Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door monster
#2992630
Ik loop sinds een paar dagen met mijn 2 nieuwe knieën zonder krukken.
Tussen de twee operaties in ben ik bijna omver gelopen door Lodi en een flinke herder. Ik heb de kruk voor me gegooid en dat was mijn redding. Lodi heeft soms echt de dolle 5 minuten en ik ben panisch als hij op me afrent. Binnenkort kan ik ze weer alleen uitlaten, maar ik ben echt bang geworden. Hier zijn meer mensen, die medische problemen hebben. Hoe doen jullie dat.
Door Lil
#2992632
Als je nu eens snoepjes gooit ipv je krukken. Kun je zodra afremt of stilstaat om op te eten ook nog een commando aan koppelen wacht/halt/langzaam of zo.
Door bloemetje
#2992633
Lekker rustig aan doen met je nieuwe knieën.  Verder mogen ze niet op je afrennen natuurlijk. Ik zou een paraplu mee nemen en die open maken als er wat op je af komt stormen. Meeste honden vinden dat eng en buigen af.
Door Lil
#2992637
bloemetje schreef: Lekker rustig aan doen met je nieuwe knieën.  Verder mogen ze niet op je afrennen natuurlijk. Ik zou een paraplu mee nemen en die open maken als er wat op je af komt stormen. Meeste honden vinden dat eng en buigen af.
Lodi is toch de eigen hond? Zou niet willen dat mijn hond bang voor mij werd. Zou gewoon trainen niet op mij af te rennen en wel door koekjes gooien. Werkt bij vreemde honden ook.
Door monster
#2992730
Goed idee, hij is dol op eten. Pataplu houd ik in het achterhoofd. Soms heeft ie echt de kolder in de kop met een andere hond en dan ziet hij niks meer. Maar koekjes zou kunnen.
Door Lil
#2992759
Hoop dat het bij jou net zo helpt als hier. Ik wordt niet meer omgeknetterd door mijn doldwaze reus. Jaren geleden bij Boris en mijn gipspoot advies gehad de lijn naar hem te gooien.... Ben een maand bezig geweest voordat hij weer durfde te komen... Bij hier hield hij steeds 4 m afstand. Durfde voor een koek nog niet dichterbij te komen...
Door bloemetje
#2992763
Lil schreef: Lodi is toch de eigen hond? Zou niet willen dat mijn hond bang voor mij werd. Zou gewoon trainen niet op mij af te rennen en wel door koekjes gooien. Werkt bij vreemde honden ook.
De een is sneller bang dan de ander en behoud van je nieuwe knietjes is ook belangrijk.
Door Lil
#2992954
bloemetje schreef: De een is sneller bang dan de ander en behoud van je nieuwe knietjes is ook belangrijk.
Mijne is niet snel bang ;-)
Vandaar de waarschuwing. Vind de methode erg rigoureus zeker omdat je in NL  vaak een paraplu nodig hebt. Wij leerden jonge honden trouwens dat het openvouwen van een paraplu normaal is dus vrees dat die allemaal geen afstand houden. Vanwege omren gevaar is Jones een tijdje getraind en hij ontwijkt mij nu. Heb vaker gips gehad en heb nu een knie behoorlijk aan gort. Weet hoe gevaarlijk honden zijn als je slecht loopt ;-)
Door inge58
#2992957
Kun je voorlopig niet aan een rollator komen?
Daar heb je goeie steun aan en die kun je tussen jou en je hond als buffer houden.
Bovendien,als hij de gekke kolder krijgt ga jij er gewoon effe bij zitten op je rollatortje.
Door sella
#2993054
inge58 schreef: Kun je voorlopig niet aan een rollator komen?
Daar heb je goeie steun aan en die kun je tussen jou en je hond als buffer houden.
Bovendien,als hij de gekke kolder krijgt ga jij er gewoon effe bij zitten op je rollatortje.
Dat vindt ik een hele goeie tip.
Die heb ik ook ingezet toen ik een knie had die dwars uit de kom gebeukt was door Buffel.
Heb ik de rollator van mams geleend en daarmee respect afgedwongen voor de persoonlijke zone.
Hoe gestrester  je bent, hoe drukker je hond ook wordt en krijg je een cirkeltje.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2993069
Ik snap wel dat je als de dood bent om onderuit te gaan. De rollator tip hierboven zal best wel werken, maar je moet Lodi dan wel leren om netjes aan de riem naast de rollator te lopen. Voor je het weet lig je in het kroos of languit, omdat hij de andere kant op trekt..
In huis veel trainen met rustig, zit, naast, volg en kalm, veel belonen met snoep, kaas, worst, ect. En liefst de eerste periode toch samen met iemand anders wandelen, een wandelmaatje, buurvrouw, ect. Zodat die kan ingrijpen als de honden (te) gek doen.
Door sella
#2993085
Ik denk niet dat het de angst is om onderuit te gaan, maar de angst dat een kleun tegen de knie het nog niet helemaal vastgegroeide kunstgewricht uit het bot kan stoten.
Door monster
#2993088
Ik ben het rollatorstadium nu voorbij en ik ben dolblij dat ik weer los kan lopen. Ik ben zo bang geworden na die ene keer met die herder. Ik ga nu iedere keer dicht bij mijn man staan als ik honden zie. Toen ik met de rollator liep, luisterde Lodi perfect. Door jullie antwoorden begin ik te beseffen, dat ik iets met mijn angst moet. Oefenen met Lodi alleen en met flink wat snoepgoed, lijkt me een goed idee.
Door Lil
#2993161
Super dat je weet waar het ligt,dat is niet altijd gemakkelijk te ontdekken.

Als het kan oefenen met remmen/stop met een lage afrastering tussen jou en Lodi als extra veiligheid. Hier in de buurt is bijv een hondenveldje met lage afrastering waar je zo iets kunt oefenen bijv.
Door monster
#2993210
Net met Lodi aan de riem naar de hondenwei gelopen. Hele zak snoepgoed mee. Daar op het bankje gezeten en steeds geoefend.  1 keer dolle 5 minuten, verder ginghet geweldig. Ik was daar al een jaar niet meer geweest! Terug kwamen we 2 lievelingslabradors tegen. Keurig rustig achteraan gelopen. De bazinheeft een kunstheup, dus ze wilde wel helpen met oefenen.
Dank voor jullie tips.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door