Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#2992679
Ons koffiezetapparaat heeft na 8 jaar trouwe dienst de geest gegeven.  Het was een Jura Z5. Gelukkig hebben we voor noodgevallen de nespresso, maar er moet toch een andere komen.
Het liefst hebben we er een met geintegreerde melkopslag. Bij Jura hebben ze dat niet. Wel bij WMF. Wie heeft er ervaring mee, of wie weet een andere goede machine. We drinken per dag ca 30 koppen koffie en zijn wel op zoek naar een redelijk professionele machine.
Door fransbulletje
#2992701
Heb over Nivona ook goede ervaringen gelezen.
www.nivona.nl
Geen idee of die het type machine hebben wat je zoekt.
Wij hebben nu ook een Jura Z5 maar misschien wordt de volgende ook wel een Nivona.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op do 18 sep 2014, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2993091
Weet je zeker dat de Jura niet meer te repareren is?
Wat is er stuk, het verwarmingselement of de maal unit, of de zet unit?
Garantie zit er toch niet meer op, dus wij zouden hem open maken en kijken wat er aan de hand is.
Onderdelen vallen vaak best mee als je zelf handig bent, en dat zijn jullie gezien alle projecten in huis en tuin.
Door BusKay
#2993136
Douwe Egberts heeft een erg goede. Je moet wel even een beetje meten maar dan heb je ook wat.
Prijstechnisch scheelt het ietsje tegenover de Jura... rond de 3100,00

Afbeelding
Door BusKay
#2993229
Dit las ik over de Jura Z5:

De Jura heeft geen uitneembare zetgroep zodat je deze makkelijk kan schoonmaken.
De Jura heeft iedere zoveel kopjes een nieuwe zetgroep nodig (en dat wordt er meestal niet bij verteld als je hem koopt). Iedere drie jaar ongeveer 250 euro.
De kunststof waterslangen zijn niet bestand tegen de druk van de pomp als er een verstopping zit en daardoor spuit het water langs de koppelingen op de elektrische delen. Dat is zeer gevaarlijk.
De koffie uitloop raakt bij gebruik vervuild met koffieprut en daardoor wordt de smaak van de koffie negatief beïnvloed. Veel verchroomde kunststof delen.
Er zijn in Nederland niet gemakkelijk onderdelen te verkrijgen. Wel via internet in Duitsland.
--------------------------------
Na 10 jaar Juramachines te hebben gehad (eerst de S95 en toen Z5) ben ik sinds kort een koffiemachine van Miele met vaste wateraansluiting rijker. Vanaf het begin doet ie het perfect (is met de Jura wel anders) en de koffie en cappuccino is gloeiend heet. Altijd gepriegel om het slangetje in de thermobeker te houden met de Jura, bij Miele gaat dit allemaal automatisch. Nee, voor mij geen Jura meer.



Wijzelf toch ook 1 Jura gehad en niet de goedkoopste destijds fl. 1600,00 nadat het besturingsdeel het begaf was het einde verhaal... nu via DeLonghi op een Philips (Saeco) die toch het beste bevalt.
Hier wat Ninova en DeLonghi info: http://tweakers.net/pricewatch/363360/nivona-caferomatica-757.html
Door Lida. S
#2993235
sella schreef: Weet je zeker dat de Jura niet meer te repareren is?
Wat is er stuk, het verwarmingselement of de maal unit, of de zet unit?
Garantie zit er toch niet meer op, dus wij zouden hem open maken en kijken wat er aan de hand is.
Onderdelen vallen vaak best mee als je zelf handig bent, en dat zijn jullie gezien alle projecten in huis en tuin.
Als we hem inruilen krijgen we nog aardig wat retour. Wat er kapot is weet ik niet hij maakt een helskabaal als je hem aanzet, en hij doet verder niets. De laatste paar maanden maakte hij wel heel veel lawaai bij het malen.  Maar hij heeft meer dan 40000 koppen koffie gezet en onderzoekkosten zijn al 140 euro, dan komt de reparatie er nog eens bij.
Door Lida. S
#2993241
BusKay schreef: Dit las ik over de Jura Z5:

De Jura heeft geen uitneembare zetgroep zodat je deze makkelijk kan schoonmaken.
De Jura heeft iedere zoveel kopjes een nieuwe zetgroep nodig (en dat wordt er meestal niet bij verteld als je hem koopt). Iedere drie jaar ongeveer 250 euro.
De kunststof waterslangen zijn niet bestand tegen de druk van de pomp als er een verstopping zit en daardoor spuit het water langs de koppelingen op de elektrische delen. Dat is zeer gevaarlijk.
De koffie uitloop raakt bij gebruik vervuild met koffieprut en daardoor wordt de smaak van de koffie negatief beïnvloed. Veel verchroomde kunststof delen.
Er zijn in Nederland niet gemakkelijk onderdelen te verkrijgen. Wel via internet in Duitsland.
--------------------------------
Na 10 jaar Juramachines te hebben gehad (eerst de S95 en toen Z5) ben ik sinds kort een koffiemachine van Miele met vaste wateraansluiting rijker. Vanaf het begin doet ie het perfect (is met de Jura wel anders) en de koffie en cappuccino is gloeiend heet. Altijd gepriegel om het slangetje in de thermobeker te houden met de Jura, bij Miele gaat dit allemaal automatisch. Nee, voor mij geen Jura meer.



