Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2996553
Hondjes zijn leuk, maar soms zorgen ze ook voor veel zorgen en verdriet jammer genoeg.
Isack is een reu met een handleiding waar je een hele woning mee kan behangen.
Nu door een aantal flinke aanvaringen uit het verleden(2x aangevallen door een reu) en zijn eigen misstap vorig jaar (zelf een reu aangevallen die hem al een heel weekend viseerde) is de verstandhouding tussen Isack en Lykaios gekelderd...
Vorig jaar in Oostenrijk zaten ze nog 13u samen in de koffer van de wagen, sliepen ze naast, op elkaar enz.
Helaas ondertussen is Isack zo gedraaid dat hij Lykaios niet meer tolereert.
Ze leven dus al maanden gescheiden met een kennel van 4x3m tussen.
Echter een aantal weken terug kwam mijn grootste angst uit...
Isack had zich uit zijn kennel gegraven en was zo tot naast Lykaios geraakt en er is gevochten.
We kregen ze al snel bij elkaar weg, maar toch was de schade al aanwezig.
Isack een scheur in zijn lip (binnenzijde) en Lykaios een scheur in zijn wang en zijn oor.
Lykaios heeft die avond een uur bij de DA geweest om de schade te herstellen.
Hij ziet er momenteel heel zielig uit al zijn de wonden wel mooi aan het helen (draadjes komen los).

Gezien de handleiding van Isack en het feit dat wij zelf geen fokplannen hebben met Lykaios hadden we een week voor het gevecht beslist om Lykaios te koop aan te bieden. Hij staat nu dus nog steeds te koop. Mensen die info vragen krijgen ook alle info die er nodig hebben.
We hebben deze beslissing genomen in het belang van Lykaios. Als hij alleen is dan is hij de rust zelve, geniet van zijn aandacht, is een open, vrije hond... Met teven is er geen probleem, hij loop het liefst samen met zijn halfzus die we begin deze maand gaan terughalen zijn bij de eigenaars.  Komt Isack in de buurt voel je de spanning zo opbouwen en dan merk je dat hij beperkt is in zijn vrijheid om te genieten van het leven.

Maar blijkbaar zijn er mensen die me dit zeer kwalijk nemen "want zoiets hadden ze van mij niet verwacht"
Volgens hen moet ik Isack maar herplaatsen, want hij is het probleem...
ok ja Isack is de probleemhond, maar voor hem is er maar 1 oplossing als wij hem niet kunnen houden en dat is een tripje naar de DA...
Hem herplaatsen/verkopen is geen optie gezien de handleiding die hij heeft.

Snappen mensen nu niet dat ik de beslissing neem in het belang van beide honden?
Dat ik Isack niet kan laten inslapen (hij is verdorie 5) om Lykaios toch te kunnen houden?
Of denk ik hierin verkeerd?
Laatst gewijzigd door orinake op ma 20 okt 2014, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2996567
hannabelgje schreef: Ik zou denk ik precies hetzelfde doen in jou situatie. En de enige aan wie je verantwoording hoeft af te leggen ben je zelf.
Daar ben ik het mee eens.
Wat een vervelende situatie Tamara!  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door sella
#2996572
Weet je, over je lullen doen ze toch wel.
Jouw honden zijn naast fanne en de kids je(jullie) alles.
Als je ze beiden houdt is het waarschijnlijk te snel tot de dood ons scheid.
Als jullie het geen probleem vinden om met het probleem van Isack te dealen, ook als je straks nog een kleintje erbij hebt, wie is wie dan ook om daar over te oordelen?
Lykaios heeft nog een heel goede kans op een goed leven bij een andere baas.

Voor niemand is het, hoe het nú gaat een gezonde situatie.

