Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door S
#2988067
Ik heb nu voor de 2e keer geit besteld. De eerste keer van Naturis, en nu van Degomeat.
De eerste geit was heel rood en bloederig en werd wel opgegeten. Maar dit keer ziet de geit er uit als eend, licht van kleur en vrij 'droog'.
Mijn pup heeft -het kan toeval zijn- ook al 2x moeten overgeven nadat hij deze geit heeft gegeten.

Ziet geit er bij jullie normaal ook rood en bloederig uit? Want dan zou het best wel kunnen dat er met deze rol iets mis is natuurlijk... Het ruikt echter niet raar, dat dan weer wel. Ik vind het toch maar vreemd; zo'n ontzettend verschil in kleur en textuur en dan het feit dat hij 2 verschillende keren moest overgeven nadat hij het gegeten heeft.

Inmiddels ligt de boel wel in de vuilbak want hij liep er met een heeele grote boog omheen...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2988263
Als ik geitenvlees heb is dat altijd diep rood vlees. Niet zo donker als wild. De eend (tam) is ook vrij donker. Als het licht van kleur is denk ik aan veel vet oid, wat ook het kotsen kan verklaren.
Door Lizzy
#2988270
Ik heb altijd geit van het Islam Centrum. En dat is diep donker rood vlees. Het is niet bloederig, gewoon mooi vers spiervlees.

Deze kleur (dit is met bot, maar denk het bot weg):

Afbeelding
#2992067
Als geit wat vriesbrand kent, wordt het wel heel snel licht van kleur. 
Heb ik deze week gemerkt...  ::)  :-[

Ik kon bijna niet geloven dat het werkelijk geit was (lam wilde ik nog geloven), maarja,  er stond geit op de zak (en dat heb ik er zelf op geschreven, dus het was wel degelijk geituitzicht en geur toen het erin ging).  :-[

Long wordt toch ook alleen maar bleek na vriesbrand?
De long die ik al gehad heb, is toch steeds mooi rood-roze.  Vrij opvallend zelfs, want die stukjes vallen altijd op in de kvv die ik zelf maal als ik er long in stop.

Vet lijkt mij ook het meest logische hoor. Geit is een erg vette diersoort, en in kvv draaien ze altijd iets mindere kwaliteit vlees.  Dat is bij geit dus als heel snel erg vetrijk.  Vet eten kan erg zwaar op de maag vallen en dat kan tot overgeven leiden, en vele honden eten het wel, maar erg lekker (en gezond) is dat natuurlijk niet.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 17 sep 2014, 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door S
#2993038
[quote="pearlsofpassion"]
Als geit wat vriesbrand kent, wordt het wel heel snel licht van kleur.[/quote] Say what?  ???
Die van mijn moeder had hetzelfde, dus volgens mij ligt het gewoon aan degomeat. Achja, die variant bestel ik in elk geval niet meer, viel echt niet in de smaak.
Door Skyline
#2993112
Vriesbrand, ook derdegraadsbevriezing genoemd, ontstaat door uitdroging van de oppervlaktelaag van een diepvriesproduct. Het is te herkennen aan een witte of bruinrode verkleuring van het productoppervlak.
Oorzaken kunnen zijn: een niet dichte of gebrekkige verpakking of sterk schommelende bewaartemperaturen. De uitgedroogde oppervlaktelaag neemt bij het ontdooien en klaarmaken amper water op. In plaats daarvan is ze taai of leerachtig. Vriesbrand leidt tot kwaliteits- en smaakverlies. Het kan de gezondheid echter niet schaden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door