Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Manonn
#2992569
Oh wat ben ik trots ;D voor het eerst geelhaar gedroogd en het is een groot succes geworden! Basic is er dol op!
Het duurt lang, klopt, maar ik las ergens 72 uur en dat vond ik persoonlijk wel wat overdreven.

Ik moet wel zeggen, ik heb ze echt mega goed schoongemaakt, er zit een vliesje over de geelhaar en ook die heb ik geprobeerd te verwijderen zodat het meer adem krijgt om te drogen.

In totaal heb ik ze 56 uur gedroogd, maar... toen ik met 50 uur ging kijken was het net niet droog genoeg, ik moest werken en had er voor gekozen om die 4 uur dat ik weg zou zijn de droger aan te laten staan, toen ik thuis kwam was ik het allemaal allang weer vergeten dus kwamen er nog 2 uurtjes bij. Maar goed dan heb je ook wat! :biggrin2:

Ik heb ze gedroogd in mijn Stockli op 70 graden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2992574
Ziet er mooi uit. .
Net zelf vlees gesorteerd en weer wat op de droger gelegd, helaas voor de hond niet zoiets lekkers al Basic


Edit: Oooow, zie nu pas dat snuutje op de achtergrond :smitten:
Gebruikersavatar
Door Manonn
#2992576
Fenixjuh schreef: Ziet er mooi uit. .
Net zelf vlees gesorteerd en weer wat op de droger gelegd, helaas voor de hond niet zoiets lekkers al Basic

Edit: Oooow, zie nu pas dat snuutje op de achtergrond :smitten:
Lief he :) Normaal droog ik alleen beloningssnoepjes, ik dacht laatst laat ik de geelhaar eens uittesten.
Laatst gewijzigd door Manonn op do 18 sep 2014, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Manonn
#2992586
Lizzy schreef: Dit ziet er echt geweldig uit Manon! Ik denk zomaar dat mijn honden dat ook heerlijk vinden. Doet Basic lang met zo'n stukje?
Mwah.. lang lang.. langer dan verwacht ;D het is sowieso niet hap slik weg.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2992599
Ziet er inderdaad goed uit. Maar waarom maak je het helemaal schoon? Ik knip het alleen wat kleiner en laat verder vrijwel alles eraan zitten (tenzij er héle grote stukken vet aan hangen, die haal ik er wel af). Ze vinden het hier juist extra lekker als er wat gedroogd vlees aan zit.
Gebruikersavatar
Door Manonn
#2992670
Doranto schreef: Ziet er inderdaad goed uit. Maar waarom maak je het helemaal schoon? Ik knip het alleen wat kleiner en laat verder vrijwel alles eraan zitten (tenzij er héle grote stukken vet aan hangen, die haal ik er wel af). Ze vinden het hier juist extra lekker als er wat gedroogd vlees aan zit.
Omdat ik geen vet in mijn stockli wil krijgen ivm motor onderop en omdat je dan in mijn beleving minder lang hoeft te drogen. Ik lees namelijk overal dat het anders gemiddeld 72 uur duurt voordat het droog is.
Vlees had ik er niet aanzitten :)
Door Lexus-me
#2992814
Ik heb ook net geelhaar gedroogd.... :P
Moet wel eerlijk bekennen dat ik het bewust nooit helemaal droog-droog laat worden, zo'n 48 uur meestal... Dan blijft het net iets taaier en doen ze er iets langer mee, maar nog steeds niet spectaculair.. Haal wel altijd het ergste vet eraf!
Mijn honden vinden het heerlijk (maar die vinden alles heerlijk ;) )
Laatst gewijzigd door Lexus-me op zo 05 okt 2014, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Manonn
#2993174
noppes schreef: Ff een blonde vraag waar haal je de geelhaar? En ik zoek nog een slachthuis voor long. De mijne is te duur geworden. Dus als je die ook weet Afbeelding
Ik heb ze besteld bij naturis.nu daar verkopen ze ook long.
Gebruikersavatar
Door Manonn
#2993176
Lexus-me schreef: Ik heb ook net geelhaar gedroogd.... :P
Moet wel eerlijk bekennen dat ik het bewust nooit helemaal droog-droog laat worden, zo'n 48 uur meestal... Dan blijft het niet iets taaier en doen ze er iets langer mee, maar nog steeds niet spectaculair.. Haal wel altijd het ergste vet eraf!
Mijn honden vinden het heerlijk (maar die vinden alles heerlijk ;) )
Beschimmelen ze dan niet snel? Ik geef namelijk niet elke dag wat lekkers en heb maar 1 hond, waardoor ik ze wel lang wil kunnen bewaren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door