Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door joel
#2989773
De tijd van loopse teven is weer aan gebroken en Qadir heeft het er toch weer heul moeilijk mee....
Meer in de zin van: hij eet zoooo slecht!

Heb de hoeveelheid van afgelopen week zo goed mogelijk bijgehouden en hij heeft ong 1500 gr gegeten, waar hij normaal gesproken gemiddeld 600 gram pd eet.
Ja, dat is ook al weinig, maar hij krijgt 700 aangeboden en met een kipmaaltijd eet ie dat wel op maar wil niet meer dan 2xpw kip aanbieden.
Maar wat gebeurd er de laatste dagen, hij wil alleen het spiervlees, eerst ook wel pens, maar dat eet ie nu ook maar half, orgaan, alleen het hart en nier, lever bleef ook liggen....en dan heeft ie natuurlijk dunne ontlasting. Dus geef nu eerst een halve portie org/pens of vlees samen met het bot en dan adhv de hoeveelheid gegeten bot de rest....
ZO gaat natuurlijk zn hele schema door de war.....

Hij is altijd al een "lastige" eter geweest, dus als hij een dag niet wilde eten, ging het de koelkast in en de volgende dag stond het weer op het programma, soms at ie het wel, of deels. Maar nu gaat ie er echt zo mager uitzien, zn heupen en ruggengraat zie je altijd wel, maar nu ga je ook zn 4de rib wel heel goed voelen......En ik denk dat ie wel onder de 25 kg zit  :-[

Als het nu bij een week blijft, denk ik prima, dan niet, maarja, deze loopste tijd duurt wel weer even........
Nou hoorde ik over een bepaald middel die zou kunnen helpen, maar ben de naam even kwijt....is dat wat, of wie heeft er goede tips wat het eten betreft, misschien toch meer kip, onder het mom van: als hij maar eet? Denk dat als laatste redmiddel want anders eet ie zo helemaal niets anders meer???
Tips zijn meer dan welkom!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2989782
Over het middel; bedoel je puur geslachtsdrift?
Bij Bono hielp dit enorm goed wanneer Liz loops was.

Qua eten zou ik denken, als ie maar eet, maar als dat inhoudt dat ie dan later echt gaat meuten met eten en alleen nog kip wil..... pffff lastig.....
Gebruikersavatar
Door pluk
#2989793
Puur geslachtsdrift werkt hier ook goed bij "verliefdheid"  ;)

Eerste keer at ie 3 dagen niet voor ik door had wat er aan de hand was. Hij was toen een maand of 8, uiteindelijk heb ik 'm zelfs brokjes gegeven ::)  die at ie natuurlijk direct op....
Gebruikersavatar
Door joel
#2989805
thanks, die bedoelde ik ja, ga is even googlen, had het de vorige loopsheid periode wel ergens gelezen, maar wilde niet gelijk naar middeltjes grijpen, maar nu .... toch wel lichtelijk radeloos  :-[
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2989923
Hier ook puur geslachtsdrift geprobeerd. Oscar kan er niet tegen, het haalt bij hem de remming van zijn gedrag af, dus hij wordt dan heel nerveus, schrikkerig en overprikkeld. Dit is volgens mij niet een heel gebruikelijke reactie, maar ik plaats hem toch even, zodat je het weet. Wij konden totaal niet plaatsen waarom Oscar zich zo gedroeg, omdat ik dacht dat die druppels wel of niet zouden werken voor het sexueele gedrag en verder niet over nagedacht.

Ik zou het zeker proberen, als het werkt is het mooi dat je met zo'n middel het op kan lossen. Verder zou ik ook even dat voeren wat ie het makkelijkste eet. Wel zonder verder gemuts, dus neerzetten, niet eten = weer weghalen. Maar met de smaken die hem het makkelijkste vallen, heb je de meeste kans dat ie wat blijft eten. Dan kan je later altijd weer wat anders erbij gaan geven.

