Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door chelsey
#2992900
vind het topic van puberende honden niet direct terug, dus heb mijn eigen topic geopend  ::)
Als pup nooit wat kapot gebeten van speelgoed, nooit aan iets anders geknaagd dan aan z'n knaagdingen maar nu  :-X Portemonnee heeft een hoekje af, ballen sneuvelen, zetel waar al een stukje stof van los was heeft nu ook wat vulling kwijt  :-\
Wat doen jullie met puberende honden? Ruimte beperken als je ze niet in de gaten kunt houden? Aan de riem leggen (hij kalmeerd sowiezo als hij ad riem ligt), extra kauwgerief geven? (eigen speelgoed is niet interessant, vind mensendingen nu plots veel interessanter  :-X) Manlief vind het zo vervelend (ik kan het best relativeren) en vraagt nu wat ik er mee zou aanvangen (want jij kent er meer van dan ik, maar overleggen met mede eigenaars van pubers brengt meestal wel interessante extraatjes met zich mee)
Dus zeg maar...
Door sella
#2992913
Ehm je let even niet op, komt terug vraagt je af waarom er een lepel midden in de woonkamer ligt, en je ziet die puber met het papier van het pakje roomboter tussen zijn kiezen tevreden burpen.
Slopen nee, maar jatten kan hij als de beste. Af en toe vraag ik me af waar hij het vandaan haalt.
Nu dus een heel boos meneertje shay die in de bench gaat als ik moet plassen of iets buiten het erf in de kliko moet gooien.
Want wee zijn gebeente als hij mijn medicatie te pakken zou krijgen :-X
slopen heb ik kunnen beperken tot een boomstam die we gerooid hadden. wat heeft hij daar een frustratie op kunnen uitleven.
Gebruikersavatar
Door Irta
#2992918
Aan de ene kant zorgen dat ie echt zich flink op andere dingen uit kan en mag leven, en aan de andere kant idd zorgen dat hij niet in een onbewaakt ogenblik de kans heeft dingen te pakken waar hij niet aan mag komen. Dus bv in de bench, of gewoon alles heel goed opruimen, of je hond meenemen, of...

Werkt hier tot nu toe (bij 3 honden) prima. Cleb en Dee kwamen als pup en hebben nagenoeg niks gesloopt (1 keer heb ik iemand betrapt op het kauwen op een houten ladeknop, verder niks). Dush kwam hier als 6-jarige dame en was niet gewend in huis te leven. Moest dus nog veel leren en wilde er steeds met schoenen en handdoeken vandoor gaan. Dat heeft ze snel afgeleerd door te zorgen dat ze geen schoenen oid kon pakken als ik m'n aandacht even elders op gericht had EN als ik wel mijn aandacht bij haar had en ze pakte een schoen of handdoek duidelijk te maken dat dat niet de bedoeling is (duidelijke "nee, los" zeggen, wegpakken, op zelfde plek terugzetten/leggen als waar ze het vandaan had en iets anders geven om mee te spelen).
Door Esther Q
#2992933
Inderdaad zoals Irta aangeeft, ruimte begrenzen als je niet kunt opletten en kun je wel opletten de hond leren wat wel en niet is toegestaan. Mijn jachthond heeft nooit iets gesloopt. Mijn herder is er pas onlangs mee gestopt (is nu bijna 1,5 jaar).
Door Lizzy
#2992942
Er zijn in mijn ogen maar 3 dingen die je kunt doen: voorkomen, voorkomen en voorkomen. Dus nergens spullen laten slingeren en je hond in de bench als je niet op kunt letten. En ik kan het weten na 5 mobiele telefoons en 2 afstandsbedieningen (dat soort dingen hebben op Fritzi een onweerstaaaaaanbare aantrekkingskracht) :biggrin2:
Door smulpaap
#2992961
Amber kon er als puber ook een potje van maken .
En ja idd , voorkomen en niets laten slingeren als ik niet op kon letten
Ik heb wel het e.e.a omgebogen . Krant uit de brievenbus jatten en slopen werd krant halen en bij de baas brengen
Wasgoed uit de wasmand jatten werd ""helpen "" en aangeven . Kostte me net zoveel tijd als weer overnieuw beginnen met wassen  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door nova
#2993103
Ik kan  aansluiten in de rij van de slopende honden.

