Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber2
#297046
Ik ben op zoek naar een supplement met enzymen (en evt. probiotica), maar kan niets vinden. Misschien is er een product voor mensen verkrijgbaar wat ik ook voor onze kat kan gebruiken..? Ik heb al gekeken naar naturezyme van naturediet (naturediet.co.uk); ziet er goed uit alleen is heel moeilijk verkrijgbaar in Nederland (heb het maanden geleden al gereserveerd bij de Nederlandse dealer maar nog steeds hebben ze het niet binnen). Wie heeft een idee welk supplement ik kan gebruiken (en dat ook nog een beetje betaalbaar is: naturezyme kost namelijk 42 euro voor een klein potje!)? Dank voor jullie hulp! :)
Door amber2
#297061
Ik zoek een enzymproduct voor onze oude kat, die zijn hele leven blik en brok heeft gegeten en dit nu helaas ook nog eet omdat hij rauw vlees niet meer kan verdragen... Hij heeft geen verteringsklachten (voor zover ik kan zien tenminste), maar wel allerlei degeneratieve kwaaltjes; artrose, chronische niesziekte, 'staar' (pra denk ik?), en hij is helemaal niet actief meer (hij is 15 jaar). Ik wist niet dat er nog verschillende soorten preparaten zijn; zitten hier dan verschillende soorten enzymen in? Ik heb al snel even op internet gezocht, en vond de volgende producten: via dierendokter.nl:
-Digestzymez van Holistic Animal Care
-Feline formula van Goodpet
En op agriprom.nl:
-Fastrack feline microbial supplement
Er stond niet bij vermeld welke enzymen er precies in deze producten zaten. Zou 1 van deze preparaten evt. wat zijn of niet?
Door amber2
#299365
lizzy (of iemand anders), kan je mij nog helpen hiermee? ken jij nog andere (betere) enzympreparaten? Dat probiotica goede bacterien zijn wist ik overigens al wel; ik dacht dat er misschien gecombineerde supplementen verkrijgbaar zouden zijn met enzymen en probiotica, en dan gaat daar mijn voorkeur naar uit, maar tot nu toe ben ik alleen supplementen tegen gekomen die alleen enzymen en geen probiotica bevatten.
Misschien staat mijn berichtje trouwens niet helemaal in de goede rubriek zie ik nu; omdat het over een kat gaat... (niet dat dat wat uitmaakt voor het supplement denk ik)
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!! :D
Door Lizzy
#299368
Ik zou zelf voor Enzymen: Darmen: Digestzymez gaan en niet direct dat feline product. Puur omdat daar niet eens gespecificeerd staat welke enzymen daar dan in zitten. Of je zou ze even moeten bellen omdat te vragen.... Als daar dezelfde enzymen in zitten + probiotica, ja, dan kun je die natuurlijk ook nemen.
Gebruikersavatar
Door chooky
#299369
Even een wedervraagje. Ik vraag me namelijk af wat de reden iis dat je denkt dat je enzymen moet geven. Wat zijn de indicaties waardoor je daaraan denkt?
Overigens zou je biijvoorbeeld biij de tuinen kunnen kijken. Daar heb ik een heel riijtje enzymenreparaten zien staan Oa papayaenzymen (naar wat ik mij herinner)
Door amber2
#299413
Dank je! Ik denk dat ik inderdaad die digestzymez maar ga proberen. Maar ik zal eerst nog even bij de Tuinen langsgaan (bedankt voor de tip!) om te kijken wat ze daar hebben. Ik wil dus enzymen gaan geven omdat dit erg belangrijk schijnt te zijn voor het goed functioneren van het gehele stofwisselingsproces en van nature komen enzymen natuurlijk in grote mate in rauwe voeding voor. Maar aangezien onze kat geen rauw kan verdragen, wil ik het toe gaan voegen aan zijn eten. Ik heb ook verschillende positieve verhalen gehoord over dieren met artrose/artritis (wat onze kat o.a. dus ook heeft) die erg zijn opgeknapt na een enzympreparaat over hun voeding gekregen te hebben. Dus vandaar!
Door Borke
#302235
amber2 schreef: Dank je! Ik denk dat ik inderdaad die digestzymez maar ga proberen.
Ik geef dat al mer dan een jaar aan mijn kat, prima spul!
Door wimk
#304093
Hoi ik heb voor Bumper Naturzyme gekocht bij Tannetje van dit forum. ( Hitam). Ze had het voor me besteld en binnen een week had ze het binnen, maar misschien heeft ze het nu wel op voorraad.

Gr Wim
Laatst gewijzigd door wimk op do 14 apr 2005, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#304096
wimk schreef: Hoi ik heb voor Bumper Naturzyme gekocht bij Tannetje van dit forum. ( Hitam). Ze had het voor me besteld en binnen een week had ze het binnen, maar misschien heeft ze het nu wel op voorraad.

Gr Wim
Volgens mij wel! 8)
Door amber2
#304138
O, dus dan bedoel je die enzymen van Nature diet denk ik toch? Die wilde ik dus eigenlijk gaan geven en ik heb het ook al maanden geleden besteld bij de Nederlandse importeur van Nature diet, maar die hebben het nog steeds niet binnen (waren bepaalde problemen in Engeland geloof ik)... Wel apart dan, als het hetzelfde product zou zijn! Maar ik zal anders eens informeren bij Tannetje, of ze het ook op kan sturen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door