Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2990827
nichtje van mij heeft sinds 2 weken een frans bulletje... zaterdag s ochtends opgehaald en s avond bij de da- kennelhoest dus een eerste ab kuur....
vorige week nog steeds ziek en weer een kuur erachteraan (tussendoor niet geent!)....
maar..... t gaat nog steeds niet.... hondje is erg sloom(slaapt zo 5 uur achter elkaar), slaapt grootste deel van de dag, niet actief, nog steeds groene snottebellen en een paar x per dag lijkt t wel of ie door zn neus overgeeft? bruinige rommel komt er uit zn neus en dat is zoveel dat ze gelijk aan de schoonmaak kan...
eet en drinkt wel
pupje is niet een echt pupje met alle streken.... staat ook niet eens op als ie alleen is geweest sterker nog word niet eens wakker....
ouders niet getest, die komen van mp....
en ja ik heb dr gewaarschuwd ed. maar toch gedaan en nu heeft ze mega veel spijt....
dinsdag ga ik mee naar de da..... ze ziet t niet meer zitten en is bang dat ze voor altijd een ziekelijk hondje heeft...
ik kan haar geen raad geven wat te doen, maar ze sluit zichzelf helemaal af wat de pup betreft.....
als we dinsdag bij de da zijn..... kunnen we dan vragen voor testen wbt de luchtwegen? hoe heten die testen?
of hebben jullie nog raad?
de 'fokker'  heeft wel gezegd dat ze de pup terug kan geven...
Door renate1985
#2990845
Heeft de da al wel goed naar hart en longen geluisterd?
Als ik lees dat de pup terug mag ben ik bang dat ze bij een broodfokker is geweest.
Ik heb geen idee qua testen maar zal wel voor de zekerheid parvo laten testen.
Door smulpaap
#2990850
Tja dat is waardeloos , maar ja daar kom je idd achter als zo,n hoopje ellende gekocht is .
Ik zou de bevindingen van de d.a denk ik eerst even afwachten
En eventueel een holist op gaan zoeken , mogelijk kan die nog iets betekenen ten aanzien van weerstand en verdere begeleiding
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2990861
ja weet je... ik heb dr gewaarschuwd....maar helaas..... ik vind t toch rot voor haar en de pup...
of t gehemelte dicht is? geen flauw idee
de da heeft vorige week naar longen en hart geluisterd, ik had haar gezegd dat te laten doen
de pup komt hier uit ridderkerk van iem die graag een nestje wilde... eerste nestje dus
ze wachten id dinsdag af....
de 'fokker' is met dr eigen pupje bij sleewijk geweest, die kleine heeft een oogafwijking :-\
Door ChantalKrijn
#2990872
Luchtwegen checken is bij zo'n kleintje nog vrij zinloos. Problemen komen pas later, bij het uitgroeien.
Als ze wit schuim gaan spugen na inspanning is dat een teken dat er iets niet goed zit bij het verhemelte/luchtpijp enz. Ik zou wachten tot ze ongeveer een jaar is.

Dan een luchtwegonderzoek doen als ze twijfelt. Röntgenfoto van een in- en uitademing, met volledige luchtpijp en kop op de foto. Met een licht roesje naar het gehemelte kijken.
Als zulke problemen er zijn ontstaan ze vaak met opgroeien pas, nog niet bij zo'n kleine pup.

Tsja en terugbrengen lijkt me helemaal niet zo'n slechte optie. Ze kan beter doorsparen en een goed geteste/gefokte bull kopen. Bespaart haar later waarschijnlijk veel geld en spijt.

Edit: Heeft het pupje van fokker een cherry eye? En heeft ze zelf 2 pupjes aangehouden?
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op zo 14 sep 2014, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2990879
ik vind t een beetje moeilijk.... ik ga haar niet adviseren de pup terug te brengen maar ik hoop eigenlijk dat ze t wel doet....
zo klein en dan al van die probleempjes..... het beestje tiert gewoon niet... daarbij heeft ze zich afgesloten van de kleine..... misschien hard maar misschien ook zelfbescherming....
en tja de 'fokker' heeft gezegd dat ze hem terug kan brengen... heb dr wel gezegd dat als ze dat van plan is te gaan doen dat ze daar niet te lang mee moet wachten...

kwa oogje ander pupje... geen idee, zal t dr vragen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2990900
ik weet niet wat een bull kost maar ze heeft er 550 voor 'betaald'...
vind t ook vreemd dat er 2 ab kuren gewoon niet aanslaan.... is dit een voorbode van levens lang tobben
Door Lil
#2990904
Klinkt niet goed. Ma heeft ooit een Husky uit Spanje gehad. Groen slijm uit de neus, overgeven door de neus, slijm hoesten. Zeer apathisch. Werd eerst gezegd kennelhoest, maar toen ze drie dagen later stervende was werd ze verdacht van hondenziekte. Niet laten testen, want de autopsie zou heel erg duur zijn.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2990906
ik heb er ook echt geen goed gevoel over......
t is ook nog zo n klein ventje...... ben om half 5 weg gegaan... toen is ie gaan liggen en ligt nog op dezelfde plaats.... kids in huis die heen en weer hobbelen, hun hebben gegeten en blijft gewoon liggen..
Door smulpaap
#2990907
Heel eerlijk ? Ik zou de pup dus terugbrengen . Hoe ""hard "" dat ook is
Ik vrees dat het niet alleen bij dit probleem blijft . Voor 550 euro heb je geen FB pup
Enige tijd geleden hier in de buurt ook zo,n gevalletje MP , een E.B pup die heeft drie weken geleefd
Ook zeer veel problemen t.av de luchtwegen en zo  verzwakt en een hopeloze weerstand
Het laatste spuitje was de enige optie nog

In het ongustigste geval kan ze echt te maken krijgen met
Cherry-Eye
Patella luxatie
Mogelijk blijvende luchtweg ellende
Allergie
En je hoeft er ook niet raar van op te kijken als er straks Demodex gaat komen
En dan hebben we het nog maar niet over ev  blaas en/of nierproblemen
Op dergelijke pups loop je ook financieel helemaal leeg en als het tegenzit overlijd zo,n hond nog veel te jong na veel gesleutel en gedokter
Door fransbulletje
#2990915
Een franse bulldogpup bij een goede fokker betaal je gemiddeld 1500 euro voor dus de prijs van 550 euro zegt genoeg denk ik...
Ze kan de pup beter zo snel mogelijk terugbrengen want dit is vragen om veel ellende.
Klinkt allemaal zo makkelijk, leuk een nestje maar zo werkt het simpelweg niet.
Als ik alles zo lees denk ik dat het hondje flink ziek is  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door