Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2992277
Ja hier wel . En nu wel . De dames hebben hier helaas ook brok gegeten . Dit was met Tessa een drama , ze at slecht tot zeer slecht . En ik had veel moeite om haar op gewicht te houden . Ze heeft een periode gehad toen woog ze nog maar 5,8 kg . Maar nu , zo,n 6,5 jaar op eerst een korte periode kvv en toen barf is de dame goed gaan eten . Er is nog geen dag geweest waarop ze haar eten liet staan . Tessa heeft nu een heel stabiel gewicht . 

Noa de oudste is 13 jaar en weegt nu nog zo,n 22,5 kg . Toen ze jonger was woog ze 23 kg . Noa eet nog zo,n 500 gram per dag

Afbeelding 

Tessa is 11 jaar en weegt nu 7 kg . Dat is voor haar een goed gewicht , komt ze onder de 7 kg dan is dat voor haar te weinig . Tessa eet zo,n 250 gram per dag . Dat kan soms (nog) meer zijn 

Afbeelding

Amber , volgende week 9 jaar blijft ook op een heel stabiel gewicht . Sinds ze vers eet , 23 kg . Amber eet 600 tot 700 gram .
Aan de lijn doen de dames nooit . Ze lusten wel alles  :biggrin2: Maar krijgen niet alles . Echte sjieke stand-foto,s heb ik niet gevonden van de twee jongere dames 

Afbeelding

Afbeelding
#2992285
Hier blijven ze ook netjes op gewicht.
Bij kaine is het nog even afwachten omdat hij pas gecastreerd is.

Basco, labrador, bijna 6 jaar weegt 35kg en eet 750gr per dag.
Kaine, rottweiler x berner sennen, 3 jaar weegt 45kg en eet 950gr per dag.
#2992286
NEE .... sinds Loeka ontstokt is  :-[ .... veel te dik
van 160 gram naar 120 gram gegaan en nog blijft ze te zwaar ... 
voorheen kon ik nog wel een restje verdelen onder de dames ... nu komt ze van iedere hap een kilo aan als het ware .....
de laatste tijd minder beloningssnoepjes gegeven van mager vlees , verder heb ik de beloninkjes steeds kleiner gemaakt ...
ben dr een tijdje terug groentes aan het leren eten maar dat gaat er niet van harte in ..
#2992287
Ja, hier wel, ondanks van kvv naar barf...... Appie heeft tot ruim 2 weken geleden altijd kvv gekregen..... Hij heeft ooit bijna 9 kg gewogen, maar tegen de tijd dat ie 2 werd (begin juni 2014), is ie een beetje afgevallen tot 8,1 kg. En dat weegt ie nog steeds.
Afgelopen vakantie logeerde hij bij opa en oma en oma heeft nog meer gewandeld met hem, dan wij doen (met ons loopt ie 2 uur per dag)...... en wij hadden het idee dat ie toch een beetje was afgevallen :(......
Nu zit ie sinds ruim 2 weken op barf en naar ons idee is ie mooi op gewicht....... Krijgt 250 gr per dag (mag maar 160 gr; weegt 8 kg).....
#2992288
Ik heb een paar keer van voer moeten wisselen, de één mag geen schildklierresten, die krijgt dus alleen zonder schildklier. De neuroloog vond het beter biologisch te gaan, dus gedaan, maar dat was veel te vet, dus een te dikke hond.

De ander vond men te dik, dus ik met mijn stomme kop haar op dieet gezet, krijgt ze hepatitis en ze wordt broodmager. Het heeft me 9 maand gekost om er een paar gram bij aan te krijgen. En nu oogt ze weer lekker gezond. En nee we gaan haar niet meer op dieet zetten. Ze zal nu 10.5 - 10.7 kilo blijven, ook al oogt ze iets te dik. Want het is nu al meerdere keren voorgekomen dat ze in december met hepatitis krijgt te kampen en dan binnen een paar weken een kilo kwijt is.

En de derde die mag alles van allebei mee-eten en ondanks dat ze aardig zwaar was qua gewicht, bleek ze toch te mager te zijn. Met haar geen risico genomen en meteen vetter gaan voeren.