Wijzelf toch ook 1 Jura gehad en niet de goedkoopste destijds fl. 1600,00 nadat het besturingsdeel het begaf was het einde verhaal... nu via DeLonghi op een Philips (Saeco) die toch het beste bevalt.
Hier wat Ninova en DeLonghi info: http://tweakers.net/pricewatch/363360/nivona-caferomatica-757.html
De zetproef hebben iedere twee jaar laten vervangen.
Welke Miele heb je nu?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2993246
Lida. S schreef: Ons koffiezetapparaat heeft na 8 jaar trouwe dienst de geest gegeven.  Het was een Jura Z5. Gelukkig hebben we voor noodgevallen de nespresso, maar er moet toch een andere komen.
Het liefst hebben we er een met geintegreerde melkopslag. Bij Jura hebben ze dat niet. Wel bij WMF. Wie heeft er ervaring mee, of wie weet een andere goede machine. We drinken per dag ca 30 koppen koffie en zijn wel op zoek naar een redelijk professionele machine.
:o Wow!  ;D

Meneer heeft een Saeco en is daar best blij mee. Er zit zo'n stang aan, is dat de melkschuimer?
Door sella
#2993303
Aangezien de delonghi het iedere 2 jaar hier begeeft en dan al tijden slechte koffie geeft, kijken wij ook voor een andere.
geen delonghi meer, geen saeco meer.
Het vullen van de waterunit is hier ook een grote ergenis.
Maar als ik hoor dat je iedere 3 jaar 250 euro moet uitgeven aan de jura, ehm dan gaan wij ook nog eens even verder kijken.

Zou je voor mij ook wat meer info hebben over de miele met vaste wateraansluiting?
wij dachten nl een jura te kopen tzt en dan jaren probleemloos koffiezetten te hebben.
Door Lida. S
#2993316
sella schreef: Aangezien de delonghi het iedere 2 jaar hier begeeft en dan al tijden slechte koffie geeft, kijken wij ook voor een andere.
geen delonghi meer, geen saeco meer.
Het vullen van de waterunit is hier ook een grote ergenis.
Maar als ik hoor dat je iedere 3 jaar 250 euro moet uitgeven aan de jura, ehm dan gaan wij ook nog eens even verder kijken.

Zou je voor mij ook wat meer info hebben over de miele met vaste wateraansluiting?
wij dachten nl een jura te kopen tzt en dan jaren probleemloos koffiezetten te hebben.
Ik heb de Miele CVA 6405 bekeken. Dit is een inbouwmachine. Hij is wel redelijk groot, maar onze keuken is toch nog niet klaar, dus we vinden wel een plek. Hij is wel aan de prijs, maar het melksysteem lijkt me heel handig.
Een vaste wateraansluiting is makkelijk, maar wij hadden bij de jura een gaatje geboord boven in het reservoir, daarin een slangetje gehangen en met een drukknopsysteem op de waterleiding aangesloten. Als je dan even stond te wachten tot de koffie klaar was drukte je ondertussen op de knop en het water werd bijgevuld. Simpel maar doeltreffend.
Door BusKay
#2993346
Lida. S schreef: De zetproef hebben iedere twee jaar laten vervangen.
Welke Miele heb je nu?
Misverstandje, ik heb geen Miele. Zoals ik schreef las ik e.e.a. over de Jura.
We drinken hier overigens zwart dus het stangetje zit ons niet in de weg.

Als je wat verder zou willen kijken zou ik deze site aanraden: http://www.kieskeurig.nl/search?q=espressomachines. Je kunt hier filteren op merk/prijs etc. en o.a. vergelijken (max. 3 machines per keer).
Suc6
Door Lida. S
#2993359
Sorry, ik las het niet goed. Ik ga eens op die site kijken. Ik drink ook zwart, maar mijn vriend heeft graag melk, en ik moet de machine schoonmaken.
Door ChantalKrijn
#2993370
Lida. S schreef: Ik heb de Miele CVA 6405 bekeken. Dit is een inbouwmachine. Hij is wel redelijk groot, maar onze keuken is toch nog niet klaar, dus we vinden wel een plek. Hij is wel aan de prijs, maar het melksysteem lijkt me heel handig.
Een vaste wateraansluiting is makkelijk, maar wij hadden bij de jura een gaatje geboord boven in het reservoir, daarin een slangetje gehangen en met een drukknopsysteem op de waterleiding aangesloten. Als je dan even stond te wachten tot de koffie klaar was drukte je ondertussen op de knop en het water werd bijgevuld. Simpel maar doeltreffend.
Wij hebben het voorgaande model hiervan. Ook met vaste wateraansluiting. Ideaal!
Ik lust zelf geen koffie maar meneer is koffiegek en die is er heel tevreden mee. Melksysteem is fijn, je kunt de melkkan gewoon vullen en de rest van de dag blijft het koel, hij is geisoleerd.
Door BusKay
#2993489
Gat in de markt.... een kopjesvoorverwarmer ofwel een rechaud voor kopjes.
Probleem bij de apparaten zijn namelijk weer de koude kopjes.....  :( :(
Kan ik hier beginnen met wat crowdfunding??  ??? ???
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door