Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door angeliquevin
#2987347
Hallo allemaal.
Ben helemaal nieuw hier en zal me even voorstellen. Ik woon in Freeport in de Bahamas en lees veel van jullie berichten. Hier op het eiland hebben we wel dierenartsen maar het is maar beperkt. Daarom heb ik me aangemeld bij deze site om jullie meningen te horen.

Gisterenavond kwam mijn poes thuis met een beetje gekromde staart. Normaal is deze altijd als een antenne helemaal rechtop. Toen ik haar achterkantje wou aaien gaf ze een klein miauwtje en liet het niet meer toe. Ik dacht dat er misschien een distel onder haar staart zat en dat ze daarom zo reageerde maar vandaag heb ik goed en voorzichtig kunnen kijken en kan niets bijzonders zien. Ze loopt toch nog heel voorzichtig en haar staartje is nog steeds een beetje gebogen. Dit gebeurt altijd voor het weekend en kan ik niet naar een dierenarts toe. Moet tot maandag wachten.

Het tweede probleem dat ik met haar heb is dat ik een paar dagen geleden ineens een totaal kale plek zag op haar zijkant. Dit had ik niet eerder gezien. Komt niet van vechten want dan zou je rauwe huid moeten zien en zou ik het gehoord moeten hebben. De volgende dag voelde ik een plekje alsof het een haarklit was. Ik probeerde te zien wat het was maar zag alleen dat de haren vastgeplakt waren. Niet lang daarna liet het haar ook daar los.... Totaal geen idee. Ze heeft een vlooienbandje om en krijgt maandelijks haar Frontline spuitje. 

Heeft iemand enig idee??? Ik heb zo met haar te doen.  :-[
Laatst gewijzigd door angeliquevin op za 06 sep 2014, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2987348
Klinkt als een gebroken staart, geloof dat ik daar toch wel voor maandag mee zou gaan, iig even bellen en overleggen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2989443
Ja, al valt daar bij een kat weinig aan te doen.  Hij kan zelf genezen, of hij doet het niet, maar dan gaat de last vaak over.
De dierenarts moet wel uitmaken of er nog leven in het topje zit en of er geen ontsteking op komt, want anders wordt dat een stukje amputeren vrees ik. En das echt wel nodig, anders heb je kans op bloedvergiftiging en dergelijke.

Maar ik heb dus ook geweten van een gebroken staart die na een paar jaar weer rechtop stond, zonder veel aan te frunniken, maar je moet wel zeker zijn eerst en er dus naar laten kijken.
Dat plekje klinkt toch als een wondje, maar ik kan er verder ook niet veel over zeggen zonder meer info of een foto... En dan nog.  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door