Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Bluey
#2994499
Mijn hond had veel jeuk en we hebben een jaar lang geelimineerd maar de jeuk kwam iedere x weer terug. Dus hebben we een bloed test gedaan waar hooimijt, copramijt en farineamijt. Nu is het advies om te gaan desensibiliseren, ik had begrepen dat dat eenmalig was. Dus het flesje opmaken zo in ongeveer 8 maanden tijd en dan klaar, of het aanslaat of niet. Nu hoorde ik pas dat dat dus niet zo is, dat het kan zijn dat je dit het hele leven van de hond  moet blijven geven. Volgens mijn dierenarts bouw je het af of stop je. Tegenstrijdige adviezen dus. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of verstand van?
Door sella
#2994701
Ik heb behoorlijk wat ervaring met desensibiliseren, maar met deze 3 mijten zou ik niet perse gaan desensibiliseren.
Voer je barf of kvv?
Zie je periodes waar de klachten erger zijn?
Ik heb voor ik tot desensibelen overging eerst een groot holistisch traject doorlopen met de verschillende honden.
Hoe oud is de hond? Welk ras?
Door Lizzy
#2994771
Ooit zat er in Puur Pollen een homeopathische verdunning van deze mijten. Die hebben ze er helaas uitgehaald (waardoor het nog net geen totaal waardeloos product is geworden maar het scheelt niet zo veel). Ik zou contact opnemen met een homeopathisch/holistisch dierenarts zoals bijv. Anneke Schellingerhout : http://dier.jyoti.nl/ om te vragen of er op dat gebied (homeopathische verdunningen van deze mijten) nog iets te doen is tegenwoordig. Ik vind een homeopathische verdunning in de regel nog beter werken dan een desensibilistatiekuur.

In Amerika hebben ze iets heel interessants: http://www.vetrespit.com/. Maar nog geen dierenarts in NL die zich hier mee bezig houdt. Ze hebben injecties maar ook een mondspray. Snap nog niet zo goed waarom Europa hier nog niet bovenop gesprongen is. Maar, misschien kun je je dierenarts zo ver krijgen hier eens wat mee te gaan doen!
Door sella
#2994903
Dat is dus een middel dat gebaseerd is op jouw specifieke buurt qua allergenen?
De mijten die bij mij leven, ook als is het dezelfde soort, kunnen voor een hond uit limburg bv niet werken qua effectiviteit in dat middel?
Gebruikersavatar
Door Bluey
#2994939
Sella, ik voer kvv en af en toe barf, geen kip, rund en zeker geen graan omdat voedsel allergie ook redelijk gevoelig ligt bij hem. Het gekke is is dat de klachten iedere x in het voorjaar extreem opkomen, nu dit jaar pas de tweede x. Kapot gebeten voor poten, kale oksels van het krabbelen en de hele dag maar jeuk hebben. Nu heb ik het allemaal redelijk onder controle, af en toe een bijt plekje maar eigenlijk bijna geen jeuk. Dat vind ik er zo vreemd aan, ik las pas ergens dat ze juist ook in het najaar last moeten hebben. Ik heb ook al een poos bij een holistische da gezeten maar dat werkte niet echt. Hij is net vier geworden en een Australian Labradoodle.
Lizzy ik ga jou artikel eens door lezen, als ik het begrijp!
Door Lil
#2994952
Ik heb de ervaring dat je door moet blijven gaan met Desensibiliseren. Hielp hier gelukkig wel. Kosten.... heeeeeel duur.
Door Irish
#2994974
Hoe oud is de hond? Ik heb begrepen dat desensibileren veel minder grote kans van slagen heeft als de allergie op latere leeftijd (na 7 jaar) tot uiting komt dan bij een jongere hond.

edit: ik lees net 4.
Laatst gewijzigd door Irish op di 23 sep 2014, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door