Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Roosj
#2996699
Kan een kat dat veilig weg werken? Ze eet wel kwartels, maar deze duiven zijn groter en naar mijn idee ook harder. Het zijn karkassen zonder orgaan en missen wat vlees en dan nog wegen ze 300 gram per stuk. Ik vermoed een houtduif.

Mijn hond weet niet wat ze ermee aan moet, vandaar.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2996701
Honden vinden duiven vaak niet zo lekker dacht ik. Voor een kat zijn ze qua formaat en hardheid meestal wel geschikt. Hopelijk smaakt het  :)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2996703
Onze (stal)katten vangen regelmatig een houtduif. Zo'n dikke grijze.
Dus mijn gevoel zegt dat het zou moeten kunnen.
Door Martine-Tom
#2996770
Bami, de kat van de buurman vangt per week 1 of 2 duiven die hij ook volledig verslind dus denk dat het wel moet lukken  :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2997070
Cuzco eet ze hier ook.
Enkel een stukje van het borstbeen durft hij laten liggen, net als bij parelhoen en fazant.
Hij heeft er wel even een kluif aan.  :)

De veren trek ik er zelf zoveel mogelijk uit.  ::)
Door Roosj
#2997154
Veren zitten er niet op :)

Voorheen at ze ook eendennekken, tot ze zich daar aldoor in ging verslikken.

Ik heb wel het idee dat ze niet graag meer knaagt. Een kwartel gaat goed, maar sprotjes laat ze steeds meer liggen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2997569
sprotjes zijn natuurlijk wel een stuk zachter dan kwartel. Dus waarschijnlijk zal het eerder aan de smaak liggen dan aan het knagen.
Misschien eens een ander visje proberen?
En anders wordt het mixen met wat anders. Hier krijg ik er ook geen vis in stukken meer in. Zelfs geen snippers zonder graat.
Door Roosj
#2998116
pearlsofpassion schreef: sprotjes zijn natuurlijk wel een stuk zachter dan kwartel. Dus waarschijnlijk zal het eerder aan de smaak liggen dan aan het knagen.
Misschien eens een ander visje proberen?
En anders wordt het mixen met wat anders. Hier krijg ik er ook geen vis in stukken meer in. Zelfs geen snippers zonder graat.
Zou kunnen. Ik heb kleine haringen en spiering van het weekend gekocht voor haar.

Mijn hond is echt raar.. Zondag had ze bos duif. Wel het karkas laten kraken, maar het niet opeten.. zelfs niet toen ik er heet water overheen had gedaan.. Voor jaar geef ik het op ;)
Door frodo quin
#2999852
Mijn oudste kat krijgt de hardere botten niet meer goed weg zoals bv bio kippenvleugels en karkas van fazant of wilde eend, maar wilde duif gaat heel vlot, dus het lijkt me geen moeilijk karkas voor een kat.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3000275
En krijgt je jongere dat dan wel goed weg?
Cuzco is hier de beste knager, maar die moest ik de bio-kippenvleugels toch ook voor bewerken.  En van fazant blijft er wel eens een harder deeltje liggen...
Duif heeft hij een kluif aan maar gaat doorgaans wel vrijwel geheel weg.  Juist het borstbeen kan blijven liggen... Daar knaagt hij dan het vlees vanaf.
Door frodo quin
#3000731
Ja hoor, gaat allemaal heel snel op, al vind hij wilde eend wel wat lastiger, maar op één à twee minuten is dat ook op 'vind het heel verbazingwekkend aangezien ik wel veel moeite moet doen om daar met de snoeischaar door te geraken. De oudste had er vroeger ook geen moeite mee, maar krijgt de moeilijke karkassen en vleugels op een bepaald moment niet meer goed weg en liet dan vaak nog een stukje afgeknaagd bot liggen, die krijgt nu dus enkel bio kip en bio eend karkas, duif en patrijs.
Door Roosj
#3000893
Duif heb ik nog niet geprobeerd omdat ik het moet porportioneren voor haar. Maar de haring ging er beter in als de sprotjes :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door