water
Procedure

Mix well and apply from a spray bottle (covering eyes). This also helps rid flies. To discourage ticks decrease water by one cup.
http://groups.msn.com/ShowBoxer/homeremidies.msnw

~~~~~~~~~~~~~~~~~
meer op
http://dogs.about.com/cs/fungames/a/jim_pest_spray.htm
Door 202spots
#299010
Truus schreef: Bedankt Dory ;). Misschien iets voor de bieb?
Ik dacht ook dat er iets in stond Truus,maar kon niks vinden...
Ik zal dit er effe in zetten dan. ;)
Door Bernadette
#299676
Te gek! Ik heb hier ook zo'n flesje mix staan, maar dat is bijna op... Heb alle olietjes nog staan gelukkig...

Ik had zo'n kant en klaar teatree spray dingetje gekocht bij "de tuinen" ideaal... Maar wel snel op.

Kan dat receptje misschien vertaald in het nederlands? ik weet niet wat oz betekend (water: 8 oz)
Door 202spots
#299688
8 oz is ongeveer 250 ml...of 'n koppie vol
drops zijn druppels ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#305228
Grappig - zo'n mengseltje gebruik ik al jaren tegen vliegen bij mijn paardje. Er gaat dan ook nog ceder door, en sinds vorig jaar gagel (stinkt!) en geranium ipv citronella in verband met verbranden. Echt helpen doet het niet helaas.

Bekentenis: al mijn beesten worden met gif vlo- en zoveel mogelijk teekvrij gehouden. Ik vind het verre van ideaal, maar een van mijn katten is zo verchrikkelijk allegisch voor vlooien dat een al voldoende is om hem zichzelf helemaal kaal te laten plukken. En dan bedoel ik echt kaal! Ik had erg gehoopt dat vers voeren zou helpen tegen z'n allergie, maar na ruim 3 jaar heb ik die hoop wel opgegeven :'( :'(
Door eefje
#306159
die spray die beschreven word....trekt die in?en werkt het dan een langere tijd of is het zo dat je een paar keer per week moet sprayen?
groetjes eefje
Door 202spots
#306585
eefje schreef: die spray die beschreven word....trekt die in?en werkt het dan een langere tijd of is het zo dat je een paar keer per week moet sprayen?
groetjes eefje
Nee het trekt niet in de huid...
En zoals het in de beschrijving staat..kan dagelijks gebruikt worden.

FLEA SPRAY: 8 oz Water, 4-6 Drops of Tea Tree Oil, 4-6 Drops of Lavender Oil
This must be used each time your pet goes outdoors. It is not residual
Door eefje
#307018
ja sorry mijn engels is niet wat het geweest is :-[

en is er dan iets zonder gif wat wel intrekt?
of bestaat dat niet?
momenteel zijn er bij ons geen vlooien te vinden maar ik weet niet wat er gebeurt als ze er wel zijn.....hij jeukt al een tijd verschrikkelijk dus misschien is hij een beetje allergies ofzo en ooit eens gebeten,ik wil dus eigenlijk een beetje voorkomen dat hij weer gebeten word.

groetjes eefje
Door 202spots
#307460
eefje schreef: ja sorry mijn engels is niet wat het geweest is :-[
en is er dan iets zonder gif wat wel intrekt?
of bestaat dat niet?
momenteel zijn er bij ons geen vlooien te vinden maar ik weet niet wat er gebeurt als ze er wel zijn.....hij jeukt al een tijd verschrikkelijk dus misschien is hij een beetje allergies ofzo en ooit eens gebeten,ik wil dus eigenlijk een beetje voorkomen dat hij weer gebeten word.
groetjes eefje
Dit is dus geen gif,het maakt geen vlooien dood of zo.
Het is meer 'n afweermiddel, de vlooien vinden 't niet lekker ruiken en besluiten daarom om ergens anders heen te gaan.
Dus dit is meer om te voorkomen...
Als je echt gif hebt,dan zijn dat die pipetjes wat de vlooi en/ook de eitjes dood maakt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door