Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door S
#2970774
Zou het kunnen dat honden jeuk krijgen van gedroogde snacks? Zoals penslappen, rawhide, konijnenoren etc...?
En zo ja, waaraan zou dat dan kunnen liggen?
Door Lizzy
#2970793
Shanelle schreef: De (BARF) winkel...  :-\
Ja, en dan ligt het eraan waar de barfwinkel ze vandaan haalt.... Als die ze uit China haalt, dan zou het zo maar kunnen dat er stoffen op dit gedroogde vlees zitten die jij niet aan je hond wilt geven. Je kunt de proef op de som nemen door zelf te gaan drogen.
Gebruikersavatar
Door S
#2995371
Mijn vermoeden lijkt dus te gaan kloppen: de jeuk komt van gedroogde snacks. 200% zeker ben ik niet, maar ik heb hem een periode geen snackjes gegeven en toen was de jeuk weg. En nu heeft hij op korte tijd enkele gedroogde konijnenoren gekregen (Carnibest?) en het is weer van dat. Jeuk aan de buik, liezen en poten. Niet overdreven, maar het valt ons toch op. Vooral 's ochtends eigenlijk.

Maar even om zeker te zijn: dit is dus geen voedselallergie maar waarschijnlijk een reactie op een of ander (giftig) spul wat op een bepaalde manier is toegevoegd? Mijn pup is 20 weken oud en ik had vernomen dat voedselallergie: 1. niet zo vaak voor komt en 2. pas na een jaar manifesteert.

Die snacks komen er in ieder geval niet meer in. Of misschien toch eens zelf gaan drogen? Kan het misschien ook een reactie zijn op (dit gaat raar klinken) een verandering in de structuur/samenstelling door het droogproces?
Door Ruisje
#2995400
Geen idee of puur gedroogd voor een allergische reactie kan zorgen, maar voordat je zelf gaat drogen/een droger gaat aanschaffen, kun je misschien eerst van iemand hier wat zelfgedroogde snacks overnemen om dat uit te proberen.
Door sella
#2995436
Ik had 2 honden die barsten van de jeuk, hevige diaree, gedroogde snacks uit de dierenwinkel was nog het enige afwijkende.
Weer zelf gaan drogen, diarree was met 1 dag(dit duurde al 3 maanden) weg, de jeuk is met 1 week beduidend verminderd en nu terug naar af en toe een krabje wat ik normaal vindt in de verhaar periode.
Dus hoe moe of gammel ik ook ben, er blijft gedroogd worden voor de honden, daar het alternatief niet acceptabel is. dit is de enige manier dat ik 100% controle heb op het droogproces.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2995545
Ik ben inderdaad overtuigd van een of meerdere toevoegingen in gedroogd spul uit winkels . In het begin gaf ik dat ook en was er weer jeuk ( waren we net vanaf sinds er vers gevoerd werd ) ik heb zelf een droger aangeschaft en sindsdien droog ik alles zelf en dan is er niks aan hand .
Gebruikersavatar
Door Papalou
#2995847
Jeetje...eye-opener hier...

al even bezig met bepaalde dingen niet geven waar hondje mogelijk op reageert met buikklachten...maar had afgelopen periode ook af en toe wat jeuk aan oren, neus en pootjes, maar dat zou dus ook kunnen door de gedroogde konijnenoren van carnibest en de gedroogde hazenpootjes van lotgering...

hmm...was enige wat ik nog even kon geven qua snack..want droger heb ik nog niet...balen voor hond! Dank voor de tip!
Door keetje
#2995947
Ik heb gemerkt bij Luna dat het ook merkafhankelijk is. Van het ene merk konijnenoren kreeg ze kriebels en van het andere niet. het schijnt dat aan spul uit China etc. nogal wat toegevoegd wordt. Ik neem het risico niet meer en droog zelf.
Door Gittje
#2996129
Lizzy schreef:En zo worden we toch nog genaaid, nu via de zogenaamde gedroogde-snacks-bedrijven :-X
Ja, idd  :(

Ik heb m'n voorraad gedroogde snacks van runderkophuid doorgegeven aan andere hondenbaasjes, waarvan hun hond geen last heeft van jeuk, en ik zal er geen meer in huis halen.

Sporadisch zal Igor nu & dan een rauwe mergpijp krijgen, als z'n allergiedrempel het toelaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door