Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ramses1
#2990252
Volgens mij heeft er al eens een topic over gelopen maar ik kan het niet terug vinden.

Mijn honden produceren behoorlijk wat stof in huis. Ik dacht aan een apparaat om de lucht van fijnstofdeeltjes te zuiveren.
Welke hebben jullie en zijn deze ook geluid stil?
Ik bedoel geen luchtverfrisser met geurtjes of zo maar een zuiveraar die de stofdeeltjes wegzuigt en zo de lucht verbeterd.
Door Shanti en co
#2990456
Wij hebben een (oude) venta en een goedkopere maar de venta is en stiller en werkt beter. Je hoort hem wel als je hem hard zet maar ik ben er zo aan gewend dat ik het niet merk.
Mijn ouders kunnen allebei niet goed tegen pollen/bomen/stof maar sinds we de venta hebben hebben ze er veel minder last van. En een vriendin van mij die allergisch is voor katten heeft nauwelijks last van hun als we stofzuigen en dat ding al van tevoren aanzetten. (anders niesen, rode ogen enzo)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2990473
Wij hadden ook een venta toen we de papegaaien nog in de woonkamer hadden. Werkte heel goed. Alleen op parket/laminaat wel iets er onder doen, wij hadden een onwijs smerige plek eronder gekregen op het laminaat.

Die van ons was tweedehands en sneuvelde omstreeks de tijd dat we hierheen verhuisd zijn. Omdat de vogels nu in een aparte kamer wonen, hebben we geen nieuwe meer gekocht.
Door Ramses1
#2990477
Thessa en Shanti schreef: Wij hebben een (oude) venta en een goedkopere maar de venta is en stiller en werkt beter. Je hoort hem wel als je hem hard zet maar ik ben er zo aan gewend dat ik het niet merk.
Mijn ouders kunnen allebei niet goed tegen pollen/bomen/stof maar sinds we de venta hebben hebben ze er veel minder last van. En een vriendin van mij die allergisch is voor katten heeft nauwelijks last van hun als we stofzuigen en dat ding al van tevoren aanzetten. (anders niesen, rode ogen enzo)
Ik ben gelukkig niet allergisch maar de honden produceren zoveel stof :(
Je ziet het stof gewoon door de lucht zweven ondanks dat ik elke dag stof afneem en stofzuig, er lijkt niet tegenaan te werken zijn. Nou wonen we ook op de open vlakte en als ik een deur openzet komt er natuurlijk ook veel extra stof in huis bij veel meer dan in een stad of dorp heb ik het idee?
Ons vorige huis lag ook zo tussen de weilanden maar daar hadden we toch veel minder last van inwaaiend stof.

Werkt zo'n ding echt? Mijn inmiddels overleden schoonvader had longemfyseem en die had een Philips clean airsystem staan.
Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat het ding alleen maar herrie maakte.... :-[
Door Lizzy
#2990737
Ramses1 schreef: Ik ben gelukkig niet allergisch maar de honden produceren zoveel stof :(
Je ziet het stof gewoon door de lucht zweven ondanks dat ik elke dag stof afneem en stofzuig, er lijkt niet tegenaan te werken zijn. Nou wonen we ook op de open vlakte en als ik een deur openzet komt er natuurlijk ook veel extra stof in huis bij veel meer dan in een stad of dorp heb ik het idee?
Ons vorige huis lag ook zo tussen de weilanden maar daar hadden we toch veel minder last van inwaaiend stof.

Werkt zo'n ding echt? Mijn inmiddels overleden schoonvader had longemfyseem en die had een Philips clean airsystem staan.
Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat het ding alleen maar herrie maakte.... :-[
Geinig :-X

Ik dacht dus dat ik de enige was met zoveel stof in huis. En ik dacht al dat het door het spoor komt, waar wij bij in de buurt wonen. Maar het komt hier misschien ook wel door de honden? Ik heb echt zo absurd veel stof in huis, ik word er niet goed van. Ik stofzuig elke dag. En om de dag, dan wacht ik 30 minuten. Dan stof ik alle meubelen, vensterbank, schilderijen, etc. met een vochtige microvezeldoek. En het is niet normaal zoveel stof ik overal van af haal!

Kan het echt door de honden komen joh?
Door Shanti en co
#2990758
Ik denk dat dat wel door de honden kan ja, gister heb ik Shanti met de waterblazer geblazen terwijl ze droog was en naast een hele bende haar kwam er ook best wat stof van haar af.
Door Lil
#2990766
Ik heb dat pas sinds ik Jones in huis heb. Is zeker weten van hem, het is gewoon stof/modder. Als ik hem vaker onder de waterblazer zet, is het binnen ook schoner.
Door Lizzy
#2990866
Erna schreef: Ja!
Ik zeg "herplaatsen", wat jij Erna?! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar zonder dollen, geven honden zoveel stof? En het is ook zwart he, niks lichtgrijs/wit stof, nee, bijna zwart!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2990870
Lizzy schreef: Ik zeg "herplaatsen", wat jij Erna?! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar zonder dollen, geven honden zoveel stof? En het is ook zwart he, niks lichtgrijs/wit stof, nee, bijna zwart!
Het grootste deel van de stof in ons huis zijn huidschilfers. En aangezien honden hun huid ook vernieuwen en dus huidschilfers loslaten, geven ze stof.

Als je wit stof ter compensatie wel, neem een grijze roodstaart  8)
Door karin2
#2990928
JAAAAAAAAAAA komt door de honden  :biggrin2:

Ik ga poetsen bij mensen thuis en waar er huisdieren en/of kids in huis zijn ligt er véééél meer stof .

Bij bejaarde mensen zonder huisdieren , kinderen of kleinkids kan ik bijna geen stof vinden (vraag me wel eens af waarom ik daar moet poetsen  :P )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door