Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door NancyS
#2994009
Een vraagje aan de mensen die ervaring hebben met de Kiezebrinkmixen.
Ik heb sinds 7 weken een kitten, ze is aan komen lopen/gedumpt en was toen mager en had een slechte vacht.
Omdat mijn honden vers eten voor haar ook kvv besteld en dat valt goed in de smaak en ze ziet er al veel beter uit.
Nu is mijn voorraad katten kvv op en ik krijg pas over 1,5 week nieuwe voorraad.
Ik heb voor de honden konijnenmix en eendenmix van Kiezebrink in de vriezer als noodvoorraad liggen.
Dat vind ze ook lekker maar er zit een hoog percentage (70% ?)  bot in.
Hoe kan ik de mixen aanvullen om het voor een kat geschikt te maken ?
Gewoon half om half met spiervlees en een beetje extra hart ?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2994054
Klein stukje nier (en lever) voeren dat je bij de hondenportie afhaalt, lijkt me ook verstandig. Of eens goed kijken wat er van orgaan in de mixen zit en beetje uitrekenen op hoeveel dat dan uitkomt. Maar ik geloof dat nier daar in den regel niet bij zit.
Door NancyS
#2994683
De konijnenmix heeft 15% hart en 15% long en de eendenmix 15% hart en 15% levertjes.
Ze krijgt ook al verse runderhart en ik meng het met paarden spiervlees.
Tot de volgende levering gaat het zo vast wel lukken.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2994703
Uit nood kan je dit best wel - mits aangevuld- voeren. Maar het is niet ideaal natuurlijk en heel het gemak van kvv gaat door er zelf achterna te rekenen en aan te vullen weg.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door