Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2988551
Vanmorgen toen ik beneden kwam hoorde ik al van manlief dat Kay anders deed dan anders, wat slomer ... Maar gister erg lang gewandeld en veel indrukken voor hem (hij heeft gespeeld met 2 herders waar hij normaliter erg bang voor is, dus dat was cool!) dus wij dachten dat die gewoon nog wat moe was.

Nu ben ik vandaag thuis aan het werk, en Kay heeft inmiddels al 4x zijn eten eruit gegooid en at het erna weer op  ::)
Bij de 4e keer heb ik hem dat echter verboden, en heb ik het opgeruimd en weggegooid

Het was geen vreemd/ander voer dan normaal, gewoon konijnenbouten, paardenspiervlees, haasorgaan en een klein filet van de kip die wij gister teveel hadden (rauw uiteraard!)

Wel heb ik gisteravond nieuwe Kurkuma pasta gemaakt conform het recept -> Kay kreeg al ruim een week Kurkuma, maar de 1e keer lagen mijn verhoudingen heel anders (veel meer kokosolie dan Kurkuma/peper)
Kan het zijn dat Kay nu heel heftig op de Kurkuma pasta volgens het recept reageert ? Of zou dat gewoon toeval zijn en zal die gewoon een virusje hebben opgelopen

Hou hem vandaag verder even goed in de gaten en laat hem goed drinken (en even geen eten meer vandaag) en dan hopen dat die opknapt
Wel vraag ik me af of ik hem morgen weer die Kurkuma pasta moet geven, of die even moet skippen en in het weekend bv nog een poging doen als ik kan opletten of hij dit ook weer opgeeft ?
Laatst gewijzigd door Monique77 op wo 10 sep 2014, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#2988586
dien schreef: Het kan ook zijn dat je teveel zwarte peper door de kurkuma hebt gedaan dat had ik nml de eerste keer met de pasta!
Daar werd mijn hond misselijk van.
Dat zou wel eens een goede kunnen zijn !!
Ik geef Daan deze pasta (die reageert er nl niet op) en bij de volgende ronde doe ik er wat minder peper in en dan ga ik het Kay ook weer geven.
Tot die tijd laat ik Kay even met rust met de Kurkuma  :)

Vanaf het moment dat ik Kay zijn eten niet meer heb laten opeten is het rustig, dus ik hoop dat dat het was !

Thnx allebei voor de reactie !

Edit, hij zit duidelijk niet goed in zijn vel, buiten loopt die alsof die totaal niet wil, en binnen slaapt die alleen maar  :-\
Laatst gewijzigd door Monique77 op di 09 sep 2014, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#2988855
Kay heeft niets vreemds gegeten dus dat kan het niet zijn. Hij spuugt niet meer en zie hem ook niet meer met zijn buik samen knijpen dus het lijkt beter te gaan.

Morgen geven we hem een lichte maaltijd van kalkoen spiervlees en als dat goed gaat gaan we langzaam weer botten toevoegen. Even rust in die maag/darmen en hopen dat hij morgen weer fit is want hij slaapt echt nog heel veel.
#2989212
Vanmorgen heeft hij een halve hoeveelheid spiervlees gehad en dat is erin gebleven ! Straks krijgt hij portie 2

Alleen was Daan nu vanmorgen aan het spugen, heel zijn maaltijd eruit en niet meer opeten want dat is vies volgens Daan  ::)
Dus ik denk idd ook aan een virusje wat Daan van Kay heeft overgenomen, dus beide bouwen we even rustig op deze week en blijft dat goed gaan proberen we weer de Kurkuma toe te voegen (denk nl nog steeds dat 2 theelepels peper teveel is voor mijn honden in de pasta)
#2989274
En net weer een hele lading met (ik denk) een stuk pens van maandag ? Weet niet of dat nog kan op woensdag ?

Het stonk enorm en leek alsof het al even in de maag zat.

Morgenochtend blijf ik thuis om zeker te weten of het binnen blijft maar zit wel in twijfel wat ik hem het beste kan geven.... kvv, pens, gekookte kipfilet ?

Mijn honden spugen eigenlijk nooit (soms gooien ze wel iets eruit maar dat eten ze op en blijft binnen en dat gebeurd al zelden) dus wat nu ? Ik weet het niet meer ....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door