Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Michelle Vrolijk
#2992463
Heeft iemand ervaring met/wel eens gekeken naar het effect van voer op hyperactiviteit, bijvoorbeeld overstappen bij hyperactiviteit op rauw ipv brok, 3x per dag voeren ipv 2x per dag etc.
Door Lizzy
#2992471
Ik vind overstappen van 2 naar 1 keer voer per dag altijd te merken. In plaats van dat je honden twee keer anticiperen op voer, anticiperen ze nog maar 1 keer op voer. De buiken zitten dan lekker vol en ik merk dat direct (het hele zooitje gaat daarna echt uren maffen).
Door Lil
#2992496
Ik hoorde de da zeggen dat ze zulke goede ervaringen hadden met l-tryptofaan. Nou als dat helpt: het zit volop in vers vlees, niet in brok, ook niet in glutenvrije.
Door Martine-Tom
#2992498
Lil schreef: Ik hoorde de da zeggen dat ze zulke goede ervaringen hadden met l-tryptofaan. Nou als dat helpt: het zit volop in vers vlees, niet in brok, ook niet in glutenvrije.
Ja hoor, RC Calm, daar hebben ze L-Tryptofaan in gestopt :P

Verder eigenlijk geen idee, alles wat hier huppelt eet al vers zolang ze hier zijn dus geen idee hoe ze op brok zouden zijn, en de hond eet ook maar  1keer wat me prima bevalt. Dus weet het eigenlijk niet of het invloed heeft.
3 keer klinkt mij als heel veel in de oren, ik neig eerder naar 1 maal voeren per dag.
Door smulpaap
#2992505
Mijn honden hebben brok gegeten .
Ze hebben alle drie een tijdje kvv gegeten
En nu eten ze al langere tijd barf

Ik zie op barf pas het echte verschil . Ze zijn na de maaltijd zeer voldaan en liggen urenlang zeer diep te slapen
Dat was voor mij ook o.a reden om over te stappen op barf . Als ze hun kvv maaltijd hadden gehad waren het (nog steeds ) stuiterballen
De oudste van 13 krijgt heel soms kvv . Zelfs zij , op haar leeftijd, is dan na het eten veel rustelozer . Als ze haar barf maal op heeft is ze tevreden en rustig
Gebruikersavatar
Door pluk
#2992515
Sprak laatst een buurvrouw. Hond is 7 maanden, afgespeend op kvv. Maar daar werd ie zo wild van, hij schrokte zo erg! Tja, hij is dan ook voor een kwart coyote  :o :o ?? Dus nu krijgt ie gewoon RC brokken, dat scheelt zo'n stuk. Beestje in een stuk rustiger met eten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2992532
pluk schreef: Sprak laatst een buurvrouw. Hond is 7 maanden, afgespeend op kvv. Maar daar werd ie zo wild van, hij schrokte zo erg! Tja, hij is dan ook voor een kwart coyote  :o :o ?? Dus nu krijgt ie gewoon RC brokken, dat scheelt zo'n stuk. Beestje in een stuk rustiger met eten.
Omdat hij dat spul niet te nassen vind denk ik dan eerder.

Nelson heeft nog nooit brokken gehad en dat wil ik ook vooral zo laten, dus geen idee.
Hope is er juist een stuk actiever door geworden. Geen stuiterbal maar gewoon meer energie.

Zowel Hope als Nelson krijgen 2 maal per dag te eten. Hope krijgt in de ochtend alleen groenten. Doen we dat niet dan spuugt hij de hele ochtend. Nelson is nog geen jaar, dus die krijgt zijn maaltijd nog in 2 gelijke porties. Ik wil naar 1 x per dag en ben benieuwd of hij dan wat meer voldaan zal zijn.
Laatst gewijzigd door Hope op do 18 sep 2014, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2992598
sella schreef: hyper zijn kan ook door pijn komen is mij maar weer eens duidelijk geworden.
Dus ik vindt het een heel lastig iets.
+1! Jeetje wat een zorgen geeft dat.

Wij gaven altijd 1 keer per dag eten. Om dan inderdaad een tevreden hond lekker uit te zien buiken ipv de eeuwige "ik lust nog wel wat" na een halve maaltijd. We zijn begin deze week overgestapt op 2 keer per dag voeren, want na de maaltijd zagen we veel onrust en gehijg. We denken dat een grote maaltijd niet lekker voor hem voelt. Dat idee hadden we al langer, maar ik vond aan 2 keer per dag zoveel nadelen zitten, dus wat struisvogelpolitiek gedaan. Maar nu we weten dat ie spondylose heeft, is 1 en 1 toch wel 2.
En wat ik dacht komt ook uit. Minder onrust en gehijg na de maaltijd, maar ook minder tevreden en voldaan. Vooralsnog weegt de minder onrust en gehijg veel zwaarder, dus we blijven voorlopig op 2 keer per dag.

Ik kan me zo voorstellen dat honden met de aanleg om dikker te worden, die gevoerd worden met brokjes-met-hoge-voedingswaarde-en-licht-verteerbaar! eigenlijk continu honger hebben. Want als ik hoor wat zo'n hond dan in grammen krijgt, dan kan dat nooit goed wezen. Ik heb op een golden retriever gepast die per dag net aan 150 gram brokjes kreeg. Dan heeft zo'n beestje toch nooit een vol gevoel? Dan heb je toch altijd honger? En dan kan ik mij heel goed voorstellen dat dit effect op gedrag kan hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door