Werkt dit niet voldoende, kun je ook nog kijken naar enkelvoudige middelen. Het nadeel van zoiets als puur geslachtsdrift is dat het een verzameling van werkzame bestanddelen in een bepaalde dosering is. Soms werkt een enkelvoudig iets in een aangepaste dosering beter. Maar puur is een mooie om mee te beginnen.
Door suzanne 1
#2989994
Bij Jamey heb ik hop extract gegeven (zit o.a. in de puur geslachtsdrift) en dit werkte bij hem super. Toen ik het nog niet zo in de gaten had heeft hij 3 weken NIKS gegeten, toen 1 dag wel en daarna weer 5 dagen niet  :-X
Ik had dus ook een wandelend skeletje.
Ik zou dus zeker die puur geslachtsdrift proberen en evt tot die tijd kvv geven.....dat is gemalen en misschien omdat hij het spiervlees wel eet is dit net even genoeg om hem te laten eten. Bijvoorbeeld de kip versie van carnibest.....die is 'compleet' door toegevoegde vitamines. Dat wil je normaal gesproken natuurlijk liever niet maar als hij dat wel eet.....dat scheelt dan alweer.
Gebruikersavatar
Door Irta
#2990008
Kaela schreef: Hier ook puur geslachtsdrift geprobeerd. Oscar kan er niet tegen, het haalt bij hem de remming van zijn gedrag af, dus hij wordt dan heel nerveus, schrikkerig en overprikkeld. Dit is volgens mij niet een heel gebruikelijke reactie, maar ik plaats hem toch even, zodat je het weet. Wij konden totaal niet plaatsen waarom Oscar zich zo gedroeg, omdat ik dacht dat die druppels wel of niet zouden werken voor het sexueele gedrag en verder niet over nagedacht.
Dit was ook zo ongeveer hoe Caleb er op reageerde. Nu was hij altijd al erg zenuwachtig maar met die druppels werd dat alleen maar erger, zoals jij beschrijft. Ik denk ook niet dat het heel vaak voor komt maar toch wel opvallend...

Wat ook iets is om op te letten of hij uberhaupt wel tegen alcohol kan. Tadej reageert daar zo sterk op, die is van een paar druppels al helemal de weg kwijt. Ligt apatisch voor zich uit te staren, niemand mag in haar buurt komen behalve ik en kan niet recht lopen. Kortom dronken :-X
Laatst gewijzigd door Irta op vr 12 sep 2014, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door joel
#2990119
Kaela schreef: Hier ook puur geslachtsdrift geprobeerd. Oscar kan er niet tegen, het haalt bij hem de remming van zijn gedrag af, dus hij wordt dan heel nerveus, schrikkerig en overprikkeld. Dit is volgens mij niet een heel gebruikelijke reactie, maar ik plaats hem toch even, zodat je het weet. Wij konden totaal niet plaatsen waarom Oscar zich zo gedroeg, omdat ik dacht dat die druppels wel of niet zouden werken voor het sexueele gedrag en verder niet over nagedacht.

Ik zou het zeker proberen, als het werkt is het mooi dat je met zo'n middel het op kan lossen. Verder zou ik ook even dat voeren wat ie het makkelijkste eet. Wel zonder verder gemuts, dus neerzetten, niet eten = weer weghalen. Maar met de smaken die hem het makkelijkste vallen, heb je de meeste kans dat ie wat blijft eten. Dan kan je later altijd weer wat anders erbij gaan geven.

Werkt dit niet voldoende, kun je ook nog kijken naar enkelvoudige middelen. Het nadeel van zoiets als puur geslachtsdrift is dat het een verzameling van werkzame bestanddelen in een bepaalde dosering is. Soms werkt een enkelvoudig iets in een aangepaste dosering beter. Maar puur is een mooie om mee te beginnen.


