Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#2989953
Ok, wat mij betreft is mijn hond gek geworden...

Ineens is ze bang voor veren. Het formaat, de omgeving of van welke vogel maakt niet uit. Ze gaat ernaar staren en loopt er dan rondjes omheen. Als het door de wind beweegt, schrikt ze echt. Haar staart hangt omlaag.

De eerste keer dat dit gebeurde was op vakantie. Ik paste op een roedel honden en vlak voordat we daar begonnen had 1 van die honden een duif uit de lucht gegrepen (mogelijk een zieke duif). Een paar dagen later lag er een duivenveertje op het terras (kan net zo goed van een andere duif geweest zijn). Toen ineens was ze bang van dat mini veertje, terwijl ze niets van de dode duif heeft mee gekregen en al heel lang rauw eet..

Ik vraag me nu af: waarom?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2990001
Is het een border collie? In dat geval is een veertje eng, je kunt het niet pakken (te licht voor) en je kunt het niet onder controle krijgen.. Een border wil altijd controle over dingen, een bal hoort altijd tussen baas en hond te liggen, schaapjes netjes in een cirkel te staan en blaadjes (of veren in dit geval) horen stil op de grond te blijven liggen....
Anders zou ik het ook niet weten hoor  :-\
Door Roosj
#2990019
Nee, het is een bouvier.

Blaadjes heeft ze geen moeite mee. Als pup speelde ze daar juist mee.

De bouvier is wel van herkomst een groot vee drijver en dat drijven zit er wel bij haar in, maar is niet iets waar ik bewust wat mee doe.
Door Roosj
#2990212
winni schreef: Ziva vind ze ook eng. Ik heb er ooit eens een filmpje van gemaakt:
Het lijkt alsof jouw hond ermee speelt. Dat doet de mijne niet. De mijne heeft haar staart echt strak omlaag en durft het echt niet aan te raken.

Ik geef haar nu snoepjes als ze dit doet. Eerst met mijn hand zo dat ze de veer niet ziet. Dan dat ze hem wel ziet en dan steeds dichter bij de veer. Het helpt voor dat moment, maar nog niet voor altijd.

Ik vind het wel zeer apart dat ze er zo bang voor is.. Normaal als ze bang is, dan raak ik het aan en is het goed, maar met veren echt niet..

De afstand tussen drib en veren lijkt trouwens wel kleiner te worden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2990216
Roosj schreef: Het lijkt alsof jouw hond ermee speelt. Dat doet de mijne niet. De mijne heeft haar staart echt strak omlaag en durft het echt niet aan te raken.

Ik geef haar nu snoepjes als ze dit doet. Eerst met mijn hand zo dat ze de veer niet ziet. Dan dat ze hem wel ziet en dan steeds dichter bij de veer. Het helpt voor dat moment, maar nog niet voor altijd.

Ik vind het wel zeer apart dat ze er zo bang voor is.. Normaal als ze bang is, dan raak ik het aan en is het goed, maar met veren echt niet..

De afstand tussen drib en veren lijkt trouwens wel kleiner te worden.
Als je snoepjes wil geven, geef die dan weg van de veer (dus als de hond links van je staat en de veer ligt rechts van je, dan geef je het koekje aan de linkerkant van de hond). Als je met voedsel de hond gaat "lokken" naar de veer, heb je kans dat ie over zijn angstgrens heen gaat voor het voer. Door het koekje zo te geven, geeft de beloning de hond de mogelijkheid om even meer afstand te nemen, ipv dat het hem dwingt dichter bij te komen.

Ik gebruik met dit soort dingen altijd het look at that. Kijken=koekje van het enge af. Zo krijg ik Oscar inmiddels meestal binnen no time over zijn angst heen. Je kan het idee eerst aanleren met iets dat ze niet zo eng vindt.
Door Roosj
#2990426
Ik doe het eigenlijk zo op advies van mijn trainster.. Drib is een slimme hond en doet echt niets wat ze niet wil of eng vind. Ik hou het wel in gedachte. Tnx.
Gebruikersavatar
Door winni
#2991517
Nee, ze is er echt héél bang voor geweest. Tijdens wandelingen als er 1 in de buurt lag, schoot ze 3 meter de lucht in... Als ik het oppakte, wilde ze niets meer van mij weten en wilde eigenlijk de benen nemen. Maar dan ging ik er gek mee doen met andere honden die het uiteindelijk dan te pakken kregen en half opvraten, dan werd het ineens een béétje interessant. Als ik er nu 1 oppak en in de lucht laat dwarrelen rent ze eerst een stukje weg maar gaat dan over in de aanval. En na een half uur durft ze er zelfs wel op te kauwen ;) Maar het blijft eng en heeft iedere keer weer zijn tijd nodig. Ik denk dat zij als pup in 't nest met een veertje 'geplaagd' is.
Door Roosj
#2991562
Best bijzonder, maar ben blij dat Drib niet de enigste is. ;)

Ik herken veel van wat je zegt.

Gister bij mijn ouders hing er een mini veertje in haar sik. Niets aan de hand, maar toen ik het eruit had gehaald was het ineens weer mis..

Drib is nooit met veren gepest..
Gebruikersavatar
Door winni
#2992270
;D 'in d'r sik'.... gekke honden...
Als er 1 op d'r barf zit, is ze er ook klaar mee en wordt er niet meer gegeten....
Door Roosj
#2992276
winni schreef: ;D 'in d'r sik'.... gekke honden...
Als er 1 op d'r barf zit, is ze er ook klaar mee en wordt er niet meer gegeten....
Dat heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt, maar ze krijgt geen hele dieren ivm magen en darmen waar graan (resten) in achter kunnen blijven.

Vanmiddag kwamen we thuis, plakte er een mini veertje aan de grijze bak  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door