Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MDO
#2993035
Zijn er mensen die ervaring hebben met de visvarianten kvv?

Ik kan hier haaksbarf de zalmversie en van naturis de diverse varianten kopen.

Wat ik alleen raar vind is dat er bij naturis kip bij zit....
Gebruikersavatar
Door S
#2993040
Ja, hier krijgt hij ook wel eens een vis variantje. Gaat er altijd erg vlot in - en gelukkig maar ook want het ruikt meteen vrij sterk.
Waarom vindt je het raar dat er kip bij zit?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2993052
Ik voer tegenwoordig liever hele vis, op Darf Zalm en all animal haring na heb ik nog geen fijne kvv voor vis gevonden. Kivo vond ik véél te vet en naturis heeft idd een combinatie met kip. Ik snap die combi ook niet helemaal, of vis of vlees maar niet allebei. Maar dat is een persoonlijke keus. :)
Door MDO
#2993058
Juist wat els al zegt... Ik geef nu carnibest natuur. Ik wil nu een dagje in de week afwisselen met een vis variant, dus zou ik een 100% vis variant willen.

Snap de combu vis/kip niet zo.... Mijn gevoel zegt dat is gedaan om de prijs te drukken, weet natuurlijk niet of dat zo is.
Door kakocavi
#2993059
Ik heb goede ervaringen qua acceptatie met Tinlo makreel voor mijn katten. Nadeel is wel dat het erg fijn gemalen is, zijn bijna geen stukjes in te herkennen. Het is ook niet goedkoop. Ik geef tegenwoordig ook vooral makreel uit blik, dat is veel goedkoper en eten ze ook. Dat ze er kip bij doen was dacht ik omdat honden en katten soms misselijk worden van teveel vis. Maar de prijs zal ook wel een rol spelen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2993060
Ik vind het met kip er doorheen iets minder vloeibaar. Heb eens gemalen zalm gehad, jemig wat een zooi, was net soep zo dun  :-X Mijn katjes vinden met kip erdoor lekkerder dan puur vis.
Gebruikersavatar
Door S
#2993066
[quote="Els&Flow"]Ik snap die combi ook niet helemaal, of vis of vlees maar niet allebei. Maar dat is een persoonlijke keus. :)
[/quote] Inderdaad, het zou ook mijn keuze zijn om dat niet te geven, maar an sich verbaast het me niet dat die combi bestaat. Ze gooien toch vaker allerlei soorten door elkaar en kip is nu eenmaal de goedkoopste soort.

Degomeat heeft ook 100% vis-varianten, o.a. zalm en ik dacht makreel ook.

Sinds wij zijn beginnen barfen krijgt onze pup trouwens ook gewoon een hele vis ipv kvv vis.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2993072
[quote="MDO"]
Maar bijvoorbeeld de zalm variant van Haaksbarf?
[/quote]

Haaksbarf is niet mijn ding. Nou is dit puur mijn eigen ervaring, ik zou zeggen, probeer het een keer en vel je eigen oordeel.  :)
Door Aprilsnow
#2993119
[quote="Els&Flow"]
Ik voer tegenwoordig liever hele vis, op Darf Zalm en all animal haring na heb ik nog geen fijne kvv voor vis gevonden. Kivo vond ik véél te vet en naturis heeft idd een combinatie met kip. Ik snap die combi ook niet helemaal, of vis of vlees maar niet allebei. Maar dat is een persoonlijke keus. :)
[/quote]

Wij hebben ook de zalm versie van Darf maar dat is toch niet enkel vis. Op de specificatie staat 30% zalm. Wel zalmkoppen en zalmlijven maar het spiervlees bestaat naast zalmfilet ook uit eend, lam, kalkoen en geit en de organen van lam en geit.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2993126
Klopt, ik zag dat ook pas nadat we een proefpakketje ervan hadden ontvangen. Het is echter een van de zeer weinige vis kvv's waar Flowie niet van aan de race gaat. Het heeft daardoor ook niet mijn voorkeur dit vaker te bestellen, mocht er een vis kvv nodig zjn in de (verre) toekomst dan word dat of zelf gemalen, of all animal. Of Darf, als het niet anders kan.
Door miekjevdv
#2994595
Onze Nelson (beagle pup van 14 weken) krijgt de KVV zalm van Alaska en die bevalt hem prima. Hij eet hem met smaak op. Alles is wel redelijk fijn gemalen.
De volgende bestelling ga ik eens een KVV met haring  nemen gewoon om te variëren. Wel een variant met enkel haring en geen toevoegingen zoals kip of eend.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door