Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door maartjef
#2990689
Graag zou ik jullie mening willen horen over het volgende
Zara labrador is bijna 4 jaar. Ze heeft een stofmijt allergie waarvoor ze nu 2 jaar desensibilisatie vloeistof krijgt. Haar klachten zijn veel oorontstekingen en opgezette ogen. Huid en vacht ziet er prachtig uit. Gekke is dat ze deze zomer heel veel last heeft van oren, terwijl ze veel buiten is.
Twee weken terug is ze behoorlijk ziek geworden . Diarree, lusteloos en zelfs niet of moeilijk willen eten.  Naveen paar dagen werden haar lippen helemaal opgezet. Naar dierenarts geweest en spuit gehad. Ze dacht aan maagdarm infectie. Ging daarna snel beter.
Alleen wat nu blijft is dat ze buikpijn lijkt te hebben. Met name als ze lege maag heeft, 5 uur in de ochtend begint ze te piepen. We laten haar dan uit en ze begint alleen maar veelvuldig gras te eten. Ik hoor haar buik ook rommelen. Ontlasting is goed.
Weer naar dierenarts geweest. Giardiatest en pancreatitus onderzocht. Uitslag negatief.
Dierenarts denkt aan voedselallergie.

Mijn vraag is is dit logisch, of zijn er nog andere oorzaken en wat is beste manier om te elimineren?
Zara krijgt kvv van verschillende merken.
Ik hoop dat jullie mee willen denken. Al vast bedankt.

Getoet maartje
Door Lizzy
#2991164
Het kan best, dat er een gevoeligheid zit voor iets dat je voert. Het kan ook zijn dat het spijsverteringssysteem om een andere reden niet goed werkt (en misschien is er zelfs wel verband met de allergie). Ik ging hiermee naar een holistisch dierenarts.
Door maartjef
#2991855
Dank je wel Lizzy. Heb een afspraak gemaakt bij any animal. Hoop dat ik er verder mee kom....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door