Lang leve de stofwisselingsziekte :(
#2992289
Toen we Oscar kregen was hij graat mager. Heeft even gekost hem op gewicht te krijgen, maar toen hij aan begon te komen, was ie ook zomaar vatsig. Toen heeft het een poosje erg geschommeld, met weer pianospeelribben 2 jaar geleden in het najaar. Sindsdien hebben we hem redelijk stabiel. Na de operatie vorig jaar is hij wel een poosje wat aangekomen, maar toen hij meer mocht bewegen is dat er ook wel weer vlot af gegaan. Hij is nu al tijden netjes op de 31-32 kilo.

De afgelopen weken heeft hij ook veel minder bewogen, maar vooralsnog blijft hij netjes. We zijn nu ook overgegaan op 2 keer per dag voeren, wat ik erg lastig vind met hoeveelheden inschatten. Maar in de gaten houden hoe dat uit gaat pakken.
#2992304
ja en nee...
zimba is al jaren 28 kg en krijgt altijd dezelfde hoeveelheid...
da Vinci weegt 26 kg
en gentle weegt 25 en die zou ik graag wat kg 's zwaarder zien maar hoeveel ik hem ook geef..... hij komt niet aan(overigens eet ie niet meer dan 800 gr, dan laat ie de rest gewoon liggen)
Door fransbulletje
#2992306
De heren zijn al een tijd heel stabiel.
Hugo weegt 15,5 kg en eet 300 gram per dag.
Jules weegt 14,5 kg en eet 200 gram per dag.
Met de Carnibest biologisch blijft het zo, van Darf werden ze op dezelfde hoeveelheden dikker.
#2992318
Scott weegt nu 7 kilo, ideaal is tussen 6,8 en 7,0.
op het oog voeren vind ik erg lastig dus hij gaat gewoon elke week op de weegschaal  :biggrin2:
Hij eet maar 150 gram per dag (2,1%).
als ie eens wat meer eet of wat teveel extra's dan komt ie direct aan
#2992320
Als ik nauwkeurig ben met eten geven is het geen probleem, MAAR Whisky is altijd uitgehongerd. Haar bak staat nog niet op de grond of hij is leeg, dus die krijgt regelmatig een extra kluif.  Blacky pikt altijd razend snel een stuk vlees of karkas van een van de grote honden, White schooiert het hele terrein af en haalt de worteltjes uit de grond, eet de sla op en gaat zich te buiten aan morellen, appels, peren en alles waarvan ze denkt dat het eetbaar is. Eigenlijk schommelt het gewicht van al mijn honden. Als ik ze hun gang laat gaan heb ik allemaal rolmopsen, dus ze staan regelmatig op dieet (extra groente en minder vet) en als ze weer  op gewicht zijn dan word ik weer wat makkelijker en dan gaat het weer fout. Ze hebben nooit echt overgewicht, maar ondergewicht zeker niet. Alleen Whisky en Blacky hebben wel eens een veel te dikke buik als ze wat van de grote honden hebben gepikt, maar dan laat ik ze ook rustig een dag vasten en dan is het weer in orde.
#2992321
Ja, de draken zijn heel stabiel in gewicht. Beiden wegen zo'n 19kg en eten 600gr/dag. Beiden zijn gecastreerd.
Met Lu was het in het begin wat lastig; zij heeft bijna 11 jaar brok(lam/rijst van ''iets'') gegeten. Zij at in het begin een stapeltje meer hier(at op een gegeven moment 1 kg/dag, barf) Maar nu gaat het goed op die 600gr/dag voor beiden  :)

Aan de lijn doen ze hier ook niet. Zou ik ze laten eten zoveel ze wilden, aten zij zich vast ongans; dikke pannenkoeken :smitten: 
#2992354
Joep weegt 14,4 kg is slechts een pond aan spierweefsel afgevallen en krijgt op dit moment 250 gram, normaal 300. Maar ik wil hem iets magerder hebben, lijkt me handiger ivm zijn revalidatie.

Joris weegt normaal 11,4 maar die is juist een pond aangekomen omdat we minder lopen. Die eet altijd zo'n 180 gram, heeft ontzettende aanleg en aangezien opa altijd worst geeft als we er komen moet hij dat inleveren op zijn maaltijd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door