Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2995270
Anne in Duitsland schreef: Oef, dat ziet er niet vrolijk uit! Gelukkig maar dat er niemand gewond is geraakt.

Een vraagje: hoe word je iemands "neef in spe"? Je bent toch vanaf je geboorte iemands neef of niet, en zo niet, dan kun je dat later toch ook niet meer worden?  :confused1: :D
Waarschijnlijk aangetrouwd....althans de bruiloft staat in de planning begrijp ik....

of te wel mijn nichtje (in dit geval die van Dian) gaat binnenkort trouwen en dan wordt hij automatisch mijn neef.....

althans dat denk ik...
#2995280
Thurin schreef: Waarschijnlijk aangetrouwd....althans de bruiloft staat in de planning begrijp ik....

of te wel mijn nichtje (in dit geval die van Dian) gaat binnenkort trouwen en dan wordt hij automatisch mijn neef.....

althans dat denk ik...
Volgens mij niet; neef of nicht berust op bloedverwantschap, lijkt me. De man van mijn nicht kan dus nooit mijn neef worden, omdat hij niet de zoon is van een broer of zus van een van mijn ouders of mijzelf.
Anderzijds noemen we een aangetrouwde man of vrouw wel oom of tante.  :g: Hm. Ingewikkelde materie dit, zo vroeg op de ochtend. ;D
#2995309
Anne in Duitsland schreef: Volgens mij niet; neef of nicht berust op bloedverwantschap, lijkt me. De man van mijn nicht kan dus nooit mijn neef worden, omdat hij niet de zoon is van een broer of zus van een van mijn ouders of mijzelf.
Anderzijds noemen we een aangetrouwde man of vrouw wel oom of tante.  :g: Hm. Ingewikkelde materie dit, zo vroeg op de ochtend. ;D
Daar heb je ook weer een punt....lastig materie....ben bang dat er voor sommige dingen geen benaming is.

Net zoals dit: Een kind verliest zijn ouders en wij noemen dat dan een wees
maar wat als een ouder zijn kind verliest hoe noemen we dat dan?

Sorry Dian voor het bevuilen van je topic....
#2995311
het is de vriend van mijn nichtje. Hier wordt de aangetrouwde variant ook gewoon neef en/of nicht genoemd. Het is nu nog in spe, omdat ze niet getrouwd zijn ;)

Hij was de jongen die aan de andere kant achterin de bus zat. Hij heeft in een flits zijn laptop voor zijn gezicht gehouden zodat hij geen glas in zijn gezicht zou krijgen. Hij is echt wel geschrokken, de mensen die ook op de achterbank zaten waren 2 haltes ervoor uitgestapt. Hij is daar wel erg van geschrokken :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door