Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door S
#2988089
En daar ben ik best een beetje zenuwachtig voor!  :biggrin2:

Op 23 april vorig jaar heb ik een ongelukje gehad met mijn paard waar ik een zeer ernstig geplette en gekneusde enkel aan overhield met maandenlange gevoelloosheid op bepaalde plekken. Net door die gevoelloosheid en door mijn onwetendheid/luiheid ben ik toen niet naar de voorgeschreven kine-sessies geweest met alle gevolgens vandien. Om een lang verhaal kort te maken sukkel ik nog steeds met mijn enkels,. Nu zelfs meer met de goede enkel aangezien ik die onbewust maandenlang overbelast heb door verkeerd te gaan. Door die nu weer te ontlasten, krijg ik opnieuw meer last van de slechte enkel enz enz enz. De pijn trekt inmiddels met momenten tot in mijn kniegewrichten, dus tijd voor actie!

Vanavond ga ik dus voor de allereerste keer naar de acupuntuur, in de hoop dat zij me kan helpen.

Heeft iemand ervaring met acupunctuur? Namen de klachten na een behandeling kort toe? Of voelde je niet echt verandering? Hoe vaak moesten jullie gaan om van de klachten af te zijn?
#2988093
Ik heb alleen ervaring met Joep en acupunctuur, telt dat ook?  :P

Ik merk bij hem wel dat hij na een behandeling duidelijk bij moet komen, 24 uur of zo. Hij slaapt dan nog meer als anders en is niet vooruit te branden. Joep is inmiddels 9x geweest en er zullen nog wel wat behandelingen volgen.
#2988206
Mijn moeder heeft het gehad voor allergie wanneer ze compleet vol zat. Na een behandeling kon ze weer vrij ademen en had ze een stuk minder last van de allergie dus die merkte gelijk verschil. Maar dat is natuurlijk wel ander soort aandoening ;)
#2988690
Ik ga naar acupunctuur vanwege slaapproblemen. En ik reageer vaak bizar sterk. Soms zet hij 1 naaldje en dan begin ik onmiddellijk te zweten als een otter, of soms heb ik het gevoel dat mijn ene been zo zwaar wordt dat hij dwars door de bank heen dreigt te zakken. Toen ik Lyme had gehad werd ik een paar keer heel ziek direct na de behandelijk, misselijk en maag-darmklachten.

Ik heb een acupuncturist waar je ook nog eens heel fijn mee kunt praten (soms slap ouwehoeren en soms heeeeeel zwaar) en dat vind ik ook wel heel erg prettig.
Gebruikersavatar
Door S
#2988700
Nou, het is mij een beetje tegen gevallen.  :-X

In de zin van dat het best wel pijnlijk was. Natuurlijk zit ze wel te prikken rond gewrichten, misschien vandaar? Het prikken zelf deed geen pijn, maar eens ze in het 'knoopje' kwam: auw auw! In ieder geval: ik was netjes gedouched en ge-deodorant alvorens ik naar haar ging en ik kwam met echte okselvijvers terug buiten haha!!!

Maar ik voelde wel degelijk dingen in mijn lijf gebeuren terwijl ze bezig was, dus ik ga volgende week nog eens proberen. Ik voelde mijn been net als jou erg zwaar worden, een opmerkelijk verschil tegenover mijn andere been waar ook enkele naaldjes in staken! En soms werd een puntje erg lastig en dan deed ze iets en was het beter, dit was voornamelijk toen ze de laser gebruikte. Maar het gekste gevoel was toen de naaldjes er weer uit gingen. Ik voelde echt binnenin mijn been baantjes open ploffen (klinkt vast heel stom?). En vooral omwille van dat laatste ga ik volgende week -met een bang hartje- toch maar terug...

Tot een uur na de behandeling heb ik wat ongemak gevoeld aan mijn enkel, maar daarna was het voorbij. Ik ben benieuwd...
#2988723
Pauline schreef: Ik heb alleen ervaring met Joep en acupunctuur, telt dat ook?  :P

Ik merk bij hem wel dat hij na een behandeling duidelijk bij moet komen, 24 uur of zo. Hij slaapt dan nog meer als anders en is niet vooruit te branden. Joep is inmiddels 9x geweest en er zullen nog wel wat behandelingen volgen.
Sunday had dat ook na acupunctuur. Ik legde hem thuis op de bank en hij lag de rest van de avond zo enorm te slapen. Hij tilde zijn kop zelfs nog niet eens op. Echt doodmoe was hij daarvan.
#2988801
S schreef: Van vermoeidheid, of de nood om te bekomen heb ik overigens niets gemerkt. En dat heb ik normaal gezien nogal snel.
Toch zou ik me erna heel rustig houden en even rusten, dan slaat het beter aan zei mijn acupuncturist.
#2989001
mijn hond viel in slaap op de behandeltafel.

Ik heb vorige week de eerste behandeling gehad voor problemen met een pees in mijn schouder. ik had daarna iets meer last, maar hij heeft eerst gezocht waar het probleem zat en op de pees gedrukt, dus misschien dat het daar door komt. Jaren geleden (jaren 90) heb ik acupunctuur tegen spit gehad en dat hielp heel snel (1 of 2 behandelingen en het was over) en eind jaren 90 tegen de verlamming van bel. Meerdere behandelingen waarvan 1 naald in mijn schedel en die deed behoorlijk pijn. Het is er wel mee over gegaan. Vorige week werd er stroom op gezet, maar meer dan een beetje trillen voelde ik niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door