Bedoel je dan de Hop?
Irta schreef: Dit was ook zo ongeveer hoe Caleb er op reageerde. Nu was hij altijd al erg zenuwachtig maar met die druppels werd dat alleen maar erger, zoals jij beschrijft. Ik denk ook niet dat het heel vaak voor komt maar toch wel opvallend...

Wat ook iets is om op te letten of hij uberhaupt wel tegen alcohol kan. Tadej reageert daar zo sterk op, die is van een paar druppels al helemal de weg kwijt. Ligt apatisch voor zich uit te staren, niemand mag in haar buurt komen behalve ik en kan niet recht lopen. Kortom dronken :-X


Ohja, dat herinner ik me nu ineens weer, dat hield me de vorige keer dus ook tegen, tis wel de bedoeling dat ie nog is wakker word, als ik al lees dat het zn gedrag kan versterken en hij slaapt al de hele dag...... :biggrin2:

na het googlen toch wel ff twijfels, het is natuurlijk al 3 weken feest met de loopse teven, dus we zitten niet in de beginfase, dus misschien is het nu al te laat om te beginnen?
Waar zou ik die hop kunnen halen, zou het bij een homeopatisch zaakje kunnen, die hebben we hier in Utrecht en daar haal ik 'heel veel' voor onszelf, en waar moet ik dan naar vragen?
Gebruikersavatar
Door joel
#2990860
heb nog even het internet doorgespit en kwam dit middel ook tegen: Gelsemium 30C maar zie nog niet zoveel ervaringsverhalen, iemand die dit gebruikt heeft?
En wil toch ook maar beginnen met de hopcapsules, nog advies van hoeveel mg? En mag ik voor de hond net zoveel gebruiken als dat er op de bijsluiter staat voor humaan gebruik?
Gebruikersavatar
Door joel
#2991356
joel schreef: heb nog even het internet doorgespit en kwam dit middel ook tegen: Gelsemium 30C maar zie nog niet zoveel ervaringsverhalen, iemand die dit gebruikt heeft?
En wil toch ook maar beginnen met de hopcapsules, nog advies van hoeveel mg? En mag ik voor de hond net zoveel gebruiken als dat er op de bijsluiter staat voor humaan gebruik?
Ik zag capsules van 160 mg is dat wat, en hoeveel mg zou hij mogen per dag, hij weegt nu 25, 6 kg.
Ik heb echt geen idee, kan iemand mij helpen?

met het eten gaat het nog matig, ben nu begonnen met carnibest en de andere dag kipkk of nekken met spiervlees, dat eet ie op zich wel redelijk, maar laat nog steeds (soms de helft nog) staan.....
Hij was vandaag wel wat gezelliger met wandelen, heeft zelfs even gerent, hij kijkt wel blij en liep veel vooruit ipv OVERAL GRAS LIKKEN  :-X dus dat stelt me dan wel weer wat meer gerust
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2991379
Ander wandelplekje? Ik ben van het weekend met Jacy naar een rustig natuurgebied geweest en ineens had ik een blij ei mee.. Het snuffelen hier in de buurt is daardoor ook afgenomen, hoewel Jacy (gelukkig) niet met Qadir te vergelijken is.. ergste dat-ie flikte was midden op het fietspad gaan staan snuffelen. .


Edit: met medicatie kan ik je niet helpen. . Sterkte en knuffel voor de mooie man
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2991399
Pfffff, begin het 'probleem' te kennen..... Appie doet alles voor eten, dus dat ie niet meer eet, dat ken ik niet.... Appie is nu ruim 2 (2-6-2012) en vanaf dat er loopse teefjes zijn, is ie anders... Vaker naar buiten willen en niets doen, alle plekjes aflebberen, dat hebben we gehad... Ben er een aantal keren ingestonken, denkend dat ie moest en dus niet :'(....l

