Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door indrangelo
#2987817
goede dag net als iedere honden liefhebber wil ik het beste voor mijn honden
nu wil ik ze graag zalmolie geven bij hun voer
maar wat is nou het beste?

als ik op internet ga zoeken kom ik er wel honderden tegen, allemaal zeggen natuurlijk het beste en puurste te hebben. maar welke is het nou echt??
Gebruikersavatar
Door S
#2988075
Als je de mogelijkheid hebt, kan je beter visolie geven ipv zalmolie. 
Qua merken kan ik niets aanbevelen omdat ik er zelf nog niet echt ervaring met heb.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2988115
Voor mij is de beste visolie verse vis. Als dat geen optie is is Doils de eerste keus en Royal Green de 2e keus. Ik geef geen zalmolie ivm het feit dat de meeste zalm kweekzalm is waardoor ze antibiotica krijgen toegediend. Visolie is imo schoner en dus beter.
Gebruikersavatar
Door S
#2988125
Hmm, dus eigenlijk is visolie overbodig als de hond elke week een volledige vis krijgt?
Weer wat bijgeleerd...
Door Lizzy
#2988129
S schreef: Hmm, dus eigenlijk is visolie overbodig als de hond elke week een volledige vis krijgt?
Weer wat bijgeleerd...
Nee, dat kun je toch zo ook weer niet zeggen... Het hangt af van de gezondheid van je hond. Honden met nier of huidproblemen kunnen wel degelijk gebaad zijn bij visolie. En als je heel veel bio-industrie-plof-dieren geeft en geen groenten/algen/wild/biologisch, kunnen je honden ook wel degelijk gebaad zijn bij visolie. Je moet naar het totaalpakket kijken om te zien hoe het gesteld is met de behoefte van je hond en hoe het gesteld is met de omega 3:6 verhouding in je menu.
Door Lizzy
#2988131
indrangelo schreef: goede dag net als iedere honden liefhebber wil ik het beste voor mijn honden
nu wil ik ze graag zalmolie geven bij hun voer
maar wat is nou het beste?

als ik op internet ga zoeken kom ik er wel honderden tegen, allemaal zeggen natuurlijk het beste en puurste te hebben. maar welke is het nou echt??
Zalmolie komt in de regel van gekweekte vis. Ik zou daar van uit de buurt blijven. Ik zou een goede visolie kiezen ala kwaliteit Solgar bijv. Tenminste, als je van mening bent dat je hond uberhaupt visolie nodig heeft.
Door MDO
#3024818
Hoi,

Kwam dit stuk tegen met de zoekfunctie naar visolie....

Lizzy je schrijft dat je Solgar visolie zou adviseren, als je vind dat je hond visolie nodig heeft....

Wanneer adviseer jij visolie? Alleen bij huid en nierproblemen? Wij voeren CB natuur afgewisseld met andere merken kvv.(Naturis, haaksbarf, Darf, Alaska).

Benieuwd naar je advies...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door