Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2987630
Misschien dat een ander er wat aan heeft.

Ik slaap al maanden slecht, word half de nacht wakker, voel me gebroken en als ik opsta ben ik nooit uitgerust. Duurt uren voor ik wakker ben, kon me niet tot huishouden zetten enz.
Vorige week bleef er een vriendin logeren die opmerkte dat er weinig zuurstof boven was...geen idee wat ik me daarvan moest voorstellen, ik heb kiepramen en Doki kan het niet laten om erin te klimmen als ze op klapstand staan dus zolang ik Doki heb zitten ze al dicht, het rooster is wel open.
Ben al tijden aan het puzzelen hoe ik het kan verzinnen dat de ramen toch open kunnen, en nu had ze een briljant idee, een blokje in het kozijn getimmerd waardoor het raam op een halve kiep kan en Doki er niet tussen past.
En het verschil is zoooo groot!
Vannacht werd ik rond half 6 wakker, even naar beneden en ik voelde me gewoon helder, terug naar boven en nog een paar uur geslapen en zowaar gewoon helemaal wakker.
Het raam staat nu een nacht of 5 op klapstand en al even zoveel dagen ben ik eindelijk weer eens uitgerust en mijn huis is eindelijk ook weer eens op orde, ben weer hele dagen in de weer, gewoon op een normale manier hoor, maar waar ik normaal tot zeker 13 uur niet veel meer kon dan op de bank hangen ben ik nu smorgens met de was bezig, of de keuken poetsen, of ....

Het probleem lijkt hem bij mij dus niet zozeer in het te weinig slapen te zitten (ik maak nog net zoveel uren als voorheen) maar dus blijkbaar wel in zuurstoftekort.

Omdat er meer mensen zijn die hele dagen moe zijn en slecht slapen...wie weet hebben jullie er wat aan  :)
Door Martine-Tom
#2987801
Borke schreef: Er zijn ook gazen panelen voor die je in draaikiepramen zet, zodat katten of honden zich niet op kunnen hangen.
Ja, en die moet je erin schroeven...mijn kozijnen zijn kunststof...
Door renate1985
#2987805
Ons slaapkamer raam en de ramen op de andere kamers boven staan altijd open. Beneden staat er ook altijd een raampje en de roosters open.
Helaas voor mij geen oplossing maar wel misschien een goede voor andere mensen.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2987819
Martine-Tom schreef: Ja, en die moet je erin schroeven...mijn kozijnen zijn kunststof...
Wij hebben ook kunststof kozijnen met daarbij gazen panelen. Die hoeven niet geschroefd te worden. Die zijn zo op maat gemaakt dat je ze er zo tussen klikt.
Door Martine-Tom
#2987843
choopy schreef: Wij hebben ook kunststof kozijnen met daarbij gazen panelen. Die hoeven niet geschroefd te worden. Die zijn zo op maat gemaakt dat je ze er zo tussen klikt.
Daar heb ik er ook van gezien maar die waren budgetair niet te doen....

@miik, ik heb niks kunnen verzinnen om ervoor te maken zodat het raam volledig open kan en vooral Doki proof is...als het nou houten kozijnen waren kon je er wat in schroeven maar alle kliksystemen vertrouw ik voor geen meter, die haalt ie er binnen 2 nano secondes uit denk ik  :-\ Hij heeft nu al door dat ie dat houten blokje weg moet zien te krijgen zodat het raam wel helemaal open kan....zijn tanden staan er al in  :o

Maar goed, daar ging het me niet om, ging mij erom dat ik door de extra zuurstof veel beter slaap en uitgeruster ben, en dat leek me een mooie tip  :)
Door Martine-Tom
#2987849
Lil schreef: Kan me dat heel goed voorstellen. Ik had als kind al altijd een raam open, anders kreeg ik het heet en benauwd.
Ja ik ook, kan me nu ook herinneren dat ik voor Doki ook altijd met raam open sliep, als dat een keer echt niet kon omdat er anders regen naar binnen kwam ofzo sliep ik slecht en had nachtmerries enzo.
Ben ooit al eens wakker geworden omdat ik het toch wel erg koud kreeg...was er sneeuw naar binnen gedwarreld en op mn dekbed gevallen  ;D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2987850
Wat fijn dat je zoveel verschil merkt, met een simpele oplossing!  :yeah:

Hier ook altijd de ramen open op de slaapkamer. En we hebben eens een technische aankoopkeuring laten doen in een huis waar de slaapkamerramen bijna niet open konden. Sta je zelf niet zo snel bij stil, maar de technischekeuringsmeneer wees er fijntjes op dat dat niet helemaal lekker was. En dat blijkt.  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door