Maar sinds een maand of 3 (miss wel langer), giga piepen binnen en in de achtertuin (uur voordat ie uitgaat), lekken/pus, vooral tegen reuen tekeer gaan (zelfs reuen waar ie altijd goed mee overweg kon) tekeer gaan, al op een grote afstand), hadden we een vermoeden dat ie zelf ook last van zn hormonen heeft.... Behalve soms vermoeiend voor ons (kan je schuiven op opvoeding/trainen, maar tis en blijft een teckel) merken we nu aan hem, dat hij het er ook moeilijk mee heeft. We twijfelen zelf of we hem laten castreren of een implantaat (om te kijken of het helpt)..... Liefst laten we hem 'in tact', maar het is/wordt nu frustratie ook voor hem...
Heb rest meegelezen wat betreft medicatie, maar twijfel....
Gebruikersavatar
Door joel
#2991416
Fenixjuh schreef: Ander wandelplekje? Ik ben van het weekend met Jacy naar een rustig natuurgebied geweest en ineens had ik een blij ei mee.. Het snuffelen hier in de buurt is daardoor ook afgenomen, hoewel Jacy (gelukkig) niet met Qadir te vergelijken is.. ergste dat-ie flikte was midden op het fietspad gaan staan snuffelen. .


Edit: met medicatie kan ik je niet helpen. . Sterkte en knuffel voor de mooie man
nee, gewoon het rondje park waar we na het werk lekker lopen, maar morgen gaan we juist daarom wel weer even naar de grote plas, daar komen we niet elke dag, dus hoop dat ie daar weer even lekker kan rennen en ravotten....
CindyMayella schreef: Pfffff, begin het 'probleem' te kennen..... Appie doet alles voor eten, dus dat ie niet meer eet, dat ken ik niet.... Appie is nu ruim 2 (2-6-2012) en vanaf dat er loopse teefjes zijn, is ie anders... Vaker naar buiten willen en niets doen, alle plekjes aflebberen, dat hebben we gehad... Ben er een aantal keren ingestonken, denkend dat ie moest en dus niet :'(....l

Maar sinds een maand of 3 (miss wel langer), giga piepen binnen en in de achtertuin (uur voordat ie uitgaat), lekken/pus, vooral tegen reuen tekeer gaan (zelfs reuen waar ie altijd goed mee overweg kon) tekeer gaan, al op een grote afstand), hadden we een vermoeden dat ie zelf ook last van zn hormonen heeft.... Behalve soms vermoeiend voor ons (kan je schuiven op opvoeding/trainen, maar tis en blijft een teckel) merken we nu aan hem, dat hij het er ook moeilijk mee heeft. We twijfelen zelf of we hem laten castreren of een implantaat (om te kijken of het helpt)..... Liefst laten we hem 'in tact', maar het is/wordt nu frustratie ook voor hem...
Heb rest meegelezen wat betreft medicatie, maar twijfel....
Ja, tis echt de leeftijd, de eerste 2 jaar merkten we het wel hoe laat het was, maar nu vind ik vooral het niet eten zo moeilijk, soms denk ik .....hij doet t zelf, hij gaat vanzelf weer eten, maar hij gaat nu meer op een gespierde spijker lijken....
Dat ie een vieze piemel heeft en een keer een buikwasje nodig heeft, pieperig en voor de lekkere luchten een extra ronde lopen, (ja wij stinken daar ook steeds weer in  ;D), prima maar we zullen hem niet gaan castreren om deze reden...juist daarom nu rustig kijken voor iets homeopatisch oid, kunnen we in het voorjaar er optijd mee starten, want wil dit niet nog een keer. En dan kijken hoe het gaat met of de Hop of Puur geslachtsdrift of Gelsemium
Gebruikersavatar
Door joel
#2994081
ik kan het topic afsluiten...mr eet weer, sinds vrijdag!!!! Toen bijna een hele maaltijd barf en gister ook , alleen zijn pens later dan zn botje, dus dat viel even niet zo lekker vanmorgen, weer aan de dunne natuurlijk, maar nu ook weer alles op  :groupwave2: hoe blij kan je zijn!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door