Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2990511
Ik heb vorige week op een Duits kookprogramma zo'n geweldig recept voor crackers gezien en inmiddels al vele keren gemaakt. Wilde het jullie niet onthouden:

1 ei
2 eetlepels lijnzaad
2 eetlepels gemalen lijnzaad
2 eetlepels sesamzaad
zout

Alles mengen, even laten wellen. Uitstorten op bakpapier, ander bakpapier erop leggen, rollen tot acceptabele dikte met een deegroller en dan afbakken. Oven 175 graden, 15 minuten bakken. Ik doe vaak nog iets langer om ze echt krokant te krijgen. Je kunt ze prima bewaren in een afgesloten doos en als ze minder knapperig worden laat ik ze gewoon een halve dag op het aanrecht liggen en zijn ze weer zo krokant als ik weet niet wat..... :biggrin2:
#2990521
Ik koop in Duitsland voor heel weinig lijnzaad heel, 500 gram 99 cent en gemalen lijnzaad 250 gram 59 cent. Echt ideaal. Bijkomend voordeel voor mij is dat lijnzaad goed werkt op mijn stoelgang. Ik doe er ook zonnebloempitten en pompoenpitten bij door.
#2990525
Angelique schreef: Die zijn lekker. Als ik linzaadcrackers maak dat deed ik er altijd al sesamzaad bij. Heel en gemalen. Door het beslagje kun je dan nog allerlei andere zaden/pitten mengen.
Precies en ik heb zelf nog nooit crackers gegeten die ik lekkerder vind! Heerlijk met oude kaas.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door