Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2989147
Ik ben best fanatiek aan het sporten: hardlopen, bootcampen en gister een proefles crossfit gedaan (ja lekker ga ik doen)
Nu hoor, zie en lees je regelmatig dat je na het sporten aan de eiwitten moet, nu eet ik meestal na het sporten dus krijg al veel binnen (denk ik)
Maar als ik wel extra eiwit zou willen, welke is dan aan te raden???
Door sella
#2989202
@Pauline, neem jij eiwitpoeder omdat je een hoop dingen niet kan eten of doe je dat omdat je anders domweg niet genoeg binnenkrijgt qua hoeveelheden?
Ik merk nu sinds ik geen tarwe meer eet, ik met alles na een paar happen vol zit, of ik nu 2 keer per dag eet of 4 keer per dag.
Ik voel me verder prima, behalve enorme spierpijn. En dan zou ik me kunnen voorstellen dat ik tekort eiwitten binnenkrijg.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2989210
Bodybuilders gebruiken ook wel eiwitshakes en/of eiwitpillen om spieren te kweken. Vriendje heeft het ook een tijdje gebruikt toen hij fanatiek met zijn neef ging bankdrukken  ;D

Zelf drink ik tijdens het sporten isostar (poeder dat je oplost in water) maar geen idee of daar nou ook eiwitten in zitten en of dat in een paleo dieet zou passen. Weet wel uit eigen ervaring dat ik dan net een stukje langer door kan sporten en dat ik minder dorst krijg omdat het water beter wordt opgenomen door het lichaam ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2989217
sella schreef: @Pauline, neem jij eiwitpoeder omdat je een hoop dingen niet kan eten of doe je dat omdat je anders domweg niet genoeg binnenkrijgt qua hoeveelheden?
Ik merk nu sinds ik geen tarwe meer eet, ik met alles na een paar happen vol zit, of ik nu 2 keer per dag eet of 4 keer per dag.
Ik voel me verder prima, behalve enorme spierpijn. En dan zou ik me kunnen voorstellen dat ik tekort eiwitten binnenkrijg.
Nee ik gebruik het niet meer. Ik eet echt genoeg voedingsmiddelen om aan mijn eiwitten te komen en wandel en aansluitend sport met een lege maag. Als ik voor de tijd eet, komt het er zo weer uit. Ik heb ook geen grote eetlust, maar ik zorg altijd dat ik zo'n 300-500 (ergens daartussen) gram groentes binnenkrijg op een dag. En dan zowel gekookt als rauw.

Edit: en ik eet nog altijd graag bij tijd en wijle wel iets met KH en dan vooral desembrood van de warme bakker..... ;)
#2989230
Borke schreef: Niet een direct antwoord op je vraag, maar misschien vind je dit interessant:
informatie over paleo en topsport:
https://biovion.files.wordpress.com/201 ... psport.pdf
Zeker interessant, was dit een lezing?
Is zo wat lastig te ontcijferen maar eiwitten heeft een sporter dus zeker wel extra nodig.
Denk wel dat ik al een heel eind kom omdat ik nuchter sport en daarna ga eten.
Aangevuld met een groene smoothie elke dag.
Door Borke
#2989237
petramarcel schreef: Zeker interessant, was dit een lezing?
Is zo wat lastig te ontcijferen maar eiwitten heeft een sporter dus zeker wel extra nodig.
Denk wel dat ik al een heel eind kom omdat ik nuchter sport en daarna ga eten.
Aangevuld met een groene smoothie elke dag.
Ik volg het Metabolic Balance programma en wordt daarbij begeleid door een orthomoleculair therapeut/PNI therapeut.
Mijn doel is gezondheid (en in mijn geval dus ook 9 kg afvallen).
Bij dat programma kan je uit meerdere coaches kiezen en derhalve heb ik hun websites uitgespit en zo vond ik deze informatie.
De man is zelf fanatiek wielrenner, onderstaand zijn site:

http://health.biovion.nl

Ik denk dat hij je prima advies kan geven.
#2989446
Dit topic komt als geroepen!  :)

