Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door galgo
#2994608
Na diverse DA, onderzoeken, wervels recht laten zetten en filmpjes maken, denkt de DA dat Djaro een nek hernia heeft.
Een mri kan ik niet betalen, maar ik denk dat hij gelijk heeft.
Hij moet nu 6 weken hokrust om te proberen de hernia in te kapselen.
Heb nu een week benchtraining achter de rug, maar dat gaat op korte termijn niet lukken.  Weet niet wat hij in spanje allemaal mee gemaakt heeft, maar hij is bang voor de bench en heeft bij mij nooit in een bench hoeven zitten.
In overleg met de DA hoeft hij dus niet in de bench (hij is heel rustig in huis), maar wel alle onverwachte bewegingen voor zijn. Dus Djaro bv ophalen om te eten zodat hij niet van zijn bed afvliegt als hij de etensbak hoort :-D
Iemand opperde een kraag om zijn nek te stabiliseren en onverwachte bewegingen op te vangen.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft een idee hoe ik dat dan zou moeten doen? Is dat überhaupt verstandig? (de DA was al naar huis'.
Zo'n kraag die een hond om krijgt na een operatie lijkt mij niet zinvol. Denk dat dat ook extra stess oplevert als hij daarmee ergens tegenaan komt en schrikt (hij schrikt snel van luide geluiden en snelle reacties vanuit zijn spanje verleden).
Heeft iemand hier een idee-advies.
Door fransbulletje
#2994617
Vorig jaar heeft onze Jules ook een nekhernia gehad.
Hij had vreselijk veel pijn en kreeg Tramadol van de DA.
Verder inderdaad rustig aan doen maar niet in een bench.
Jules hield zich echt wel rustig en is na een aantal weken goed hersteld.
Door Lizzy
#2994770
Ik denk dat zo'n kraag juist zo onhandig zit dat je meer kans maakt dat hij onverwachte dingen doet. Ik deed dat (puur gevoelsmatig) niet. Ik zou wel Puur Hernia geven.
Door smulpaap
#2994794
Lizzy schreef: Ik denk dat zo'n kraag juist zo onhandig zit dat je meer kans maakt dat hij onverwachte dingen doet. Ik deed dat (puur gevoelsmatig) niet. Ik zou wel Puur Hernia geven.


Dat vermoeden heb ik ook . Als er ""iets "" is en ze hebben op zo,n plek iets vreemds op of om dan kan een hond daar denk ik ook onrustig(er) van worden .
Gebruikersavatar
Door galgo
#2994833
Lizzy schreef: Ik denk dat zo'n kraag juist zo onhandig zit dat je meer kans maakt dat hij onverwachte dingen doet.
Dat dacht ik dus ook.
Vannacht een ijzer hek buiten gevonden, wat ik tussen de tafel en kast geklemd heb, om zo een stuk bench te maken. Vanmorgen was hij eruit, weet niet of hij eruit gesprongen is of zich langs de zijkant gewurmd heeft.
Nu aangepast en maar weer even aankijken hoe het gaat.
Gebruikersavatar
Door galgo
#2994892
Ik weet niet of ik er wel goed aan doe met de hek afscheiding. Hij is 1 bonk stress en staat en ligt alleen maar te hijgen.
Zo krijgt die nek ook geen rust.
Hij lijkt wel claustrofobisch.
Door fransbulletje
#2994895
Denk niet dat dat dan de oplossing is.
Hoe deed je het voor hij die hernia had?
Als hij zich toch rustig gedraagt in huis is het toch prima.
Jules had zoveel pijn die hield zijn gemak wel.
Gebruikersavatar
Door galgo
#2995019
fransbulletje schreef: Denk niet dat dat dan de oplossing is.
Hoe deed je het voor hij die hernia had?
Als hij zich toch rustig gedraagt in huis is het toch prima.
Jules had zoveel pijn die hield zijn gemak wel.
Na overleg met de DA de bench of afscheiding helemaal laten varen, want hier wordt hij alleen maar slechter van.
Hij heeft bij mij nooit in een bench gezeten, altijd gewoon in de huiskamer en kon de tuin in omdat de deur altijd open is.
Hij is in huis wel rustig, maar springt wel overeind als hij de voerbak hoort, een kat hoort, merkt dat we gaan wandelen. En het is de bedoeling dat dat niet meer gebeurd.
Ik weet niet of ik dit echt een hernia kan noemen. Op 1 of andere manier krijgt een zenuw als hij een onverwachte beweging maakt een tik van een wervel of kraakbeen, zwelt op en zorgt voor gillende pijn, kop niet op willen tillen en niet van de grond kunnen eten. Na circa 24 uur is de ergste pijn weg, maar het komt ieder keer terug.
Vandaar 6 weken hokrust om het gebied in te kapselen (stevig te krijgen) en de irritatie te laten genezen.
Nu de bench en afscheiding weg is ligt hij lekker te slapen. Hij is bekaf van de afgelopen stress.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door