Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Aprilsnow
#2991224
Afbeelding

Onze HH pup heeft sinds vandaag deze uitslag in zijn lies.
Iemand enig idee wat het kan zijn en wat we er aan kunnen/moeten doen?
Gebruikersavatar
Door pike
#2991363
Dit ziet er eigenlijk precies zo uit als de uitslag die Armagnac in zijn liezen en ook op zijn buikje kreeg toen hij pas bij ons was. Hij had er helemaal geen jeuk of pijn van, keek er niet naar om. Ik heb er toen niets mee gedaan, hij heeft er ook niet heel lang last van gehad. Ik hield het op ontgiften (hij had een jaar lang deels brokken deels kvv gegeten en kreeg bij mij barf). De witte "puistjes" werden witte vlekjes in de huid en nog later zag je er niets meer van. Is ook nooit meer teruggekomen.
Door Lizzy
#2991629
Puistjes. Kan een bacteriële infectie zijn, denk ik. Als het niet jeukt, deed ik niet teveel moeite. Ik zou deppen met Echinecea Extra Forte van Bloem, 2 keer per dag (50% water en 50% echinacea) en verder deed ik niks, wachtte ik af als ik jou was.
Door Aprilsnow
#2991727
nova schreef: Volgens mij is dat puppy acne.

http://www.diernet.nl/jmsitedata/index.php/hondkatmenu/11-huidhondkat/18-acnehond

Ik kan ff geen betere link vinden
Lizzy schreef: Puistjes. Kan een bacteriële infectie zijn, denk ik. Als het niet jeukt, deed ik niet teveel moeite. Ik zou deppen met Echinecea Extra Forte van Bloem, 2 keer per dag (50% water en 50% echinacea) en verder deed ik niks, wachtte ik af als ik jou was.

Puistjes..... nooit bij stil gestaan dat een een hond daar ook last van kan hebben. Weer wat geleerd. Bedankt voor de tips. Hij lijkt er idd weinig last van te hebben maar wilde voor de zekerheid toch de vraag hier maar even stellen. We houden het in de gaten.

Bedankt voor alle antwoorden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door