Gisteren even gewogen op de sportschool. Daar hebben ze zo'n weegschaal die ook vetpercentage meet, spiermassa, etc. Opzich blij met alle resultaten die ik geboekt heb!  :) Maarrrr.... Mijn spiermassa is dus met 2.9 kg naar beneden gegaan.... Daar ben ik iets minder blij mee.  :( Ik sport 3 keer per week vrij intensief en het lukt me ook om me aan het eetschema te houden. In overleg met één van mijn ex-coaches (heb een programma gevolgd) ga ik mijn voedingsschema omgooien. Meer kcal, minder koolhydraten en meer eiwitten. Dus ik aan de stoei met de voedingsapp en alles opnieuw ingevuld... Maar het lukt me niet om aan de hoeveelheid eiwitten te komen die ik nodig heb, kom minstens 40 gr. per dag tekort als ik heel erg mijn best doe. Ik lust geen boter, geen kaas, eieren en vis en het zal wellicht daar wel aan liggen.... Anyway.... Nu is mijn gedachte om whey poeder te gaan proberen, maar het heeft voor mij nogal een drempel. Ik heb van die body-builders associaties erbij. Wat denken jullie? Verstandig plan? En hebben jullie ervaring met whey poeder/eiwitpoeder? Ik wil het liefste zo min mogelijke chemische zooi erin zeg maar. Iemand tips, ideeën of suggesties?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2989453
Die bodybuild gedachtes bij 2 van die shakejes per dag hoeft echt niet hoor. Als je wilt bodybuilden moet er wel wat meer veranderen dan 2 extra eiwitinnames per dag.
Overigens heeft dat niet direct met spieren kweken te maken maar met spierherstel. Al je zwaar sport (en dan bedoel ik niet per se duurloop maar krachttraining, wat je dus bij crossfit ook doet) dan gaan er cellen kapot en die herstellen zich vervolgens weer en worden op die manier sterker. Die shakes zorgen ervoor dat je better/sneller hersteld. Dus het heeft zeker nut na trainen hoor.

@Malamoods, ik weet niet wat je doet op de sportschool, maar met conditietraining (fietsen, roeien, hardlopen) ga je niet veel extra spiermassa creëren. Als je krachtraining gaat doen (en dat hoeft echt niet alleen met halsters) dan ga je spiermassa aanmaken.
#2989454
Hylos schreef: Die bodybuild gedachtes bij 2 van die shakejes per dag hoeft echt niet hoor. Als je wilt bodybuilden moet er wel wat meer veranderen dan 2 extra eiwitinnames per dag.
Overigens heeft dat niet direct met spieren kweken te maken maar met spierherstel. Al je zwaar sport (en dan bedoel ik niet per se duurloop maar krachttraining, wat je dus bij crossfit ook doet) dan gaan er cellen kapot en die herstellen zich vervolgens weer en worden op die manier sterker. Die shakes zorgen ervoor dat je better/sneller hersteld. Dus het heeft zeker nut na trainen hoor.

@Malamoods, ik weet niet wat je doet op de sportschool, maar met conditietraining (fietsen, roeien, hardlopen) ga je niet veel extra spiermassa creëren. Als je krachtraining gaat doen (en dat hoeft echt niet alleen met halsters) dan ga je spiermassa aanmaken.
Ik train 3 keer per week op de sportschool. Voornamelijk krachttraining. Eigenlijk (bijna) alles op basis van HIIT (High Intensity Interval Training). Oefeningen zijn met gewichten (zandzakken, kettlebells, trx, fitnessballen, etc.) en gewoon met eigen lichaamsgewicht. Dingen die ik o.a. doe zijn: push ups, plank-varianten, squats, allerlei duw- en trekoefeningen, mountainclimbers, crunches, etc. Daarnaast sta ik graag op de crosstrainer, maar ook dat doe ik met intervaltraining en dat is maar 'n heeeeeel klein onderdeel van de training.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door