Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2990537
Basco heeft een bult achterop zijn oor.
Het is rood en lijkt wel wildvlees maar ben niet zeker.

Hopelijk is het op de foto een beetje te zien.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Afbeelding

Het heeft de grote van een erwt en het is vergroeid met de huid. Het is niet 1 zachte bult maar lijken allemaal kleine bolletjes die 1 bol vormen.
#2990714
Oké dank je wel, ik dacht dat wratjes meer hard waren ( althans die ik vroeger had).  Dit is echt zacht, je kan het bewegen ( zit vast met een klein huidflapje)  en is donkerrood van kleur.

Een wratje kan geen kwaad toch? Of zou die verwijderd moeten worden?
#2990727
Met bultjes e.d. ga ik toch altijd wel naar de DA. Je weet nooit. En vooral als het plotseling opvalt.
Foto doet me denken aan een gezwelletje dat een pleeghond van ons heeft gehad. Dat was niet kwaadaardig, maar we hebben het wel weg laten halen, omdat het toch steeds groter werd, en de kans op beschadigen, bloeden, e.d. toch aanwezig was.We kregen toen ook definitief duidelijkheid over wel of niet kwaadaardig. En met een klein gezwelletje is de ingreep ook minder heftig.
#2990974
Weet je misschien nog wat dat was en wat ermee gebeurd is?
Kan het misschien ook door krabben komen zo een bult?
Eigenlijk is het niet echt een bult, het voelt als een huidflapje.
Basco heeft door zijn allergieën afgelopen zomer meer jeuk gehad als normaal en 2x een oorontsteking. Nu is de jeuk weer onder controle maar zijn vaste krabplekken zijn achter zijn oren, kin en voorpoten.
Gebruikersavatar
Door nova
#2990980
renate1985 schreef: Weet je misschien nog wat dat was en wat ermee gebeurd is?
Kan het misschien ook door krabben komen zo een bult?
Eigenlijk is het niet echt een bult, het voelt als een huidflapje.
Basco heeft door zijn allergieën afgelopen zomer meer jeuk gehad als normaal en 2x een oorontsteking. Nu is de jeuk weer onder controle maar zijn vaste krabplekken zijn achter zijn oren, kin en voorpoten.
Zou je haar een mail moeten sturen.  ;)

Die hond had eerst  een bultje, later een kratertje toen dat ding weg was. Maar Lizzy had er een home-made  mengseltje  van  meerdere ingrediënten opgesmeerd.
Uiteindelijk is het gat dichtgegroeid
#2991001
nova schreef: Zou je haar een mail moeten sturen.  ;)

Die hond had eerst  een bultje, later een kratertje toen dat ding weg was. Maar Lizzy had er een home-made  mengseltje  van  meerdere ingrediënten opgesmeerd.
Uiteindelijk is het gat dichtgegroeid
Dat zag er zo uit:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 81.60  (ff scrollen voor fotoverslag)

Anders dan het bultje van Ts.

Ziet er zo op het oog uit als een gekke wrat, maar ik liet 'm toch even nakijken. Onze Oesjie had ook een soortgelijk bultje, zag er goedaardig uit, dus niks aan laten doen, maar het groeide en groeide en op een dag zag het er zo uit  :-X :

Afbeelding

Toen ging die ook telkens open en kreeg ze er ook last van, want dat irriteert natuurlijk onder dat oor. Weg laten halen en na laten kijken. Gelukkig goedaardig, maar weg moest die wel. Was gewoon een vies ding. :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door