Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#2986748
2 van mijn meiden zijn dol op de stukken hertengewei die ik koop in de dieren winkel.
Nu gaan ze daar soms best vlot door, willen natuurlijk altijd hetzelfde stuk die ze dus om en om op knagen.

Ik vind het alleen best dure krengen dus dacht ik. Kan ik niet gewoon hele gewei stammen kopen en er zelf met de slijptol mooie stukken van maken in teckel formaat.

Maar. Kan dat ook zo maar? Of denk ik te simpel.
Heeft iemand het hier wel eens gedaan?

En kunnen ree geweitjes ook vraag ik me af.

Dacht voor ik op zoek ga hier maar eens kijken, maar de zoekfunktie hielp me niet.
Gebruikersavatar
Door moppie
#2987437
Kan allemaal. Hier in de buurt is iemand met damherten die elk jaar de geweien laat verwijderen.
Zijn ze ook gek op en vind ik iets minder hard.
Ik heb ook al gelezen over tanden stukbijten en let er hier dan ook op dat ze echt knagen wat ze tot nu toe wel doen.
#2987503
Ik heb het idee dat gewei harder is dan bijv een kalfsbot (schouder)...zo er aan voelend en drukkend, lijkt kalfsbot meer mee te geven...ik heb twee stukjes gewei gekocht bij de DW, om uit te proberen, maar helemaal gerust ben ik er niet op.
#2987814
Bandit is ook gek op gewei-stukjes. Toen ik bij de dierenarts was voor controle heb ik gevraagd naar tandbreuk door gewei-en. Ik had er ook een artikel over gelezen. Maar de dierenarts wist er niks vanaf. Ze heeft nog nooit een hond met een afgebroken tand gehad door het knagen op een gewei. Misschien valt het best wel mee.

Is het ook niet leuk om ze een half gewei te geven of zo? Misschien hebben ze dan wel nóg meer lol? Kunnen ze wegslepen en met z'n alle tegelijk knagen.  :D
Gebruikersavatar
Door Hope
#2989120
Ik heb er ook een artikel over gelezen.

De geweien uit de DW, zouden die nog gerookt worden ofzo? Die van ons is ook wel erg hard.. 
Ik heb sinds het artikel ook mijn twijfels, maar als ik dan op de link klik naar 'veilig snoepen' en ik zie dentasticks op de lijst staan krijg ik ook zo mijn twijfels.
Gebruikersavatar
Door winni
#2989261
Ik heb vorig of eervorig jaar een gewei besteld bij SarahS. Die lijkt wel van steen. Volgens mij is ie ook versteend. Het enige wat er gebeurd is dat er steeds een héél klein beetje merg uit het midden geschraapt wordt. Dan pak ik maar weer eens de ijzerzaag en zaag met véél moeite een paar cm van het gewei af en is ie weer als 'nieuw'. Als ze echt op dit gewei zou kauwen, breken al haar tanden vrees ik. Ik was in de veronderstelling dat alle geweien 'versteend' waren?
Maar ja, als er honden zijn die er vrij snel doorheen zijn, zal dit dan niet.
Gebruikersavatar
Door moppie
#2989360
winni schreef: Ik heb vorig of eervorig jaar een gewei besteld bij SarahS. Die lijkt wel van steen. Volgens mij is ie ook versteend. Het enige wat er gebeurd is dat er steeds een héél klein beetje merg uit het midden geschraapt wordt. Dan pak ik maar weer eens de ijzerzaag en zaag met véél moeite een paar cm van het gewei af en is ie weer als 'nieuw'. Als ze echt op dit gewei zou kauwen, breken al haar tanden vrees ik. Ik was in de veronderstelling dat alle geweien 'versteend' waren?
Maar ja, als er honden zijn die er vrij snel doorheen zijn, zal dit dan niet.
Niet meer bijzagen, het is juist dit merg wat de honden heerlijk vinden. Het is juist de bedoeling dat ze er lekker lang mee doen, alleen zorgen dat ze schrapen en niet bijten. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door