Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Claudia_
#2991686
Hallo allemaal,

Ik voer Zoe sinds een paar maanden KVV. Eerst Duck en Lotgering, en nu alleen Darf (zoek nog een ander erbij, maar nog niet over uit welke). Het valt me op dat haar ontlasting vrij "beperkt" is, nu is dat op zich niet zo erg, maar er komt echt een soort van uitgemergelde drol uit haar. Het begin is vrij droog en heb het idee dat ze daar ook een beetje moeite mee heeft, wat er erna uitkomt is wel iets "natter" maar vind het nog steeds een zielige drol.  :-\

Hoe zien de drollen bij jullie honden eruit? Is dit normaal zoals ik het hierboven omschreven heb?

Ze verhaart ook weer iets meer moet ik zeggen, nu kan dat ook komen doordat het weer wat frisser wordt natuurlijk, maar wil er wel zeker van zijn dat deze KVV de juiste voor haar is o.a.

Hoor graag van jullie, alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door doranto
#2991704
Heb nauwelijks ervaring met KVV want hier wordt gebarft, maar wel heb ik vaker gehoord dat honden op Darf een hardere ontlasting hebben. Kennelijk zit daar wat veel bot in verwerkt. Je zou misschien daar wat extra spiervlees bij kunnen voeren. Verder zou ik inderdaad ook wat afwisselen en niet slechts 1 soort geven, vanwege het feit dat afwisseling met meerdere diersoorten beter is.
Ik denk dat het extra verharen in deze periode vrij normaal is.
Laatst gewijzigd door doranto op di 16 sep 2014, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2991837
Ik geef al enige tij Darf en snap inderdaad wat je bedoeld. Heb ik hier ook wel af en toe, doe er dan wat olie overheen. En nu al een tijd geen last meer, nu ik er ook een groentenprutje bij geef (krijgt er ook geen olie over heen). Het bot gehalte is juist helemaal niet hoog, is maar 15%.
Door Claudia_
#2991880
Hmm, heb jij de complete versies of de enkelvoudige? Zou het helpen als ik enkel enkelvoudig zou gaan geven?

En welke olie doe je er dan over?
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2991888
[quote="Claudia_"]
Hmm, heb jij de complete versies of de enkelvoudige? Zou het helpen als ik enkel enkelvoudig zou gaan geven?
Darf EKo (de complete dus)

En welke olie doe je er dan over?
Zalm olie (van biofood)
[/quote]
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2992710
Ik heb precies hetzelfde (nouja, niet ik, maar Gizmo). Zijn altijd hele magere zwarte drolletjes. Soms heeft ze ook wat moeite met poepen, maar gelukkig niet zo erg als ze ooit bij Barfmenu had. En zalmolie of visolie helpt zeker als 'het' wat moeilijk gaat. ;)
Laatst gewijzigd door Gizmo op do 18 sep 2014, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2992712
Voor mijn gevoel zit er momenteel ook wat meer bot in. Want het is tijden goed gegaan met zijn ontlasting en momenteel heeft hij weer wat lichtere (krijt) poep
Door Claudia_
#2993265
Ja zo ziet het er hier ook uit, eerste stukje is "keihard" en vrij donker, wat er erna uitkomt is wel lichtbruin van kleur maar ik zie ook duidelijk wat wits zitten (wellicht bot?). Doe nu sinds 2 dagen wat zalmolie door het voer (en heb ook even andere soorten erbij gehaald, Carnibest o.a.)

En heel soepeltjes gaat haar ontlasting ook niet, ik dacht vanmorgen dat ze me zou gaan vragen of ik even kon helpen :P (ging erg lastig, kwam 1 drol uit uiteindelijk, maar je zag het goed oprekken, om het zo maar te zeggen)

Kan het "kwaad"? Althans zo kortdurend (hoop ik)
Door Chantal.W
#2993483
Sinds kort overgestapt op degomeat (om te proberen) heb hetzelfde probleem bij mijn honden. Dus ik lees mee!
Door Claudia_
#2993527
Heb 2 dagen zalmolie gebruikt en gisteren Duck gegeven (doet ze het prima op) en gisteravond was haar drol weer soepel! Denk dat ik Darf Eko en Zalm afwissel met 2 andere merken. Heb vanmorgen Carnibest en Duck besteld en eventueel eens per week Lotgering erbij. Dat maar eens een tijd proberen tot iedereen gewend is (hond en ik haha) en dan maar eens meer richten op eventueel enkelvoudig.

Chantal, heb je ook zalmolie toevallig? Werkte hier goed! Tot dusver :)
Door M@rina
#2993572
Als je hond zoveel moeite heeft met poepen, dan zou ik niet gaan experimenteren met dingen toevoegen, maar gewoon een andere kvv proberen. Bij de éne hond valt merk A goed bij de ander merk B hoeft niet iets over de kwaliteit van het merk te zeggen, maar meer over hoe je hond het verwerkt.
Door Claudia_
#2993587
Dat is ook beter waarschijnlijk, maar ik wilde niet 10 kg Darf "weggooien" :P en de andere bestelling is nog niet binnen. Heb gisteren nog een paar rollen KVV gehaald for the time being en nu ze dat krijgt is haar ontlasting ook weer goed en heb ik de zalmolie ook niet meer gebruikt. Wilde Darf wel erbij houden, waarschijnlijk de zalm versie, omdat het verder wel goed en mooi vlees is en Zoe het wel graag eet. Maar meer voor de afwisseling.

Zelf dingen toevoegen vind ik zelf ook wat eng, daarom vond ik het voor nu wel even een mooie oplossing. Ze had er echt wel last van namelijk..
Door Claudia_
#2993591
Moet zeggen dat ik het wel een gezoek vind haha. Dan denk ik: ha dit lijkt me prima en als ik dan negatieve dingen lees over die KVV, dan begin ik weer te twijfelen
Gebruikersavatar
Door RobinVC
#3001230
Lijkt me dat er redelijk veel bot in de KVV zit. Spike had dit probleem ook voor hij overschakelde op BARF. Had dit zelfs met BARF aan 50% bevleesd bot. Ben nu gezakt naar 45 % bot en het probleem is hiermee opgelost. Blijkbaar maken een paar % meer of minder wel degelijk een verschil. Men kan er eventueel wat extra spiervlees bij geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door