Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#2987195
Een maand geleden heeft mijn Berner zijn eerste hotspot gehad terwijl hij al 4,5 jaar oud is en een allergie heeft voor gefokte gevogelte. Mijn golden heeft vrij regelmatig een hotspot. Bij hem kan ik her zelf behandelen maar bij mijn Berner niet en zijn we naar de DA geweest. Mijn DA is een groot voorstander van vers voeren en kijkt ook naar natuurlijke ondersteuning. Ze vertelde ook dat ik de 2 rassen heb waar een hotspot het meest bij voorkomt. Heb ik dat hihi.

Nou vertelde ze dat ze goede ervaring heeft met het geven van visolie en het voorkomen van een hotspot. ik heb bij haar visolie gekocht van Doils. Maar ik vind dit besr duur.

Nou krijgen mijn honden 5% vis en alleen zalm. En sinds kort een gedroogd sprotje maar dat stelt niks voor. De zalm krijg ik gratis van de visboer.

Ik vraag mij af of ik beter meer vis kan voeren en welke vis dan? Gewoon meer zalm of beter een andere vis erbij? Ik heb geen auto meer dus graag een vissoort die ik kan kopen bij kiezebrink of lupa.

Of kan ik toch beter visolie geven? En welke dan? Ik begreep vd DA dat Doils visolie gezuiverd is?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2987199
Ik zou zelf niet teveel vis geven omdat het toch flink vervuild is helaas.
De visolie van doils is inderdaad duur maar hij werkt wel erg goed.

Zalm is natuurlijk gewoon een mooie vette soort. Je zou ook haring kunnen geven, of sardien.
Door Miranda 1
#2987206
Klopt Hope vanwege die vervuiling geef ik maar 5%. Dit ook nav andere topics en uitleg van Lizzy.

Ik had her daarover ook met de DA en daarom zei ze dat Doils gezuiverd is.

Nu dan zijn hotspot over is krijgt mijn Berner minder. Hij weegt 60 kilo en mijn golden 35 kilo. Ze mogen 1 ml per 10 kilo dus reken maar uit.
Door Lizzy
#2987212
Je zou de hoeveelheid EPA en DHA kunnen vergelijken met andere goede merken zoals Solgar en Royal Green. Misschien zijn die goedkoper (of duurder, kan ook).
Door Lizzy
#2987293
Oh, en voor de duidelijkheid, ik zou zeker niet meer vis gaan geven. Buiten dat je zit met vervuiling heeft rauwe vis het nadeel dat er een stofje in zit dat een B vitamine kapot maakt. Als je 10% (en meer) rauwe vis gaat voeren aan je hond, loop je grote kans dat hij gezondheidsproblemen krijgt (verlammingsverschijnselen).
Door Miranda 1
#2987294
Dat is heel duidelijk. Dank je

Mijn golden gaat nu weer verharen dus het moment om een hotspot te krijgen dus ik ben eeg benieuwd of de visolie gaat helpen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2987339
Miranda 1 schreef: Dat is heel duidelijk. Dank je

Mijn golden gaat nu weer verharen dus het moment om een hotspot te krijgen dus ik ben eeg benieuwd of de visolie gaat helpen.
Dan zou ik hem eens heel goed laten ontwollen. Dat helpt bij Hope beter tegen een klamme huid dan wat dan ook.
Door Miranda 1
#2987349
Hij gaat tegenwoordig ook regelmatig naar de trimster. Maar hij ligt ook elke dag in de sloot. Net als mijn Berner. Waar ze los mogen is water dus ja dan ontkom je er niet aan. Maar in de winter blijft hij bijna24 uur nat en klam. Ik heb al een paar jaar een badjas en dat werkt ook goed.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2987454
Miranda 1 schreef: Hij gaat tegenwoordig ook regelmatig naar de trimster. Maar hij ligt ook elke dag in de sloot. Net als mijn Berner. Waar ze los mogen is water dus ja dan ontkom je er niet aan. Maar in de winter blijft hij bijna24 uur nat en klam. Ik heb al een paar jaar een badjas en dat werkt ook goed.
Hahaha!
Dat herken ik hoor, hier ook zulke waterratten!
Goed drogen is dan inderdaad de enige optie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door