Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door S
#2986555
Nu dacht ik lekker begonnen te zijn met barfen; vriezer steekt vol netjes geportioneerde zakjes en onze kerel krijgt maar geen genoeg van de nekjes.
MAAR. Hij laat zijn paardenvlees liggen en de konijnenniertjes moet hij ook niet... En beide steken dus in de pakketjes èn er ligt nog extra in de vriezer want het was beide een kilo.
Hij laat het echt lang liggen, om uiteindelijk met hele lange tanden op te eten.

Moet ik dit nu vervangen door iets anders, of is het normaal dat hij aan de smaken/structuren moet wennen? Misschien moet ik het in een beetje pens (heb momenteel enkel gemalen versie) laten 'marineren'? Kalkoenvlees en lamshart gaat overigens wel prima.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2986557
Ik ben ook sinds deze week begonnen met barfen.... Toen ik aan het snijden/portioneren was, heb ik Appie ook een stukje paardenvlees gegeven..... Dat moest ie ook niet, terwijl het stukje rund, hij wel at.... Uiteindelijk heeft mn dochter het in nog kleinere stukjes gesneden, op een vork gedaan en toen at hij het wel..... Bij zn maaltijd, at het de rest er omheen (orgaan, groente en rund) eerst op en paard als laatste..... Het stomme is, hij heeft ook kvv paard gehad en dat was geen probleem...... Ik heb als orgaan alleen alles van konijn en dat gaat er prima in, weet ook niet hoeveel van elk orgaan er in 1 kg zit, dus miss vd niertjes is het erg weinig.....
Ik zou zeggen, volhouden...... Maar goed, weet niet hoe andere barfers daar over denken ;)......
Gebruikersavatar
Door Irta
#2986580
Beide kan, is maar net wat jij wilt ;) Het zou kunnen dat hij gewoon aan de smaak moet wennen maar dan zou je dus op een gegeven moment verandering moeten zien. Marineren zou daarbij goed kunnen helpen idd.

Hier zijn ze overigens ook niet gek op paard. Prima, koop ik dat niet meer. Er is zat keuze dus ik zie het nut niet van dwingen alles te eten. Maar ik heb er ook 1 die soms iets opeens niet wil wat ze best lust, en dan hou ik mn poot wel stijf.
Gebruikersavatar
Door S
#2986584
Het is niet zo dat ik hem wil dwingen, en als hij het echt niet lust dan haal ik het er wel uit en vervang ik het met iets anders. Het is gewoon zo zonde omdat alles nu al in die zakjes zit en ik nog in de vriezer heb liggen voor later... Uiteindelijk eet hij het toch wel op, vandaar dat ik niet goed weet wat doen en of het aan de smaak/strcutuur kan liggen...
Gebruikersavatar
Door Irta
#2986588
Hier precies hetzelfde, uiteindelijk eten ze het wel op. Ik voer wat ik heb wel op maar koop het gewoon niet meer. Een andere optie is om het te verkopen. Ik weet niet waar je woont, maar je zou het dan bv in het topic van jouw provincie te koop aan kunnen bieden of gewoon een topic aan kunnen maken in de vraag en aanbod hoek.
Gebruikersavatar
Door S
#2986596
Ik ga het nog eventjes bekijken en dan zou ik het eventueel nog kunnen vermalen bv. Dan eet hij het waarschijnlijk wel op, zeker met wat pens ertussen, yummm...  :-X :biggrin2:
Door smulpaap
#2986632
Het zou best de structuur kunnen zijn . Nieren vonden ze hier in het begin ook erg vreemd en glibberig .
En ja het is idd even uitvinden op welke manier het wel naar binnen gaat
Pens doet in veel gevallen wonderen , ik sneed de nieren in het begin en mengde ze goed door de groentenmix heen
Gebruikersavatar
Door pluk
#2986661
Scott liet rundernier standaard liggen. Ook al sneed ik het in kleine stukjes en verstopte ik het tussen de pens, hij at het niet op.
nu een paar weken verder eet ie het gewoon op.

Als je een droogoven hebt zou je het spiervlees ook nog kunnen drogen en als snack geven of in kleine blokjes om mee te trainen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door