Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#2988164
Mogen katten chlorella en zo ja hoeveel ongeveer?
Mijn buurman gaf ze gister eigenlijk als grapje beiden een pil en ze vinden het zoooo lekker, even zitten lezen en wat ik lees vind ik best interessant, met name voor Doki.
En als ze het dan toch zo makkelijk eten, waarom niet  :)
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#2988167
Ik ben ook benieuwd, de algen 'snoepjes' voor mijn aquariumvissen willen de katten ook altijd van snoepen hier. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#2988285
Er was iets met sommige algen. Die zijn niet goed voor kattennieren. Nou weet ik alleen niet meer hoe dat zit met chlorella (resterende blijvende zwangerschapsdementie).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2989442
Ik denk dat je zowiezo op moet letten met het zoutgehalte. En ik vermoed dat dat nogal hoog ligt (misschien eten ze het daarom zo graag).  Katten kunnen niet veel zout aan met hun nieren.
Bij Doki is dat natuurlijk altijd een afweging...  :-\

Ik weet verder niets van algen bij katten, maar ik kan volgen dat het los van het zoutgehalte wel iets nuttigs kan betekenen.  Net zoals een klein beetje groenten voeren.  Ook bij algen gaat het hem om de chlorofyl en sporenelementen, maar dan wel extra geconcentreerd.
Door Martine-Tom
#2989469
Hmm daar heb je een valide punt...
Voor nu hou ik het er dan maar op dat ik het iig niet structureel ga voeren. Kijken of ik er toch nog meer over kan vinden....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2989898
Ah ok.
Zie je, voor de rest weet ik er weer niets van af...  ::)  :P

Ik ga me er bij gelegenheid ook eens verder in verdiepen.
Als je er interessante links over vind, plaats je die hier dan?  Zodat we allemaal wat uit kunnen leren?
Door Anneloog
#2991383
Hier een kat die echt gek is op chlorella wat ik soms aan mijn aquarium bewoners geef,  maar ook zeker op algen die ik uit de vijver haal mijn andere kat kijkt er niet naar om.
Kleine leo zoals ik hem nog steeds noem al is ie niet meer klein weet altijd precies wanneer ik weer vijver onderhoud pleeg en is er dan bij om het stokje met algen schoon te schrapen met zijn nagels en zit daarna knorrend op de draadalgen te knabbelen.
Ik merk niks aan zijn ontlasting dus laat hem die zoetwater draadalgen gewoon opeten, hij overeet zich er gelukkig niet mee en eet zeker al 3 jaar wekelijks een portie draadalg vers uit de vijver gevist.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door