Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#298686
Zoals sommigen misschien al weten is er een onderzoek gaande via de UKG (Universiteits Kliniek voor Gezelschapsdieren) te Utrecht naar de beschermingstermijn van vaccinaties.
Ook onze praktijk werkt daaraan mee. Wij hebben op het moment meer dan zat honden die ieder jaar volledig ingeent zijn, maar zitten te springen om honden die niet ieder jaar volledig ingeent zijn of die niet meer ingeent zijn (voor korte of lange duur). Ook hebben wij nog pups nodig die hun 3e prik nog moeten hebben.
Onze praktijk is gevestigd in Barendrecht en hopelijk zijn jullie bereid mee te werken aan dit onderzoek. Of vraag of je eigen DA hier aan mee doet.
Hoe meer honden er mee doen hoe representatiever de uitslag van het onderzoek zal worden uiteraard en hopelijk wordt het vaccinatiebeleid hierdoor nog meer verbeterd.

Aardig wat praktijken (wij dus ook) zijn al een tijd bezig met "op maat enten" , wat dus inhoudt dat niet meer elk jaar de volledige cocktail erin gejast wordt. Na 3x de volledige cocktail geent te hebben wordt 2 jaar achter elkaar alleen tegen Weil en Parvo geent en vervolgens weer 1x de cocktail, etc.
Nu zijn er al diverse onderzoeken geweest waaruit is gebleken dat zelfs Parvo 3 tot 7 jaar werkt, maar onze DA's zijn wat dat aan gaat toch nog wat terughoudend wat Parvo aangaat, omdat het gewoon nog regelmatig voorkomt. Vandaar dat men daar toch nog ieder jaar voor ent (voorlopig).
Ikzelf heb al voor het 3e jaar niet meer tegen Parvo geent, alleen nog maar Weil, maar goed, das mijn eigen keuze.
Ik doe zelf ook uiteraard mee aan het onderzoek, dus kan ik meteen zien of mijn hond toch nog antistoffen tegen Parvo heeft. ;D ;)
Er wordt eenmalig wat bloed uit een voorpoot afgenomen, dat is alles.
Ik hoop dat ik wat mensen kan verzamelen hier. Geef je dus a.u.b. bij mij op!
Bij voorbaat dank! ;)
#298708
Lizzy schreef: Houdt het in dat ik naar Barendrecht moet komen om bloed af te laten nemen voor een titersbepaling ofzo? En de kosten? Ik heb mijn honden voor het laatst in 2001 laten vaccineren.
Ja, graag naar Barendrecht toe komen ja en het kost natuurlijk helemaal niets! ;)
#298767
Erna schreef: Ik heb hier 3 pups die hun 3e enting nog niet gehad hebben en Barendrecht is om de hoek.

Krijgen ze na hun bloedafname hun 3e enting kosteloos? Lijkt mij een prima plan.
Zal 't 'ns voorleggen, kijken wat ze ervan vinden. Je hoort nog van me. ;)
#298773
Lizzy schreef: Ik wil wel mee doen! Zeg maar wat ik moet doen en waar en wanneer.
Super!! :D
We willen eerst een groep honden verzamelen en dan bepaalde dagen/tijdstippen af gaan spreken voor het afnemen van het bloed, zodat er zoveel mogelijk bloedsamples tegelijk opgestuurd kunnen worden.
Ik hou jullie dus op de hoogte!! ;)
#298776
Yari schreef: Super!! :D
We willen eerst een groep honden verzamelen en dan bepaalde dagen/tijdstippen af gaan spreken voor het afnemen van het bloed, zodat er zoveel mogelijk bloedsamples tegelijk opgestuurd kunnen worden.
Ik hou jullie dus op de hoogte!! ;)
Oke dan horen we wel wanneer
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door