Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2990548
Hier in de buurt (zeldzaam in Zeeuws Vlaanderen!!!!) komt een nieuwe leverancier van KVV.

*EDIT: blijkt dus 'Natuur en dier' te zijn; wat zelfs mijn alles-eter Ivixi niet eet*

Wat vinden de 'kenners' van de samenstellingen?
Website is nog in de maak.
Hij kan ook aan wildmix, Konijn-paardmix komen; maar dat schijnt niet zo geliefd te zijn.
Morgen krijg ik een prijslijst doorgestuurd.
Ook voor kittens hebben ze een fijner gemalen variant


Verhoudingen:
Eend-rundmix
Ingredienten: spiervlees eend, spiervlees rund, eendenbotten, runderhart (min 10%), runderlong, runderlever, rundernier (runderlever & -nier samen max 3%).
Verhoudingen: spiervlees 60%, bot 20% orgaan 20%



Kip-rundmix
Ingredienten: spiervlees kip, spiervlees rund, kippenbotten, runderpens, runderhart (min 10%), runderlong, runderlever, rundernier (runderlever & -nier samen max 3%).
Verhoudingen: spiervlees 45%, bot 20% orgaan 35% (waarvan 20% pens!)


Kalkoen-paardmix
Ingredienten: kalkoenvlees, paardenvlees, kalkoenbotten, paardenhart, paardenlong, paardenlever.
Verhoudingen: spiervlees 60%, bot 20% orgaan 20%


Kip-rund-lammix
Ingredienten: spiervlees kip, spiervlees rund, kippenbotten, lamspens, schapenvet, runderhart & lamshart (samen min 10%), lamslong, lamslever.
Verhoudingen: spiervlees 60%, bot 20% orgaan 20%


Kip-zalm-runderpensmix
Ingredienten: spiervlees kip,spiervlees zalm, runderpens, kippenbotten, zalmorganen
Verhoudingen: spiervlees 45%, bot 20% orgaan 35% (waarvan 30% pens!)
Note van verkoper:
Deze mix is met name geschikt voor honden. Veel katten lusten geen pens en het taurinegehalte is te laag (bevat geen hart!).
Laatst gewijzigd door tripkippiej op za 13 sep 2014, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#2990556
Die ene met zonder hart is gewoon niet compleet. Zal best genoeg taurine bevatten (dat zit namelijk ook in andere dingen dan hart), maar een hart is een essentieel onderdeel van het menu.
Even globaal gezien vind ik er veel long inzitten. Dat komt op mij over als vulsel. Nog altijd beter dan rijst oid natuurlijk.
Kalkoenbotten vind ik niet geschikt. Ik vrees voor harde splinters. Volgens mij is de eend-rundmix de enige die overblijft die totaal geen pens bevat.

Voor af en toe en afwisseling lijkt het me niet zo dramatisch. Kijk maar of ze het eten.
#2990717
Ik vind net dat in de andere versie's nogal veel hart zit (10%) en te weinig lever.  Minder dan 3%, vind ik toch echt veel te weinig.  Lever en nier samen zou ik minstens 7% willen zien.
Te veel long inderdaad ook, je komt aan zo'n 7%, maar het orgaanpercentage ligt in het geheel redelijk hoog.  Want dit is voor honden, geloof ik aangezien er een pensversie is...
Beetje warrig vind ik wel, die verhoudingen.

PS: lang geleden dat we je hier nog zagen.  Alles goed met de katten?
#2990804
Is inderdaad een tijdje geleden dat ik geweest ben!
Af en toe wel meegelezen maar toen toch terug van barfen afgestapt.
Deels gemakzucht en deels door meer te werken en daarna juist weer door te weinig financien.

Ben toen op een graanvrije brok over gestapt, maar sinds deze week dus een nieuwe dame in huis die vooral versvlees zou eten.
Ze eet erggg graag Bibi; maar dat is een ramp om hier in de buurt te krijgen.
Allemaal ver rijden óf voor giga bedragen moeten bestellen...

Dus kwam  per toeval dus bovenstaande leverancier tegen, maar iemand wees me er al op dat het 'Natuur & dier' was; wat mijn allesetertje Ivixi al niet moest hebben.

Toch nog maar eens i-net afduiken of ik echt niet aan de Bibi kan komen zonder veelste hoge bedragen te bestellen of uren in de auto te gaan zitten...

Overigens worden de kittens hier nog wel steeds (gedeeltelijk) afgespeend op KVV; ze groeien daar heerlijk goed op!
De volwassenen worden ook regelmatig alsnog verwend met kuikens en af en toe een kippennekje of gedroogd kipfilet  :)
#2990831
Heb ook een ultra fijne gemalen Kitten/puppy versie van hun doorgekregen.
Wat vinden we daarvan?
Mist er daar iets in wat aangevuld zou moeten worden voor kittens?
Op 4 weken gaat mn zus aan het versvlees beginnen bij de kleintjes; maar het moet natuurlijk wel een goede compleet voer zijn (zal ook kittenbrokjes bij staan)

Puppy & Kitten
Deze mix bestaat uit vijf dieren: konijn, rund, kip, lam & zalm (vlees: konijn, kip, zalm, lam; bot: konijn, kip, zalm, lam; orgaan: rund en konijn).
Deze mix bestaat ook uit 60% spiervlees, 20% bot en 20% orgaan. Het bevat minimaal 10% hart, zodat er voldoende taurine in de mixen zit.
Door Martine-Tom
#2990995
Degomeat heeft ook Bibi en bezorgd in Belgie :)
Bij mij in de buurt (Goes) zit ook een leverancier, maar geen idee hoever dat is vanaf jou :-[
Verder kan je op de site van Bibi zien waar leveranciers zitten, maar dat zijn er weinig, helaas...
#2991393
tripkippiej schreef: Heb ook een ultra fijne gemalen Kitten/puppy versie van hun doorgekregen.
Wat vinden we daarvan?
Mist er daar iets in wat aangevuld zou moeten worden voor kittens?
Op 4 weken gaat mn zus aan het versvlees beginnen bij de kleintjes; maar het moet natuurlijk wel een goede compleet voer zijn (zal ook kittenbrokjes bij staan)

Puppy & Kitten
Deze mix bestaat uit vijf dieren: konijn, rund, kip, lam & zalm (vlees: konijn, kip, zalm, lam; bot: konijn, kip, zalm, lam; orgaan: rund en konijn).
Deze mix bestaat ook uit 60% spiervlees, 20% bot en 20% orgaan. Het bevat minimaal 10% hart, zodat er voldoende taurine in de mixen zit.
Er zal dan ook wel evenveel long, nier en lever in zitten als in de andere mixen, want dat is toch dezelfde verhoudingen als die andere mixen.
Dan vind ik dat toch te weinig nier en lever hoor, en die long doet niet veel uit. Dat zou ik aan kittens niet echt geven.
Misschien wel als afwisseling, maar ik zou het zeker niet alleen geven.
Als je bij Degomeat kan bestellen, kan je ook gewoon huismerk enkelvoudig kat geven. Vonden ze hier wel lekker...
Het schijnt dat het wel wat hoog in botgehalte zit, dus als je dat zou merken, een beetje spier of kuiken bij kan geven. Hier hadden ze er geen problemen mee.

Het is wel goed een aantal merken af te wisselen, als je kan.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door