Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Baldrick
#2996256
Afgelopen dinsdag hebben we onze Aica voor het eerst dig lovers gold uit blik gegeven. Kip lam zalm. Dit om te kijken voor vakantie enzo.

Helaas is ze die nacht flink aan de diaree gegaan. Toeval?
Nu nog steeds geen goede ontlasting, en die ruikt sterk naar vis!
We geven haar ook dagelijks zalmolie.

Zou ze allergies voor vis kunnen zijn?

Ze is wel wat humeurig nu, maar heeft wel eetlust.
Door Lizzy
#2996264
Kan toeval zijn. Kan ook een virusje zijn. Kan ook een allergie zijn voor vis ja! Altijd lastig, dit soort dingen.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2996266
Kan toeval zijn,of een virusje, maar ik las ook in een ander topic van jouw,waarop ik heb gereageerd,dat Aica ook stokjes,eikeltjes,enz... eet! Die eikeltjes kunnen ook een groot probleem zijn! Die zijn namelijk giftig! Zit looizuur in,maar vooral de groene eikels zit veel looizuur in! Ik weet natuurlijk niet of Aica dat de laatste dagen nog heeft gegeten,maar daar zou het ook aan kunnen liggen!

Dat haar ontlasting ruikt naar vis,kan idd aan de zalmolie of de zalm die in dat blik zat.
Misschien is het eten uit het blik te vet geweest. Zou niet zo snel aan een allergie voor vis denken.

Je kan Aica tijdens de vakantie ook gewoon vlees/vis uit een supermarkt kunnen geven,bijvb kipfilet,gehakt,riblapje,eend,enz. En wat hartjes,levertjes.Alleen geen varkensvlees! En rauwe eieren met schil! Ze lopen tijdens een vakantie echt niet zo snel tekorten op!

Beterschap,hoop dat Aica snel weer opknapt!
Gebruikersavatar
Door Baldrick
#2996360
Radja schreef: Kan toeval zijn,of een virusje, maar ik las ook in een ander topic van jouw,waarop ik heb gereageerd,dat Aica ook stokjes,eikeltjes,enz... eet! Die eikeltjes kunnen ook een groot probleem zijn! Die zijn namelijk giftig! Zit looizuur in,maar vooral de groene eikels zit veel looizuur in! Ik weet natuurlijk niet of Aica dat de laatste dagen nog heeft gegeten,maar daar zou het ook aan kunnen liggen!
Dat was onze andere hond. York, een pup van 16 weken. Die heeft nergens last van.
Gebruikersavatar
Door Baldrick
#2996362
We dachten er later aan: ze heeft afgelopen dagen regelmatig in, niet al te schoon, water gespeeld. Waar ook veel andere honden komen. Wie weet heeft ze daar wat opgepikt.
Gebruikersavatar
Door Baldrick
#2996394
Waar ik ook aan dacht:

Ze eet nu sinds ruim een maand kvv. We hebben daarvoor 10 jaar lang vrijwel alleen brokken gegeven. We zijn met kvv begonnen met prins diepvries schijven. Daarna langzaamaan steeds wat meer echte kvv. Dat ging best goed.

Wat je nog wel eens hoort is dat een hond dan flink aan de diarree kan gaan.
Dat zou o.a komen omdat er vanalles los komt in de darmen (?)

Kan dit misschien een verlate reactie zijn?
Het heeft namelijk niet de mooie donkere kleur van kvv, maar meer van brokken.
Gebruikersavatar
Door S
#2996404
Ik ken nog honden die meteen platter poepen als ze vis nog maar ruiken. Maarja, je gaf natuurlijk al zalmolie...
Gebruikersavatar
Door Baldrick
#2996508
S schreef: Ik ken nog honden die meteen platter poepen als ze vis nog maar ruiken. Maarja, je gaf natuurlijk al zalmolie...
En krijgt ze ook al langer af en toe een stukje (gebakken) vis.
Maar dat was van voor de kvv tijd :-)
Gebruikersavatar
Door Radja
#2996519
Baldrick schreef: Dat was onze andere hond. York, een pup van 16 weken. Die heeft nergens last van.
Sorry,ik wist niet dat jij 2 honden hebt! Heb jou voorsteltopic gemist ;)maar toch eikels zijn giftig voor honden!!

Kan best zijn dat idd de zalm + zalmolie te vet is voor Aica! Je zou het ook kunnen proberen met een blikje tonijn op water,raakt hij weer aan de race,dan ..........!?

Maar wat jij schrijft over vies water zwemmen,ja dat zou volgens mij ook een oorzaak kunnen zijn,maar daar zijn waarschijnlijk de meningen over verdeeld!
Gaat het nu al wat beter qua ontlasting?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door