Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2994094
Hallo allemaal,

Ik heb even 2 heel verschillende vragen...

Gizmo rijd heel vaak sleetje. Vandaag heb ik het bijv. al 3 keer gezien... Nu is ze een poosje geleden al bij de dierenarts geweest voor de jeuk (oorzaak is gevonden: vlooienallergie) en zij heeft toen Gizmo's anaalklieren leeggemaakt (kwam trouwens maar heel weinig uit). Dus ik heb niet het idee dat het de anaalklieren zijn... Ook kan ik niet echt symptomen van wormen zien (of zijn sommige wormen niet waarneembaar?) Ze heeft ze wel eens gehad en dat was heel duidelijk (van die witte rijskorreltjes op haar kleedje). Ik vroeg me af of er ook nog andere oorzaken kunnen zijn waarom ze sleetje rijd. Kan het ook gewoon jeuk zijn van bijv. de vlooienallergie?

Een ander probleempje waar Gizmo heel erg last van heeft zijn huidschilfers (denk ook weer door al dat gebijt)... Vooral achter op haar rug en bij de staartbasis. Ik geef haar nu wel visolie, maar de huidschilfers worden niet minder. Is er ook iets anders wat goed tegen huidschilfers helpt? En hoelang duurt het meestal voordat de huid weer mooi hersteld is?

Wat betreft de vlooienallergie ging het de laatste weken erg goed. Ik ontvlooi haar nu maar preventief omdat ze gewoon van 1 vlooienbeet weken last heeft. Helaas heeft ze sinds 3 dagen weer erge jeuk, ben bang dat d'r toch weer een vlo is langsgeweest.  >:(
#2994827
Ik heb een paar keer gekeken/gevoeld, maar het is verder niet opgezet ofzo in het gebied rond de anaalklieren. Ook verder niet rood o.i.d. Ziet er gewoon gezond uit...

Ook vanochtend d'r poepie bekeken, zag er ook goed uit verder. Zag niks raars erin.

Verder is ze gewoon actief, eet normaal etc. Alleen ze heeft dus weer gigantische jeuk over haar hele lichaam....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door