:bigarmhug: :bigarmhug:
Door yorokobi
#2996577
Wij zitten in hetzelfde schuitje. Maar scheiden ze al een stuk langer alleen bij ons is ook de druppel gekomen deze zomer. We gaan nu eerst 1 van de reuen chemisch castreren om te kijken wat dit gaat doen qua verstandhouding met elkaar en het karakter van de dominante reu
Door keetje
#2996613
hannabelgje schreef: Ik zou denk ik precies hetzelfde doen in jou situatie. En de enige aan wie je verantwoording hoeft af te leggen ben je zelf.
Zo denk ik er ook over.  :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Borke
#2996626
In mijn ogen neem je de enige zinnige beslissing die je kunt nemen!
Zowel in het belang van al je honden (niet alleen die 2 reuen), maar ook van jullie jonge gezin.
Het zal ongetwijfeld aan je vreten, maar wat mij betreft: hulde en respect!
#2996629
Hoe moeilijk het ook om is deze keuze te moeten maken, jij bent idd verantwoordelijk voor het maken voor je eigen keuzes..... En ik denk, dat je wijs genoeg bent om de juiste keuze voor je honden te maken... Het zal echt heel erg moeilijk zijn, maar wil je ze beiden nog een kans geven, dan zal je degene die je te koop hebt aangeboden, ook echt moeten verkopen en hopelijk is er iemand die hem van je wil overnemen.......

Ik wens je heel veel succes en wijsheid... Zal voor je duimen!
Door K&D
#2996640
Borke schreef: In mijn ogen neem je de enige zinnige beslissing die je kunt nemen!
Zowel in het belang van al je honden (niet alleen die 2 reuen), maar ook van jullie jonge gezin.
Het zal ongetwijfeld aan je vreten, maar wat mij betreft: hulde en respect!
+1. Moeilijk, o zo moeilijk maar het beste wat je kunt doen.
Door miik
#2996666
Ik vind dat je een heel verstandige keus hebt gemaakt ! Zo is er des te meer kans op succes....
Ik snap hoe onwijs moeilijk dat is !!! Maar heb er echt respect voor dat het belang van je honden voorop staat !  :-*
Sterkte met alles !
Door Lil
#2996723
Wat een leuke hond zo op de foto's. Bijna jammer dat ik al twee heren heb. Ik ga bij iemand met rottie teef vragen. Weet niet of hij een herder of een rottie als tweede hond wil.
Door renate1985
#2996735
Andere weten het altijd beter. Lekker laten kletsen.
Wij hebben op een gegeven moment voor de keuze gestaan om of Ghost te houden of onze katjes.
Ghost was een duitse herder met angst agressie, hij kon de katten wel verscheuren als hij die zag. We hielden ze daarom gescheiden. Ghost kreeg op een gegeven moment de tussendeur open en vloog naar boven, gelukkig waren wij boven voor hij die kamer open had anders was het een bloedbad geweest.
Ghost herplaatsen zou spuitje betekenen en de katjes konden gelukkig naar mijn zus. Toen mijn zus geen katten meer mocht hebben waar ze woonde hebben we voor allemaal een goed huis gezocht. 3 bij mij in de straat en 1 bij mijn opa.

Mensen vonden dat ik Ghost weg moest doen want die was eerder. Voor de katten kon ik een goed huis vinden, voor Ghost niet. Dan is voor mij de keuze wat makkelijker gemaakt.

Jij zoekt voor de makkelijkste hond een nieuw huis. Bij die heb je veel meer kans dat het goed gaat dan de hond met gebruiksaanwijzing te herplaatsen.

Je doet het goed en hebt alles gedaan wat je kon doen! Laat mensen maar zeuren en die berichten gewoon verwijderen en niks van aantrekken! Het is al moeilijk genoeg zonder kritiek van een ander. :-*
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2996739
Wat je ook doet, het zal in ogen van veel anderen toch nooit goed zijn.
Volg je gevoel hierin! Niks van aantrekken wat "men" ervan vindt.

Jij weet wat welke hond nodig heeft om gelukkig te zijn, wie zijn wij dan om daarover te oordelen?

Sterkte ermee, lijkt me geen pretje in ieder geval.

Heb je hem ook op FB staan, en mag dat gedeeld worden?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door