Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Greece
#2989948
Boy heeft groeipijnen, daar ga ik nu even van uit. (Wisselend links, rechts kreupel)
Nu moet dit natuurlijk d.m.v. foto's nog officieel vastgesteld worden maar dan komt denk ik de volgende vraag aan de orde: wat zouden jullie doen als de da voorsteld om ontstekingsremmers en pijnstilling te geven. Is er iets anders, homeopatisch, wat ook kan helpen.
Beweging; alleen maar kleine stukjes uitlaten of vaker per dag kleine stukjes lopen.
Normaliter zou ik Tannetje even contacten maar zij is nog 14 dagen met vakantie.
Nog meer tips.....
Door Lizzy
#2989955
Ik zou zelf samengestelde voeding gaan geven en voorlopig even het menu aan passen:

20% vleesbot
20% groenten
20% spiervlees
30 % pens
10% ander orgaan

Het vlees, spiervlees en orgaanvlees/pens mag niet te vet zijn, dus snijd de allerergste stukken vet weg. Het gaat niet alleen om Ca maar ook om Kcal.

Verder visolie erbij geven om de ontstekingsverschijnselen te remmen. Ik denk eigenlijk ook dat kurkuma hier best iets nuttigs zou kunnen betekenen :g:. En verder zijn er wel homeopathische middelen. Die staan in het boek van Atjo Westerhuis beschreven en die heb ik nou net niet bij de hand op het moment.....
Door Greece
#2989957
Ik zit met het probleem dat ik met de voeding niet zo veel kanten uit kan. Hij wordt n.l. behandeld voor lekkende darm syndroom en krijgt op dit moment geen vers.
Visolie zou kunnen maar welke? Gewoon maar even bij de Tuinen kijken en met borage-olie? En kurkuma maar hoe/wat... :-[
Door Lizzy
#2989962
Rosalie schreef: Ik zit met het probleem dat ik met de voeding niet zo veel kanten uit kan. Hij wordt n.l. behandeld voor lekkende darm syndroom en krijgt op dit moment geen vers.
Visolie zou kunnen maar welke? Gewoon maar even bij de Tuinen kijken en met borage-olie? En kurkuma maar hoe/wat... :-[
Visolie zonder borage olie of andere plantaardige olieen!

Ik weet niet of je kurkuma moet geven nu hij behandeld wordt voor zijn darmen... dat zou je echt in overleg met je DA moeten doen (Tannetje).
Door Gittje
#2990128
Igor heeft tot op een leeftijd van 18 maanden last gehad van groeipijnen. Hij heeft lang Primeval Puppy Gelatinaat gekregen en gedoseerde beweging, waarbij z'n favoriet tijdverdrijf (lopen achter z'n bal) aan banden werden gelegd.

Toen hij de smaak van het zwemmen ontdekte, was het probleem opgelost: de tennisbal wordt met een ballenwerper in het water gegooid en Igor doet aan "aquatraining"  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door