Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wassili
#2993090
Hallo mijn naam is Leo uit Eindhoven.
Heb een vraag ivm de groei van mijn bordeaux dog pup, pup is nu 20 weken.
Toen wij hem kregen woog hij 8 kilo en was 8 weken oud hij is nu 20 weken en weegt 37 kilo, komt ongeveer 3 kilo per week aan.
Schofthoogte is nu ongeveer 56 cm.
Na contact met de fokster bleek dat twee andere reutjes uit het zelfde nest respectievelijk 25 en 27 kilo wegen, een groot verschil met onze pup.
Hij krijgt per dag 1500 gram lotgering (verschillende smaken), krijgt er ook regelmatig lamsharten en konijn bij, dit gewicht word dan in mindering
gebracht op het totaal van 1500 gram per dag.
We hebben ook nog een bordeaux dog van 20 maanden maar deze groeide niet zo hard, weegt nu 60 kilo met een schofthoogte van 66 cm.
Ben bang dat de pup te hard gaat en hierdoor later last van zijn gewrichten krijgt.
Geef hem ook nog Primeval puppy gelatinaat.
Iemand een tip hoe ik de groei wat kan remmen, pup is niet te dik maar bij 20 weken zijn de voorpoten al net zo groot als van onze andere bordeaux dog.
Hoop dat iemand een oplossing aan kan dragen.
Mvg Leo. 
Door Claudia_
#2993192
Voor wat betreft KVV en voeding weten andere mensen het hier zeker weten beter dan ik :P
Maar wij hebben een Bullmastiff en die heeft op een gegeven moment ook wel een flinke groei gemaakt hoor dat ze rond de 2,5 kg per week zat wat ze aankwam. (toen zat ze nog op brokken) maar dit was echt maar een heel korte periode moet ik zeggen

Lotgering is volgens mij een vrij vette KVV, 1500 gram lijkt me wel veel, wij geven Zoe circa 800 gram per dag (is nu iets ouder dan 10 maand) en dat gaat eigenlijk prima. Niet te dik en niet te dun.
Laatst gewijzigd door Claudia_ op za 20 sep 2014, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2993320
Welk percentage geef je nu aan je hond?

Dit zijn ongeveer de richtlijnen voor een pup

Leeftijd Hoeveelheid voeding
Tot 4  maanden 4 - 5% van het lichaamsgewicht
Van 4 tot 7 maaden 3 - 4% van het lichaamsgewicht
Van 7 tot 10 maanden   2 - 3% van het lichaamsgewicht
Door Lizzy
#2993487
Groei staat voor een deel in de genen geschreven. Dus hoe groot je hond uiteindelijk wordt, is erfelijk bepaald. Dat hij nu de grootste is, zegt mij op zich niet zoveel. Het kan zijn dat hij in zijn genen iets anders heeft staan als zijn broers. Maarrrrrr, in snelheid van groei kan zeker ook bepaald worden door de voeding. Ik ken die KVV die je voert niet. Maar lees ook wel eens mee hier. En dan wordt er toch regelmatig geschreven dat het erg vet is. En er zijn 3 energieleveranciers: eiwit, vet en koolhydraat. Als je hond nu teveel vet binnen krijgt, kan hij zo maar sneller groeien dan gewenst. Ik zou persoonlijk nooit (maar dan ook echt nooit) 1 merk KVV aan een opgroeiende hond durven geven. Gewoon puur omdat je niet weet wat je je pup voert en in welke kwaliteit (waardoor ik met stip voorkeur geef aan BARF - zelf samenstellen van voeding). Maar ik zou jou willen adviseren om naast dit merk KVV nog stuk of 3 of 4 andere merken te gaan voeren. En zoveel mogelijk verschillende smaken (diersoorten).
Door bloemetje
#2993617
Onze bullmastiff kreeg voorheen 1 kg na de sterilisatie nog maar 800 gram anders word ze dik. Ik denk dus dat je wel wat minderen kan en ik zou zeker nog een ander merk gaan geven of meer gaan barfen. Nooit op 1 paard wedden.
En de 1 groeit nu eenmaal sneller als de ander. Voeding veranderd daar mijns inziens niet heel veel aan.
Door smulpaap
#2993638
Ik ben het met mijn voorgangers eens . Wed nooit alleen op ""het paard Lotgering ""
Maar ga ook andere merken voeren . Ik weet niet of je Voerwijzer kent ?
Op deze site kan je de merken vergelijken en nog veel meer nuttige info vinden als je kvv wilt (blijven) voeren
Ik zou met een dergelijk ras nooit bezuinigen op goede voeding . Een pup groeit maar eenmaal goed op
Hier de link van Voerwijzer

http://www.voerwijzer.com/de-beste-kvv
Door MDO
#2995059
Hoe kun je zien of je hond iets belangrijks mist in zijn voeding? Ik voer al ruim 8 jaar carnibest en mijn oudste hond is nu 6 Jr. Heeft alleen maar carnibest in zijn leven gehad, maar is kerngezond.

Omdat ik in dit topic lees dat je nooit op 1 kvv kunt wedden, vraag ik me af hoe je dan kunt zien of ze iets missen in hun voer......
Lotgering is een wat goedkoper merk kvv, carnibest daarentegen niet. Verschil moet er dan toch wezen zou je zeggen.....
Door Claudia_
#2995334
Ik geef onze Bullmastiff trouwens ook rond de 800 gram per dag. Ondanks dat ze wel 4 kilo kan eten is ze momenteel niet te dik en niet te dun. Dus prima.

Ik vraag me ook vaak af hoe je kunt zien of ze iets missen of niet... uit zich dat echt in gezondheidsproblemen of.. ?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2995555
Ik vind 3 kilo per week aankomen echt best veel, ook voor een groot ras.
Ik zou zeggen max 2 kilo per week. Maar met 20 weken zou dat ook al langzaam moeten afnemen.
Ik zou zeggen iets minderen, en andere merken proberen, aangezien iedereen roept dat het vet is ( heb zelf geen ervaring).
Door bloemetje
#2995560
[quote="MDO"]
Hoe kun je zien of je hond iets belangrijks mist in zijn voeding? Ik voer al ruim 8 jaar carnibest en mijn oudste hond is nu 6 Jr. Heeft alleen maar carnibest in zijn leven gehad, maar is kerngezond.

Omdat ik in dit topic lees dat je nooit op 1 kvv kunt wedden, vraag ik me af hoe je dan kunt zien of ze iets missen in hun voer......
Lotgering is een wat goedkoper merk kvv, carnibest daarentegen niet. Verschil moet er dan toch wezen zou je zeggen.....
[/quote]

Ik ben t met je eens dat verschil er moet wezen idd. Zie mijn antwoord op het andere bericht in dit board. Ik ben ook begonnen met carnibest alleen en niks anders dan.

[quote="Claudia_"]
Ik geef onze Bullmastiff trouwens ook rond de 800 gram per dag. Ondanks dat ze wel 4 kilo kan eten is ze momenteel niet te dik en niet te dun. Dus prima.

Ik vraag me ook vaak af hoe je kunt zien of ze iets missen of niet... uit zich dat echt in gezondheidsproblemen of.. ?
[/quote]

Dat uit zich natuurlijk in gezondheidsproblemen of skeletproblemen. Bambi werd trouwens vadsig,  hongerig en kreeg diarree op de lotgering. Ze vond t ook niet zo lekker. Ze eet nu barf, Degomeat kvv, Smuldier en Naturis.

Vier kg zou onze dikkie ook wel willen. Maar eeehhh waar blijft die foto :biggrin2:.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door