Nadat wat klein gereedschap zoals  een  steel van een verfkwast  en stoffer die gesneuveld is,    zijn deze week mijn telefoon (vaste lijn telefoon)  en  een paar wolki's van 2 mnd oud  ten offer gevallen aan  de puppy-bijt-behoefte. :-\

Niet grappig  op zn zachtst gezegd  :-\
Laatst gewijzigd door nova op vr 19 sep 2014, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#2993166
Ik sluit me aan hier. Sergi heeft afgelopen week toen we op ziekenhuisbezoek waren onze 2-zitsbank deels opgegeten... :-\
Zijn 2e jeugd ???
Door smulpaap
#2993186
Ruisje schreef: Ik sluit me aan hier. Sergi heeft afgelopen week toen we op ziekenhuisbezoek waren onze 2-zitsbank deels opgegeten... :-\
Zijn 2e jeugd ???


Oeps zeg . Dat is niet zo fijn .
Ik heb hier wel een kastje waar wat tandjes in hebben gestaan . Maar dat is het , gelukkig .....
Een kennis van me is eens thuisgekomen die had zegge en schrijven nog 1 lamel a 30 cm lang hangen
De rest was volledig gesloopt . En in de slaapkamer was het ook feest geweest , hele dekbed aan flarden
Door bloemetje
#2993196
smulpaap schreef: Amber kon er als puber ook een potje van maken .
En ja idd , voorkomen en niets laten slingeren als ik niet op kon letten
Ik heb wel het e.e.a omgebogen . Krant uit de brievenbus jatten en slopen werd krant halen en bij de baas brengen
Wasgoed uit de wasmand jatten werd ""helpen "" en aangeven . Kostte me net zoveel tijd als weer overnieuw beginnen met wassen  :biggrin2:
Zo doe ik met Theo ook. Commando los bijvoorbeeld kan hij heel goed omdat ie weet dat hij rijkelijk beloond word.
Gebruikersavatar
Door Sher
#2993366
Ruisje schreef: Ik sluit me aan hier. Sergi heeft afgelopen week toen we op ziekenhuisbezoek waren onze 2-zitsbank deels opgegeten... :-\
Zijn 2e jeugd ???
Oei dat is niet grappig.  :o
Door Ruisje
#2993449
smulpaap schreef:

Oeps zeg . Dat is niet zo fijn .
Ik heb hier wel een kastje waar wat tandjes in hebben gestaan . Maar dat is het , gelukkig .....
Een kennis van me is eens thuisgekomen die had zegge en schrijven nog 1 lamel a 30 cm lang hangen
De rest was volledig gesloopt . En in de slaapkamer was het ook feest geweest , hele dekbed aan flarden
O, wat erg!! :o
En wat nog het ergste is: je kunt niet kwaad op 'm worden als je thuiskomt -- dan staat meneer vrolijk kwispelstaartend in de hal, blij dat je er weer bent en hij is die bank alweer vergeten... ;)
Sher schreef: Oei dat is niet grappig.  :o
Nee, verre van! Maar ja, we gaan op zoek naar een andere tweezitter. :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2993469
Ruisje schreef: Maar ja, we gaan op zoek naar een andere tweezitter. :)
ik geloof dat ik op zoek ga naar een andere hond, eentje die niet sloopt  ;D
Gebruikersavatar
Door kiara
#2993506
Ik zeg altijd maar hier wie zijn rotzooi laat slingeren loopt de kans dat het hergebruikt word  :biggrin2:
Dus met dieren in huis leer je wel op te ruimen hoor
Hier mevr missy koptelefoon van dochterlief à 150€
Geheel ontdaan van zijn velletje
Was niet grappig maar ook zei ruimt der troep nu op
Hier ook zat gesloopt afgelopen jaren
Bankstel, afstandsbedieningen, tel,
Zelf een compleet gat in de muur waar toen de dader ( bouvier) bijna zelf doorkon
Etc etc
Door Lil
#2993567
nova schreef: ik geloof dat ik op zoek ga naar een andere hond, eentje die niet sloopt  ;D
oe, ik weet wel een goed herplaats adres voor de pubert. (gaat in rap tempo een deel van de tuin betegelen en een ren halen).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door