Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tumtum
#2986197
Hallo allemaal,
Het gaat heel goed met Fasco sinds jullie mij op het goede spoor gezet hebben. Meer bot, weg diarree.
Ik ben nu ook bezig met andere diersoorten, dat gaat tot nu toe goed. Nu wilde ik ook vis gaan geven. Ik heb hier geen verse haring, vandaar mijn vraag: kan gerookte haring ook? Ik meen dat vis telt voor vlees plus bot, hoef ik dan geen vleesbot bij te geven? En gef ik alleen vis, of meng ik dat in het begin met wat vlees? Graag jullie advies.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2986212
Het bot/graat in een haring is verwaarloosbaar, dus die zou ik niet van je botpercentage aftrekken. Gerookte haring bevat wellicht helemaal geen graat meer. Voor een keertje is gerookt niet zo'n ramp, maar ook bij vis verdient rauw de voorkeur.
Door Annemarie Rijnveld
#2986219
ehm, ik heb Yuma eens een gerookte haring gegeven, niet wetende dat het licht gerookt was en licht gezouten.....met als gevolg dat zij liters water heeft gedronken...de tweede keer heeft deze haring gezorgd voor een hele avond spugen spugen spugen en toen ging mij pas een lichtje branden :(
Gebruikersavatar
Door pike
#2987766
Volgens mij is alle gerookte vis (en vlees ook trouwens) flink gezout. Ik zou er dus mee oppassen. Een klein stukje kan geen kwaad maar een hele maaltijd lijkt me niet zo goed.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2988116
Een gerookte haring kun je het beste eerst even afspoelen onder de kraan om zoutvergiftiging te voorkomen.  :) Daarna kun je hem wel geven, maar rauw verdiend de voorkeur.
Sommige vishandels verkopen nog panharing, deze is niet gezouten. Het word echter wel steeds moeilijk om aan echte panharingen te komen. :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#2988246
Els&Flow schreef: Een gerookte haring kun je het beste eerst even afspoelen onder de kraan om zoutvergiftiging te voorkomen.  :) Daarna kun je hem wel geven, maar rauw verdiend de voorkeur.
Sommige vishandels verkopen nog panharing, deze is niet gezouten. Het word echter wel steeds moeilijk om aan echte panharingen te komen. :-\
Daarmee raak je nooit het zout kwijt, het trekt helemaal in de vis.
Door tumtum
#2988863
Dag allemaal,
Na jullie berichten heb ik afgezien van die gerookte haring. Ik heb op de markt verse sardientjes gekocht, en daarvan heeft Fasco de eerste inmiddels met veel smaak naar binnen gewerkt.
Volgende keer krijgt hij er twee...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door