Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2994932
Vrijdag de laatste keer gedragstherapie gehad. We oefenen in een openbaar bos, en er kwam een weimarar langs met eigenaar op de fiets. Weimarar viel eerst de eerste hond aan, toen Jacy en de laatste niet, want die vrouw schopte hem weg...

Ik zei gister tegen VL, houdt Jacy maar aan de lijn, want hij is best druk..

Vandaag loop ik met Jacy, zie een groepje vrouwen aankomen met honden, draai resoluut om en leg Jacy in het gras neer aan de riem. Vrouwen zijn voorbij, ik doe nog wat ontspanningsoefeningen met Jacy en doe hem de riem af en stuur hem vrij. Net op dat moment komt er vanaf heel de andere kant een man met grote zwarte hond aan, die ziet de vrouwen en laat zijn hond op hun honden afgaan omdat dat altijd goed gaan. Hond heeft een ander plan, rent voorbij de vrouwen recht op Jacy af.
Hij pakt hem vol bij zijn hals, ik heb Jacy (zelfs toen hij op de hondenschool werd aangevallen) nog nooit zo horen janken.. Uiteindelijk laat hij los en grijpt hij hem bij zijn kont/rug. Op dat moment kan ik eindelijk mijn handen/armen om Jacy heen slaan. Jacy werd rustiger, hond niet..

Jacy heeft gelukkig niet, ik een wond aan mijn arm. Broek, gras en Jacy zaten onder het bloed, 2 vrouwen hebben hem afzonderlijk van elkaar nagekeken, gelukkig niets aan de hand.. Daarna zijn ze met mij meegelopen naar het ziekenhuis, is de eerste hulp gesloten. Ik mag wel naar Arnhem komen..
Naar huis gegaan en huisarts gebeld, mocht gelijk komen. Pleister erop en klaar gelukkig, maar de schrik zit er echt goed in.. Ik kan al de hele tijd niet stoppen met huilen, ik weet het gewoon echt niet meer.. Het ging zo goed, en nu dit..

Moest echt ff mijn verhaal kwijt..


Gelukkig ziet dit er niet zo ernstig uit  :) :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2994938
Toch een vraagje, ik dacht dat Jacy de eerste keer op zijn nek gepakt werd, met oortjes erbij. Eén van die vrouwen zei dat het in zijn hals/zijkant was.. Ik heb voor vanavond een zalmkop ontdooid, kan hij dat wel eten?
Hij is erg timide, maar hij kan ook gewoon erg sterk op mijn humeur reageren....
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2994941
Tetanus was nog geldig, HA liet liever alles open dan dat hij ging hechten.. Hij vindt dat wonden beter van binnenuit kunnen genezen waarbij de huid open blijft zodat alle troep eruit kon...
VL kreeg ooit antibiotica bij zijn huisarts, de mijne doet niet aan preventief behandelen  :biggrin2:
Door Lizzy
#2994964
Ach ach, wat een narigheid! Dikke knuffels voor jullie, voor de schrik en pijn! Ja, ik zou gewoon een zalmkop geven. Juist. Daar is hij lekker mee bezig, is goed voor hem nu!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2994967
Oh hemel, wat ben je als welwillende hondeneigenaar toch aan de goden overgeleverd  :'( :-X

Ik zou geen zalmkop geven. Dat is hard werken en hij zal wel beurs zijn. Ik zou zo makkelijk mogelijk eten geven, liefste gemalen of zo min mogelijk kauwwerk. En in alle rust nog eens nakijken, gaten zijn soms klein en juist die kunnen vervelend worden. Sterkte  :bigarmhug:
Door suzanne 1
#2994985
Wat een k*tsituatie zeg. Daar ben je mooi klaar mee. Balen....
wat ik in dit soort situaties gebruik en ook aan de hondjes geef is arnica. ....dat heelt zowel geestelijk als lichamelijk en zo te lezen kunnen jullie dat wel gebruiken.  Kijk bij Jacy ook goed binnenin zijn oren of daar alles nog heel is. Sterkte ermee
#2994987
Heel veel sterkte en voor de schrik is Bach Rescue misschien een idee, voor zowel voor jou als voor je hond? En ter bevordering van de genezing Traumeel, ook voor jullie beide ivm kneuzingen, bloeduitstortingen etc?
Door jasmijn
#2994988
Echt kloten dit  :-X zo veel werk en dan weer in 1 keer verpest  :rant:

Heel veel sterkte met genezen, verwerken en weer veder gaan.  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Ik snap dat je zo dat je er door heen zit, dit is toch om moedeloos van te worden  :'(



Gek hè dat ik mijn hondje van 2,5 kilo op til als ik een vreemde hond tegen kom  ::)
Door Ruisje
#2994990
Och, wat erg!! Die meneer met die zwarte hond, heeft ie nog gereageerd?

Ik zou Jacy wel even in de gaten houden de komende dagen. Onze Buzzer (vorige hond) is eens in zijn nek gegrepen en door elkaar geschud door een boze grote teef. Buzzer was toen 13 jaar en wij hebben hem wel na laten kijken door de DA. Gelukkig niets heel ernstig, maar hij was inderdaad helemaal beurs en nog lang gevoelig rond zijn nek.

Sterkte en beterschap voor jullie allebei!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door