Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2994659
Ik slaap al weken beneden, want Oscar wil sinds de buikgriep en alle stress rondom het verdoven niet meer alleen slapen. Ook mijn eigen schuld, het was zo druk op mijn werk dat ik liever beneden sliep dan boven wakker lag van zijn geblaf.

Nu hebben we hem ook om diverse redenen los laten slapen ipv in de bench en dat lijkt hem goed te doen qua pijn van de spondylose. Kennelijk is het af en toe rondscharrelen erg bevoordelijk voor de soepelheid. Nu kan dat als ik beneden lig, maar laten we hem alleen gaat hij op de bank en daar graaft hij zomaar een gat in. De vorige bank hebben we met vier gaten naar de stort gebracht en deze hebben we pas een halg jaartje. We zouden hem graag heel houden.

Nu is Oscar van het type lomp en als het niet lukt, dan lukt het toch wel. We zullen dus met iets goeds moeten komen om hem van de bank te houden. Hoe doen jullie dat? Mijn ouders leggen hun strijkplank op de bank en hun hond geeft het al op. Oscar niet en bovendien hebben we geen strijkplank  ;D. Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen en ideeen!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2994666
Hier is een zilverfolietje genoeg.  Maar als ik het zo lees moet je toch maar bij de kringloop een extra brede strijkplank aanschaffen.  :-\
Of bij de Action, daar hebben ze lichtgewicht strijkplanken. Is wel zo makkelijk tillen.  ;)
Of anders er iets hoogs voor zetten? Moet je er zelf overdag ook op zitten? Dan is het wel handig dat je het makkelijk kunt verplaatsen.

Hoop dat je snel een oplossing vindt!  :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2994667
Wij hadden eerst alleen de salontafel tegen de bank aan geschoven, maar Flow is niet zo moeilijk en stond opeens op de salontafel, dat had ze duidelijk al vaker gedaan, want het ging hartstikke soepel. :biggrin2: Daarna hebben we er eetkamerstoelen op gelegd, maar daar ging ze tussen liggen en uiteindelijk erachter, zodat ze wat comfortabeler lag.  ::)
Uiteindelijk liggen er nu nog steeds stoelen op als we gaan slapen en vullen we de lege plekken op met tassen, zodat ze er niet meer op past. Dat werkt tot nu toe goed genoeg.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2994671
Ja die salontafel grap is hier ook al uitgevoerd  :biggrin2:

Het gaat alleen om snachts. Als wij beneden zijn gaat ie bijna nooit op de bank en als ie het doet is ie wel zo slim om dat muisstil te doen en dan te gaan liggen. En dat is prima, daar gaat de bank niet stuk van. Het gaat om het gegraaf, daar is de bank natuurlijk niet tegen bestand.
#2994678
Ik weet niet wat voor soort bank jullie hebben maar wij hebben een stoffen bank met losse rug kussens, deze leggen we over de bank verspreid. Dit helpt overigens niet tegen Tucker. Die kruipt daar gewoon bovenop en draait totdat hij prinsheerlijk ligt  ::) :biggrin2:.
Door rosmin
#2994710
bij een van mijn vorige honden die erg vasthoudend was wat bankhangen betreft heb ik als allerlaatste redmiddel een badhanddoek gemaakt met daarop omgekeerde bierdoppen geplakt die we op de bank lagen als wij naar bed gingen...en dat hielp

het kostte wat verzamelwerk als je zelf geen bier drinkt, maar  met hulp van familie is het gelukt  :biggrin2:

(oja,  dubbelzijdig klevende tape hielp ook....)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door