Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2993206
Een teen van onze hond is vandaag geamputeerd. Ze is hiervoor onder narcose geweest, ongeveer een uur.
We hebben een kuur van 7 dagen antibiotica gekregen (Synulox) i.v.m. de wondgenezing. Ik vroeg me af wat aan te raden is om de geven als ondersteuning van het herstel.

Probiotica heb ik in huis, maar geef je dit nu al of heeft dat geen zin in combinatie met de antibiotica?
Dingen als chlorella, propolis, etc heb ik ook wel liggen. Extra vitaminen? Extra groentemix?
Voeding (barf) aanpassen? Ik dacht zelf om misschien nu 2 dagen kvv te geven voor iets makkelijkere vertering. Maar heeft dat wel zin?

Ik krijg dus graag tips dus of ervaringen die je wil delen. :)
#2993239
Ik denk dat je best al probiotica kunt gaan geven. Een paar dagen kvv kan ook maar hoeft niet per sé. Verder kun je na de AB kuur een ontgiftingskuurtje doen om de narcose sneller uit het lichaam te krijgen. Ik gebruik dan drainage compositum.
#2993478
tt-tjes schreef: Ik denk dat je best al probiotica kunt gaan geven. Een paar dagen kvv kan ook maar hoeft niet per sé. Verder kun je na de AB kuur een ontgiftingskuurtje doen om de narcose sneller uit het lichaam te krijgen. Ik gebruik dan drainage compositum.
Dank je voor je reactie, gaan we doen!
#2993540
Angelique schreef: 2dagen makkelijke hap is ook wel wat hoor.  Even daar wat gemak zodat alle energie naar het herstel van de operatie kan.
Ja dat vond ik ook wel inderdaad. Ze zal zich wat minder voldaan voelen maar is wel minder belastend dan grote stukken verteren dacht ik zo.
Merk wel dat ze moet herstellen van de narcose, dus lekker veel slapen en goed eten de komende tijd.
Door Lil
#2993597
pro biotica begin ik meteen mee.

mij is vorig jaar gezegd dat je voorzichtig moet zijn met ontgiften. als een lichaam het heel zwaar heeft gehad (kan ik zo niet beoordelen) kan het ook te heftig zijn. eerst heb ik een tijd niets gedaan. toen heel voorzichtig met heel klein beetje chlorella en dat voorzichtig opbouwen en pas veel later drainage compositum (of soortgelijk iets).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door